Soundtracs solitaire

HardwareSucks

Stamgast
Lid sinds
27 juli 2006
Berichten
122
Locatie
Amsterdam
OP MP gevonden : http://www.marktplaats.nl/index.php...NzySJ69zrQp2kEsWnZAp2kNnvD0FYLrk%3D&df=1&fta=

Een solitaire voor 3000 euro.

Ui ervaring weet ik dat je bij de solitaire even goed moet opletten op de voeding, deze is over het algemeen wat te klein voor zo'n grote tafel ('de grid') voeding en kan wat brom veroorzaken. Staat helaas niet bij welke uitvoering dus ik ga ervanuit dat het de kleinste betreft, zonder vca en zonder dynamics. Let ook op, het patchbay is TT (bantam) en dan zijn dure kabeltjes.
Tevens zit op deze mixer alles aangelsoten via edac connectoren op de achterkant, hou daar dus ook rekening mee.

Voor de rest! Een topmixer uit het soundtracs segment.
 
Als ie in goeie staat is dan is dit de goedkoopste Solitaire die ik ooit tegengekomen ben.
Mensen die op zoek zijn naar een analoge mixer met 24 of 36 kanalen: zoek niet verder, dit is werkelijk een buitenkansje !!!!!!!!!
(vraag de verkoper wel even of je 'em kan zien in werking en eventueel eens testen - voor de zekerheid natuurlijk)
 
ik heb wels een topaz mogen betasten ,.zegmaar
kwas niet helemaal weg van de knoppen en feel ,...beetje tascam zacht en ,..kweetniet ,
wel erg ok tafel maar de solitaire is begrijk ik een heel andere klasse

isdit te vergelijken met de soundcraft ghost ,...+ meterbrug 32 ch + midiautomation ,..neehe...[die ik te koop heb ,..]
wat maakt solitaire soo ,...solidair

:{ iig :
 
Staat al een tijdje te koop. Is inderdaad goedkoop maar voor ietsje meer heb je al een Amek Big met totall recall of een Otari Status. (of een Tactile met instant recall zoals de mijne :D )
 
alleen wat het nieuw kost volgens de verkoper vind ik een beetje liguber...

Dit is echte studiokwaliteit en kost nieuw stukken van mensen. Deze mengtafel moet weg.

8D jakkes
 
Ja! Dit is echt een hele mooie tafel, klinkt echt geweldig! En voor €3000,-?

buitenkansje!
 
isdit te vergelijken met de soundcraft ghost ,...+ meterbrug 32 ch + midiautomation ,..neehe...[die ik te koop heb ,..]

:D

Nee, dit is een tafel die nieuw tonnen heeft gekost, de ghost is en blijft een (matig gebouwde) budgettafel. De duurdere soundtracs zijn echte toppers, ook de jade en de il-36. Dynamisch gezien fantastisch, en filters etc zijn zoooo geweldig.
 
Hij kost geen tonnen nieuw hoor, lag ergens rond de 60.000 gulden nieuw meen ik in deze uitvoering. Ter vergelijking, ik heb de mijne, 40ch met vca en dynamics voor 6.500 euro een aantal jaar geleden verkocht. En daar zat een custom gebouwde voeding bij.
Jongen die hem gekocht heeft had daar een goede deal aan.

Maar een analoge tafel waar je de geschiedenis niet van kent moet je altijd goed controleren.
 
Blijft een fijne tafel, en een fijn merk, dat soundtracs. Mijn mrx 32 gaat alweer jaren mee, en begint nu pas wat ouderdomsverschijnselen te vertonen , meer door niet gebruik dan door slijtage.
Voeding was ook bij mijn mrx ooit een probleem , is toen gerepareerd en is daarna nooit meer stuk gegaan.
 
Origineel geplaatst door HardwareSucks
Hij kost geen tonnen nieuw hoor, lag ergens rond de 60.000 gulden nieuw meen ik in deze uitvoering.

Dat was dan ws de ge-automatiseerde uitvoering, heb t ff opgezocht: een nieuwe standaard 32 kanaals Solitaitaire stond in 1995 voor 41.000 ouderwetsche guldens ex btw in de prijslijst van Iemke Roos (toenmalige importeur)
Ik krijg niet het idee dat deze tafel automation heeft, wel een mooi ding, nog geen 16% van de nieuwwaarde (incl BTW)
 
En na het goed lezen van de advertentie staat er ook bij dat het de versie betreft met dynamics per kanaal. En dat zet mij aan het denken, want de dynamics van deze tafel maken namelijk gebruik van de vca feature. Dwz, het zijn geen aparte zelfstandige dynamics, maar voor bijvoorbeeld de comp of gate functie maakt hij dus gebruik van het vca circuit van de fader. Wat dus automatisch moet inhouden dat deze tafel ook vca automatie heeft. Maw. het is de meest uitgebreide 32 kanaals versie, met automatie, met dynamics en met patchbay.

Kleine kanttekening, die dynamics zijn uhm..nouja, leuk voor een dist git of wat achtergrond zang. Het zijn zeer zeker geen leadvocal comps etc.

Je kunt trouwens wel per kanaal 2 dynamics gebruiken...een compressor per kanaal en dan als 2e een gate of expander.
 
Je hebt gelijk, zit weer even in de prijslijst te kijken nu:

Solitaire met VCA en patchbay was f 59.159,00, komt nog full dynamics bij ter waarde van f 5.965,00. Brengt ons op een hedendaagse waarde van een kleine 35.000 euri incl BTW.

*D
Hier opeten?

btw, die ad staat al sinds 7 september, zou deze überhaupt nog te koop zijn?
 
Waar de fuck ligt Ham? Misschien goed om te weten voor een eventueel geinteresseerde? Getuige het telefoonnummer zal het wel Belgie zijn.

Maar wat moet dat voor studio zijn? Dat ding staat op een paar betonblokken lijkt het wel. Is dat dat verzonken meubel waar ze het over hebben?
 
Je zou bijv eens kunnen bellen... :eureka:
 
Origineel geplaatst door The Q
Je zou bijv eens kunnen bellen... :eureka:

Ik zeg niet dat ik die eventueel geinteresseerde ben! Het mag dan een koopje zijn, en ik geloof heel graag dat het een fantastische mixer is, maar voordat ik 3000 euro heb is het al meerdere malen aan iets anders uitgegeven.
 
Back
Top