• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Yamaha CS-15 in goede staat

4-Tek

Overjarig lid
Staff member
Lid sinds
10 oktober 2001
Berichten
1.928
Locatie
Pijnackert
Geweldige analoge synthesizer uit 1978. Deze synthesizer heeft een vrij unieke setup met 2 oscillatoren, filters en VCA's waardoor hij zowel monofoon als duofoon/parafoon in te zetten is.
Een van de favorieten van Marc Doty https://www.youtube.com/watch?v=11Jtqbi0l6M&list=PLHGZsq10nFV_1OLQUmhoPx12dsMVnVk5M

Ik wil er graag 600 euro voor hebben. De synthezer wordt niet verstuurd maar kan opgehaald worden in de buurt van Rotterdam.
 
ik heb hier wel itresse in heb je ook een foto in welke staat hij is
 
You tube blogger.....
 
Ook een favoriet van Lambert (Ringlage), op al zijn werk te horen. Zijn label is https://www.
sphericmusic.de
Sinds begin tachtiger jaren een betaalbare synth voor muzikanten voor wie een Minimoog te duur was. Met het verticaal te bewegen hendeltje kun je expressieve toonbuigingen maken. Weer eens wat anders dan een wiel.
 
Of te dik misschien (de minimoog)
vind de cs15 een erg leuke synth, inderdaad vooral om de dubbele flexibele routing, maar oscillators en filter hebben toch wel een wat becellerig karakter (verder niks mis mee)
 
Er zijn heel wat mods beschreven (filters in serie, sync, snellere, langzamere LFO etc. Die van mij heeft ze allemaal. Van Becel naar hartverzakkende roomboter!
 
Wow, ik verwachtte niet dat de CS-15, en/of Marc Doty zo veel gespreksstof zouden opleveren :-)

De synth zelf heeft zeker een eigen klank. Ik vind de oscillatoren zeker dik genoeg. De twee filters zijn nogal netjes en met hun 12 dB/oct misschien niet iedereens ding. Ik hou daar juist wel van.

Helaas is de synth zelf even gereserveerd.
 
helaas? je wou m toch verkopen ;) - ja - is zeker een kwestie van smaak, de klank, en de cs15 heeft als synth in ieder geval heel veel leuks te bieden. ben wel benieuwd naar de vette gemodificeerde. nog nooit gehoord.
 
Becel is ook vet toch??
Jammer dat er geen SUBsinus op zat, dat vind ik toch wel de bom op de poly CSen.. zulke lekkere basjes levert dat op samen met de 2 filters in LP en HP geschakeld, met een scheutje resonance..
 
helaas? je wou m toch verkopen ;)
Helaas voor geinteresseerde partijen. Voor mij zeker wel fijn inderdaad.

ben wel benieuwd naar de vette gemodificeerde. nog nooit gehoord
Ga es bij vinnieq langs! Die van mij is nog helemaal origineel dus ik ken de mods alleen van beschrijvingen online. Vooral de filters in serie lijkt me wel mooi. Maar ik ben ook wel benieuwd hoe de CS-15 met oscillator sync klinkt.
 
Back
Top