Yamaha DX1

Staat er al paar maand,ik had 9k geboden (in begin kon je voorstel doen) maar mijn bod werd afgewezen

Ik denk dat hij hem niet wil verkopen en juist wil patsen omdat die ZO mooie staat is.
 
Tering, wat een prijs! En dan die verzendkosten a €1.750 er nog bij! Krijg je de auto waarin ie komt er dan ook bij? :stupid
 
Wel even alle foto's bekijken. De eerste zijn echt waardeloos, maar vanaf de kerstboomcapaciteiten van de DX1 wordt het leuk. De kamer bevat meer z.g.a.n. leuks, zoals een Fairlight en een Jupiter 8.
Wel suf Paypal als vriend.... Volgens mij weet de helft niet dat je exact hetzelfde aan fees betaalt, alleen dan de koper i.p.v. verkoper. Onder de streep hetzelfde, maar dan zonder garantie dat je busje erbij krijgt voor 1750€. Ik vermoed trouwens een typfout: EU 4900€ en Wereld 1750. Zal wel 490€ zijn.
Offtopic: waar kwam ook al weer onze tik vandaan om € voor het bedrag te plakken? Samen met de Össies zijn we de enigen die dat doen.
 
Laatst gewijzigd:
Offtopic: waar kwam ook al weer onze tik vandaan om € voor het bedrag te plakken? Samen met de Össies zijn we de enigen die dat doen.

In het guldentijdperk deden we dat al, het plaatsen van het muntsymbool voor het bedrag. In de Eurozone doen Ierland en Malta dit trouwens ook.
 
Volgens mij weet de helft niet dat je exact hetzelfde aan fees betaalt, alleen dan de koper i.p.v. verkoper. Onder de streep hetzelfde, maar dan zonder garantie dat je busje erbij krijgt voor 1750€.
Nee hoor, als je F&F gebruikt zijn er geen fees te betalen. Die fee is alleen als je voor goederen en service betaald. Vaak zat gebruikt, zowel als koper als verkoper.
 
Nee hoor, als je F&F gebruikt zijn er geen fees te betalen. Die fee is alleen als je voor goederen en service betaald. Vaak zat gebruikt, zowel als koper als verkoper.

Misschien binnen Nederland, maar als ik een Duitser wil betalen moet ik het gewoon dokken.
 
Misschien binnen Nederland, maar als ik een Duitser wil betalen moet ik het gewoon dokken.
Dan heb jij een raar Paypal account.. ;) Ik heb tientallen modules vanover de hele wereld gekocht met de friends & family optie. Nooit een fee betaald. Die fee is er alleen als je voor goederen en service betaald. En andersom heb ik ook nooit minder geld gekregen als ik iets verkocht via F&F.
 
Tering, wat een prijs! En dan die verzendkosten a €1.750 er nog bij! Krijg je de auto waarin ie komt er dan ook bij? :stupid

Verzendkosten zijn inderdaad aan de hoge kant.
Let wel dat ie ongeveer een 55 kilo weegt.
 
Toch raar met de verzendkosten. Je kunt andere landen kiezen als je op 'weitere details' klikt, het verzenden naar Nederland kost hetzelfde als naar Samoa. Duur voor ons, voor een Samoaan die graag een DX1 wil valt het nog mee als je kijkt welke afstand het moet afleggen. :)
 
Dan heb jij een raar Paypal account.. ;) Ik heb tientallen modules vanover de hele wereld gekocht met de friends & family optie. Nooit een fee betaald. Die fee is er alleen als je voor goederen en service betaald. En andersom heb ik ook nooit minder geld gekregen als ik iets verkocht via F&F.

Dit klopt niet,het hangt af naar welk land en het bedrag en of het geld op je paypal account staat of van de creditkaart af gaat.
 
Bij mij heeft PayPal F&F ook nog nooit ene cent extra gekost, meer dan 100 transacties in vele landen. Ik heb nooit saldo op mijn PayPal , het wordt altijd de volgende werkdag afgeschreven van m'n bankrekening .. waarom zou F&F iets extra moeten kosten? Behalve dan die super gunstige wisselkoersen van ze :D
Want ze doen dan verder helemaal niks toch.
 
Koop een DX-5 heeft dezelfde specs als de 1.Gelukkig kost m'n FM8 niet zoveel.
 
Dit klopt niet,het hangt af naar welk land en het bedrag en of het geld op je paypal account staat of van de creditkaart af gaat.
Mijn antwoord was in reactie op de opmerking van blanka dat "als ik een Duitser wil betalen moet ik het gewoon dokken.". Over Duitsland (en de EU) is Paypal duidelijk:
Als je geld overmaakt in euro naar vrienden en familie binnen de EU, brengen we geen kosten in rekening.

Ik heb overigens nooit een verschil opgemerkt tussen betalen met geld op het Paypal account en afschrijven via bank/cc, het is altijd exact het bedrag wat ik betaal aan de verkoper. Jij wel dan?
 
Ik ben overtuigd van de bouw- en speelkwaliteit van een DX1, net zoals bv van een CS80. Maar ik denk dat er ondertussen al zó veel FM-materiaal op de markt is gebracht waarbij de mogelijkheden van de DX1 overtroffen worden. Dat begint zelfs al bij een SY99 van hetzelfde merk. En ik merk dat de FM van bv een Kronos ook héél wat verder gaat dan de originele FM van de jaren 80.

Of die kwaliteit zo'n hoge prijs kan rechtvaardigen, is voor iedereen persoonlijk. Een hobbyist zal/kan het er waarschijnlijk niet vlug voor over hebben. Professionals of verzamelaars die er het kapitaal voor hebben, zullen er misschien wel iets in zien.

Enfin ... het zijn in ieder geval wel foto's van wat ik persoonlijk wel een mooi design vond en daar van genieten, kost niets :biertje:.

Dit voor mijn 2 cts.


:doei:
Danny
 
Mijn antwoord was in reactie op de opmerking van blanka dat "als ik een Duitser wil betalen moet ik het gewoon dokken.". Over Duitsland (en de EU) is Paypal duidelijk:

Neen,je wijst uit dat men heel de wereld rond modules kan kopen STEEDS zonder fee te moeten betalen via friends. en dat is fout/klopt niet!

Ik heb overigens nooit een verschil opgemerkt tussen betalen met geld op het Paypal account en afschrijven via bank/cc, het is altijd exact het bedrag wat ik betaal aan de verkoper. Jij wel dan?

Buiten de EU hangt het af van het land,het bedrag en dus of het bedrag op je paypal account staat of niet dat de fee meer of minder is,dus.
 
Laatst gewijzigd:
Neen,je wijst uit dat men heel de wereld rond modules kan kopen zonder fee te moeten betalen via friends. en dat is fout/klopt niet!
Buiten de EU hangt het af van het land,het bedrag en dus of het bedrag op je paypal account staat of niet dat de fee meer of minder is,dus.
Tja, jij zegt het. In de praktijk heb ik daar dus niks van gemerkt. Waar staat het dan bij de voorwaarden van Paypal dat de fee afhankelijk is van of je geld op je Paypal account hebt staan?
Wat er wel van invloed is, maar dus niet bij Duitsland waar het over ging, zijn de valutaomrekeningen. Dat zijn de kosten die je betaald voor het omwisselen van valuta.
Voor de zekerheid zal ik voortaan als ik naar Duitsland geld overmaak eerst langs het GWK gaan om mjin Nederlandse euro's voor Duitse in te wisselen. ;)
 
Je betaalt per 100eur ongeveer 2eur fee voor een familie/vrienden betaling buiten de EU. Binnen de EU is gratis. Waarom zou je voor een familie/vrienden betaling kiezen als je iets koopt, je hebt dan geen kopersbescherming?
 
Back
Top