[Korg] prophecy voor 300

Ow dingetjes waar je op moet letten bij de aanschaf van een prophecy:

-OS versie (versie 1.7 of hoger is lekker stabiel)
-jack outputs, stop er een plug in en beweeg de plug zachtjes op en neer terwijl je een noot aanslaat. Als ie kraakt en wegvalt moet je je outputboard repareren. Das niet zo ingewikkeld trouwens.
-aftertouch, dit kan nog wel es defect raken.
-2 verschillende manuals dr bij (in dezelfde taal, hoort standaard zo)

-C-
 
Kan aan de foto liggen maar vind hem er ook behoorlijk ''uitgerookt'' uit zien.....:peukie:
Past als je zelf rookt wel mooi bij het behang of plafond !
 
eerst bekijken en dan kopen

eerst bekijken en dan kopen

Als ik jou was zal ik eerst kijken of hij nog in goede staat is.
En daar uit van jou beslissingen nemen.
Maar kijk niet naar de foto want die kan gewoon van het internet vandaan gehaalt zijn.
maar zeker een tof ding 8)


Havelock
 
Origineel geplaatst door 6 trak
had slipper er oren naar dan? ...wel monophone nutuulk dus ik weet niet hoe bruikbaar voor Tony Banks the 2nd...

Maar daarmee ideaal om basspedals aan te sturen! (al speelde Tony die natuurlijk niet - maar laten we het niet ingewikkelder maken dan het al is ;) )
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Maar daarmee ideaal om basspedals aan te sturen! (al speelde Tony die natuurlijk niet - maar laten we het niet ingewikkelder maken dan het al is ;) )

kwam hem gewoon tegen... als ik er vragen over had had ik die wel gesteld :)
en waarom denkt iedereen dat ik alleen spul wil waarmee ik banks zijn geluiden mee kan maken? ik doe behoorlijk veel zelf hoor dat zowieso. En ach de prophecy is monofoon. En van de taurus had ik gewoon een mooie samplebank liggen die lekker diep is... AL speel ik vaak genoeg mee waarbij ik ook de taurus parts mee speel (veel in suppers ready...)
 
ben afgelopen week bij de eigenaar geweest voor iets anders...en heb meteen een kijkje genomen aangezien ik ook wel zin had in een prophecy.....

Hij ziet er opzich goed uit... alleen links boven een paar gebruikers plekje niks ernstigs...
Het os is 13... dat is wel het eerste os dat op die dingen gezet is ..verder zitten er twee manuals bij zowel nederlands!!! als engels zeker een plus punt!

heb begrepen dat je wel een update os rom kunt kopen...

Denk dat 300,- best een goede prijs is!!!
 
Origineel geplaatst door 6 trak
wat doe je dan zelf? ...qua synthese niet veel toch?

nee das meer editting maar heb het over muziek maken... er is maar 1 bak in mijn hele setup die banks ooit heeft gebruikt en dat is die VFX... meer niet en die is goed in mijn genre te gebruiken ;) maar goed...
 
alles behalve OS 2.0 (of was het 1.20 en waren de oude versies 1.13 en 1.17??te lang geleden, kijk op www.lfo4.com voor meer info) in een prophecy zuigt gewoon, geen midi sync op de arp etc... als je een arpeggio heb tlopen en aan de knoppen draait van cutoff ofzo gaat de arp gewoon langzamer lopen!!

verder is het ding niet te programmeren zonder pc en is het live tweaken via de draaiknoppen niet fijn. heb er lang eentje gehad maar enkel en alleen wat presets en sounds van internet gebruikt.had lang versie 1.13 en heb ooit na meer dan een half jaar zeuren bij de lokale dealer toenmalig een update naar 2.0 gekregen, zo ongeveer de laatste die te krijgen was denk ik.

in totaal bezien een overschatte bak imho.
 
Back
Top