Vintage Sampler met NJM2069 chips en insane modificatie (korg DSS-1)

pal

Mannelijk lid
Lid sinds
29 augustus 2003
Berichten
1.880
Locatie
amsterdam
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr

Jaren mijn droom geweest om de straylight upgrade te bemachtigen en twee keer een dss-1 in mn leven gehad en love it gewoon.
Zelf inmiddels flink met de assimilr bezig tegenwoordig.. maar wat een ding

P.s. mocht iemand hem kopen hier, mag ik dan aub komen kijken hoe die upgrade werkt?
 
Last edited by a moderator:
De upgrade is wel meerwaarde als ie werkt, is een flinke klus om in te bouwen.. maar zeker lekker van klank de DSS1 (super crunchy)+ nog de bitcrusher en unieke synth functies en effect.
Filters zijn geen SSM trouwens maar een eigen creatie van Korg zelf. :)

Na eindelijk ook een Mirage te hebben verkies ik de DSS1 toch als de interessantere van deze 2. Ik ken de DSS1 al sinds de ninetees.. man!! wat was ik blij toen ik mijn eerste tweedehands kocht voor 1800 toen nog. Later zijn ze helemaal gedipt in prijs.. maar voor de 300 euro die ik voor de Mirage heb neergelegd kies ik eerder deze (zonder de mod). Heel afentoe zie je ze nog wel eens te koop voor die prijs, maar het lijkt wel of alle samplers flink in de lift zitten.
 
Laatst gewijzigd:
maar het lijkt wel of alle samplers flink in de lift zitten.

Of dat voor alle samplers geldt, durf ik niet te zeggen, maar de zogenaamde vintage samplers in ieder geval wel. En daar werken we met z'n allen aan mee door ze op diverse fora flink aan te prijzen en de steeds hogere vraagprijzen te betalen. Nog even en dan worden de prijzen van de bit crusher plugins ook verdubbeld. :P

Even deze DSS-1 kopen om te kijken hoe hij klinkt en dan weer verkopen zoals ik vroeger weleens deed, dat doe ik tegenwoordig met zulke prijzen echter niet zo snel meer. Nog even nieuwsgierig, dat wel...
 
Mijn reservering bij die Straylight upgrade is dat ondanks het extra geheugen de maximale lengte van een sample toch hetzelfde blijft. En een 48khz sample kan nog steeds maar 5 semitonen omhoog worden gepitched, een 32khz 11.
 
Mijn reservering bij die Straylight upgrade is dat ondanks het extra geheugen de maximale lengte van een sample toch hetzelfde blijft. En een 48khz sample kan nog steeds maar 5 semitonen omhoog worden gepitched, een 32khz 11.
yep.geen meerwaarde.


eerlijk gezegt heb ik het gevoel er iets zit aan te komen,nieuwe HW sampler met of zonder interpolatie van 8,12 tot 24 bit,variable samplerate ,wel maar 8 0f 16 stemmig ,maar wel met analoge filters.
 
yep.geen meerwaarde.


eerlijk gezegt heb ik het gevoel er iets zit aan te komen,nieuwe HW sampler met of zonder interpolatie van 8,12 tot 24 bit,variable samplerate ,wel maar 8 0f 16 stemmig ,maar wel met analoge filters.

assimil8or wil je hebben;) zelf de filters erbij rommelen
 
moet ik eens nader bekijken,maar ik wil eerder toch wel een degelijke full poly met alles erop,kwestie van snel resultaat om mee te werken
 
Mijn reservering bij die Straylight upgrade is dat ondanks het extra geheugen de maximale lengte van een sample toch hetzelfde blijft. En een 48khz sample kan nog steeds maar 5 semitonen omhoog worden gepitched, een 32khz 11.

Dat is idd wel ruk bij de DSS1.. en als je dan bij 'n sync-lead geluid de auto-bend iets te hoog hebt ingesteld, krijg je de W van warning in beeld omdat het buiten bereik zit..
Toch wel super cool, een sampler met Sync. Ken niet veel oudere samplers die dat hebben. :) De Unison is ook erg uniek en klinkt super dik.
Ik heb redelijk wat synth-samplers met analoge filters vergaard maar de DSS1 blijft ondanks wat tekortkomingen en het grote formaat mijn favoriet. Wat ik ook zo cool vind is dat je echt een verzameling golfvormen (multi-sounds) kunt opbouwen in een 'system'.. en net zoals bij de DW8000 deze simpel per oscilator kunt selecteren, terwijl al je andere settings voor een geluid ongewijzigd blijven. :)
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb een demo in Nieuwegein gezien toen de DSS1 werd geïntroduceerd. Die was toen het neusje van de zalm. Zelf je golfvormen kunnen tekenen was toen iets wat voorbehouden was aan de allerduurste samplers. Wat klonk dat ding goed ondanks het beperkte geheugen.
 
Ik hoop dat binnenkort de BSS-1 presentatie uit komt van Behringer ;) zou wat zijn..
 
Back
Top