Oberheim Matrix 12

Prijs staat op Reverb iets boven 8000 euro. Slim om het nu te verkopen, er komen economisch slechtere tijden aan, dan minder potentiële kopers die hun geld daaraan willen uitgeven.
 
Deze dingen gaan echt nog meer stijgen in waarde hoor,al vind ik een Matrix 12 geen wijze aankoop VS andere meer wanted vintage,maar als ik er 1 nu zou hebben zou ik hem zeker niet weg doen, je bent beter af met een Matrix 12 dan met 8000 euro waardeloos papieren geld...

Maar net zoals de Elka Synthex kan hij vrij lastig zijn soms om te herstellen en met zijn trage envelopes en Curtis chip voices en geen knob-loaded UI komen er zeker alternatieven aan,dus in dat opzicht is het wel slim om hem asap weg te doen wat enkel de sound betreft.

Detail wat betreft de advertentie,op de foto's zie je dat al de knoppen te diep weggezacht zijn in het panel,maar op foto 3 niet...


Click image for larger version  Name:	12Mockup-01.jpg Views:	0 Size:	63,2 KB ID:	3751354
Click image for larger version  Name:	12Mockup-02.jpg Views:	0 Size:	83,0 KB ID:	3751355
 
Als je doelt op een scam met deze observatie, mr. Sherlock; ik ken deze persoon, het is 100% betrouwbaar ;)
 
Neen,geen scam Dr. Watson,maar er klopt iets niet met die knoppen die te diep zitten,wat weinig te maken heeft met de persoon ,maar wel met de synth,..dus.
 
Laatst gewijzigd:
Dat klinkt toch anders zoals je het schreef, lees maar terug. Maar ok.
 
"Detail wat betreft de advertentie".
Dit impliceert dat er iets niet klopt aan de advertentie (de foto's zijn van 2 verschillende synths? Oftewel bij elkaar gesprokkeld) en niet aan de synth zelf.
Deze zin vetgedrukt draagt daar ook aan bij.
Is misschien mierrenneukerij van mij, maar ik vond het niet geheel onbelangrijk. Never mind.
 
"Detail wat betreft de advertentie".
Dit impliceert dat er iets niet klopt aan de advertentie (de foto's zijn van 2 verschillende synths? Oftewel bij elkaar gesprokkeld) en niet aan de synth zelf.
Deze zin vetgedrukt draagt daar ook aan bij.
Is misschien mierrenneukerij van mij, maar ik vond het niet geheel onbelangrijk. Never mind.

'Detail wat betreft de advertentie' impliceert niets anders dan detail van de advertentie.

De rest van de zin impliceert dat er iets fout is met de synth afgebeeld op de twee eerste foto's en dat is ook het geval gezien het moeilijk te ontkennen is dat de knoppen te diep zitten wat abnormaal is.

Dus wat de synth betreft op deze fotos is er ,en dat is met zekerheid hoe je het keert of draait, aan geprutst.

Mogelijk omdat de schakelaars niet origineel zijn of displays vervangen werden,dat weet ik niet,maar het is niet factory stock.

Matrix 12 For Sale-01.jpg
Matrix 12 For Sale-02.jpg
 
je bent beter af met een Matrix 12 dan met 8000 euro waardeloos papieren geld...

Nog niet op korte termijn, maar inderdaad is er een kans dat het op een gegeven moment die kant opgaat. Ik zou zelf liever die 8000 euro voor die tijd omzetten in andere zaken, dingen die wat belangrijker zijn wanneer de crisis zo'n dieptepunt zou bereiken. Dat, en misschien een paar Volca's, je wilt toch wat. ;) Maar geen synth die je 8000 euro kost, nu even niet.
 
Nog niet op korte termijn, maar inderdaad is er een kans dat het op een gegeven moment die kant opgaat. Ik zou zelf liever die 8000 euro voor die tijd omzetten in andere zaken, dingen die wat belangrijker zijn wanneer de crisis zo'n dieptepunt zou bereiken. Dat, en misschien een paar Volca's, je wilt toch wat. ;) Maar geen synth die je 8000 euro kost, nu even niet.

Hangt af van ieders budget natuurlijk,maar ophopen is nu het slechtste wat je maar kan bedenken,je kan het later terug allemaal weer omzetten in geld of ruilwaar,er zal altijd meer vraag zijn dan aanbod voor vintage synths.

Wat ik wel mee eens ben is dat het dom is om nu te overbetalen,een Matrix 12 is geen 8000 euro waard ,de laatste op ebay.de ging voor onder de 6k weg,niet zo erg lang geleden,was wel snel verkocht.
 
Prijs staat op Reverb iets boven 8000 euro. Slim om het nu te verkopen, er komen economisch slechtere tijden aan, dan minder potentiële kopers die hun geld daaraan willen uitgeven.

Misschien, misschien niet... tijdens de crisis van 2008-20?? zijn de synthprijzen ook niet gedaald. De waarde van het geld trouwens ook niet spectaculair.
 
Deze crisis kan kan ook anders uitpakken idd. Stel nu dat al die 'bekendere DJ's', die zich vervelen besluiten om hun studiootje op te leuken met wat iconsche instrumenten omdat ze zich vervelen nu er geen feestjes zijn? Ik zou me eerder zorgen maken om de huizenprijs, maar ook dat is nog maar de vraag. Het enige wat echt keihard zakt is de olieprijs. De Bitcoin verloor 'begin Corona' heel even 50% in waarde maar krabbelt nu ook alweer op.
Niets is zeker in het leven, behalve dat je ooit dood gaat en belasting moet betalen.

Nooit is een goed moment om te kopen.. als ik Matrix 12 lees denk ik altijd weer aan Cornelia die er 10 jaar terug oid eentje jaren op MP aanbood voor een vraagprijs van 2600 euro. Niet gedaan toen omdat ik er over twijfelde of ik em wel kon gebruiken/ wilde.. Dan zou ik liever een Chroma Polaris kopen.. omdat me die qua klank meer aanspreekt.. maar is moeilijk te vinden.. en ook weer twijfel door bepaalde technische zaken..
 
Ik zou me eerder zorgen maken om de huizenprijs

met iedereen die uit een druk besmettelijk stad weg wil zekers?,ik denk het niet :D

De Matrix 12 of Xpander is gaaf voor soundscapes als je verschillende sounds per patch stackt,classic synths sounds ook wel natuurlijk maar dan heb je toch wel veel betere alternatieven want de envelope attack time is echt super slap.

Heb een Xpander gehad en die was vrij snel verkocht weer,ik vind de Matrix 12 vliegdekschip-look met weinig knoppen wel heel gaaf.
 
Hangt af van ieders budget natuurlijk,maar ophopen is nu het slechtste wat je maar kan bedenken,je kan het later terug allemaal weer omzetten in geld of ruilwaar,er zal altijd meer vraag zijn dan aanbod voor vintage synths.
QUOTE]

Als het zover is dat je geld niets meer dan papier is dan is er echt geen vraag meer naar vintage synths hoor.

Dan zijn vintage synths wel het laatste waar 99,99% van de mensen aan zal denken.
 
Een Xpander kost wel niks.
Wij hebben er 3 gehad.

Matrix 12 is duurder, pak groter.

Tis wel een 80's sound.
Een mooie, ma blijft zo ... liever Matrix 6 en een vintage prophet, da's een echt goeie investering.
Waarom zou je een Matrix kopen als je der al meerdere hebt en Xpanders.

En natuurlijk is het een hele slechte investering.
Een Xpander kost 3800 ofzo
Is makkelijk te fixen, al komen er de laatste tijd wel veel binnen.
Duurt wel ff voor parts geleverd worden.

13.000 betalen voor de lompste 80's poly.
Xpanders zijn nog handig in de studio.

Ik zou mij ook zorgen maken om de huizen prijs.
Ik heb wat 750.000 max zou zijn, voor 1200.000 verkocht.
Alle boden waren over een miljoen euro.
En elke expert zij, dat meer dan 750.000 krijgen nie kon.

Er zijn altijd mensen met veel geld.
Ook als iedereen geld verliest, zijn er altijd een hoop die daar dik op verdiend.


ALs er economisch slechte tijden aan kopen.
Is het stom om in paniek, nu al dingen, te goedkoop te verkopen.
De stomste belegger verkoopt nu zijn meest stabiele aandelen, daar blijf je gewoon af.
Nu al je Matrix 12 verkopen ... er komen ook weer goede tijden he.
Soms kan je niet anders, vrouw wil scheiden, je hebt schulden, maar dat kan ook in economisch goede tijden.

Haastig iets verkopen, maybe om iets veel beter te kunnen kopen.

Eerlijk door Corona en een rondje crazy vintage synths shoppen, 3 per maand.
Dat iets 20.000, 25.000 euro was. Ondertussen zijn ze over 30.000.
Ik ben eerder blij dat ik ze gekocht heb, net voor de paniek. 20.000 zou hier in BE maar wat over 18.000 zijn op een spaarrekening.
Ik heb geen spaarrekenig, een van mijn beleggingsfondsen kan ik wel geld af halen, maar er komt op 150k, zo 700 tot 1600/1700 per drie maand bij.
Da's al beter.

Er komen slechte tijden, Corona was top ofzo, al die doden, lockdowns.
Ja de energie gaat tijdelijk stijgen.
Maar het zou ook langzaam beter gaan op andere vlakken.
Alhoewel dat ik dat plan om niet gevacineerden met drones uit de lucht te knallen wel erg radicaal vin.
 
Back
Top