Waarom, waaahaarom...

bana wels gehoord nog nooit gezien ,..een oberheim striping ,..soo
looks good eerder een matrix 6 clone ofso ,..?
 
Ja maar kan je er ook mee bellen?
portrait_index.jpg


Die knopjes, zijn die niet hetzelfde als op Oberheim's? Ik kende het merk nog niet..
 
als ik t zo bekijk is t een straight forwrd synth geen matrix mod ,..geen display
dus geen vergelijk met matrix 6 laat staan 12 xpendert
wel byna 1000.-

misschien lijkt t meer op de grote groep 2 osc vcfvca 6 voice poly synths met knoppen akak ax 60/siel opera enz
en die scoor je voo 3x minder denkik





For sale here is a ultra rare Banana synthesizer . The Banana is full working and in good condition , all features are tested and works great .

Comes with user and service manual (in german )

The Banana is partly overhauled = potentiometer for OCS1 +OSC2 freq. , filter cutoff and resonance and output volume are replached by nos , got a new memory battery , 15 new capacitors (on the motherboard) , key contacts are cleaned and the banana is new tuned
 

Attachments

  • bananaa.jpg
    bananaa.jpg
    87 KB · Bekeken: 43
Banana is een vrij zeldzame vintage synth uit Duitsland, niet van Oberheim dus maar van EEH / SynthStudio Bonn (de Duitse distributeurs van Oberheim).
Hoewel het een relatief eenvoudige bak lijkt (a-la OB-Xa) heeft deze synth SSM filters, wat 'm qua klank vrij interessant maakt voor liefhebbers.

We hadden er trouwens ooit een topic over, zie: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=32226

De prijs van deze, 950 euro buy-it-now, is erg fijn denk ik!
René, jij bent toch binnenkort daar in de buurt? Meenemen! :D
 
txt van hansssssjt
wat zouden we zonder hm moeten ,..
Het is dus een Duitse synth, samengebouwd door een kleine fabrikant.
Met het concept zijn ze toenertijd naar Oberheim gegaan, wellicht zou deze de synth gaan distribueren.
Dat is niet doorgegaan, vandaar dat de synth dan maar in eigen beheer is verkocht.
In ieder geval is 't geen groot succes geworden (was wel vrij goedkoop, naar ik me herinner).
Je komt 'm vooral in Duitsland nog wel eens tegen...

dus redelijker wijs aardig zeldzaam niet veel in productie
en monopoly citaat
De onderdelen lijst beloofd wel wat moois

Banana (created by Synthesizer Studio Bonn Dirk Matten & Hajo Wiechers..)

Poly Synth
12 CEM3310 EG
12 CEM3340 VCO
12 CEM3360 Dual VCA
6 SSM2044 VCF

whooo
3340 prophet c3ms ....nou das voor een poly analoog met ,....? midi ?
wel erg ok qa prijs 900 wast ofso

heb je daar ook geen juno 106 voor das tenminste een roland :D

plaatje van makers = wel ok zech vergeten idd azweHANZ nie hadden ,...!
 

Attachments

  • banana creators.jpg
    banana creators.jpg
    84,8 KB · Bekeken: 46
Eh... :o: tnx R-ond

Maar uh... geen MIDI hoor. En ook niet zo simpel te midificeren dacht ik?
Wel prima specs. Er valt vast een boel te mopperen op CEM maar 3340's vind ik maar weinig mis mee.
 
Back
Top