JUNO-60 Let Op!

rdilago

Ouwe rot
Lid sinds
30 mei 2009
Berichten
1.712
Locatie
Leek
er staat een JUNO-60 op marktplaats uit Akkrum,
ik zou zeggen pas op met wat u doet. Ik heb er geen goed gevoel bij.
Verzoek was om vooruit te betalen maar waarom zou ik als ik vandaag al zou kunnen ophalen........
.
ik heb al wel een naam en bankrekeningnummer
daar zijn overigens geen meldingen van bij de Politie

maar wees op uwen hoed in ieder geval.
 
Vooruitbetalen was gewenst omdat hij ook nog wel meer geïnteresseerde heeft, valt ook wat voor te zeggen want vaak zegt er iemand af of laat niks meer van zich horen.
Ik trof dergelijk aanbieding uit die omgeving eerder aan , is voor mij goed te doen, dus dan moet ik mij maar opofferen om het uit te zoeken.
Dit soort praktijken moeten wij vanaf. Geen geverifieerde Marktplaats acount (wat je daar ook van mag denken), geen telefooonnummer. Dan is het voor mij al verdacht.
En inderdaad is het een leuk Sherlock project ;-) ik heb het verhaal lang mee gespeeld om een naam en rekeningnummer te bemachtigen. Ik wou 250 vooruitbetalen-maar eigenlijk helemaal niet,
gezien ik ook eigenlijk een dag later al de Juno op zou halen, maar het moest minimaal 750 worden.
 
Is of zijn iedere keer de zelfde. Ook altijd Tr-909 altijd beetje uithoeken van het land. Foto geleend van ebay / google. Soms ook midden van het land. Ook Tb 303 en MPC3000 plaatsen ze die ads mee. Soms ook modern spul. Vaak ook aangevinkt met koffer. Lekker makkelijk verzenden. Je weet toch.. wat je ook vaak ziet dat ze dan rond de zelfde tijd in twee rubrieken een adv plaatsen, diverse accounts. Je kunt op tip mp drukken dan verwijderen ze hem soms vrij vlot ;-). Bizar is wel ze zijn al zo lang mee bezig. Zullen echt debielen zijn die overmaken.. Prijs op bieden en soms net ff goedkoper dan waar het normaal voor gaat.
 
tja, als iemand zich zorgen maakt of n koper wel echt komt opdagen, lijkt me 250 vooruitbetalen een aardige verzekering. als dat nog niet genoeg is, is er inderdaad iets mis misschien.
 
Ook vaak met Roland boutiques (vooral de juno). Praktisch altijd dezelfde. Hijs slim,ik heb geprobeert zijn ip te achterhalen. Hij drukte op mn val maar zat zelf achter een proxy via AWS. En die geven geen gegevens door aan de politie.
 
wow! goed gevonden die ebay ad. vast ook een scammer.
 
Ja. Goed opgemerkt TS. Er staat bijna continu 1 fake Juno60 op marktplaats. Let op deze kenmerken: woonplaats is buiten de grote steden, randje van NL. Er staat geen prijsopgaaf of de optie tot bieden is uitgeschakeld. Adverteerder heeft slechts 1 ad online. Optie tot verzenden voor €12,50 is ingeschakeld. Dit is redelijk ongebruikelijk voor vintage synths. Omschrijving van de advertentie is zeer kort en lijkt steeds op de vorige advertenties: iets met 100% in orde staat er bijna altijd in.

Let dus op allen, en haal synths in de regel altijd gewoon op. Zonder aanbetaling uiteraard. Weet jij veel in welke staat de synth is.
 
Ik betaal echt niks vooruit. Dan spring ik wel direct in de auto en rijd 300km. Maar daar zullen ze wel niet op reageren als je zegt dat je er gelijk aan komt..
 
toen ie over vooruitbetalen begon werd het voor mij verdacht en besloot ik er op door te gaan om zo een naam en rekeningnummer te kunnen bemachtigen.
dat is gelukt, nu heb ik in ieder geval een referentie voor het geval ik weer zo iets tegenkom. Dan kan ik checken op rekeningnr. Ik zal het nog bij het fraudedesk opgeven als poging tot oplichting. Zullen ze niet veel mee doen maar misschien hebben ze meerdere meldingen en is de dader ooit eens te pakken.
Ik woon in de buurt van Groningen en zal proberen het zelfde spelletje te spelen met deze beide Moog's.
heb door de jaren heen al een aantal van dit soort zaken te maken gehad en in alle gevallen betrof het ING rekeningen.
Hopelijk kan ik op deze wijze bijdrage de rekeningen te laten blokkeren.
 
die Roelof is toch al 11 jaar bezig op MP1!!! vreemd!! Telefoonnr en Bankreknr niet gecheckt door MP dan gewoon geen zaken mee doen.
geeft ook niet altijd garanties natuurlijk, maar 1 ding is zeker: de oplichters willen de verificatie zo wie zo niet en aanbieders zonder verificatie zou je moeten beschouwen als een risico
 
kan iemand dit draadje op zijn juiste plaats schuiven?

Edit: kijk, zo lang moet dat duren.
 
Laatst gewijzigd:
Ip van iemand achterhalen via email is te doen door ergens een plaatje te hosten waar je de server logs van in kan zien, en dat plaatje te embedden in je mail.
Als de ontvanger dan zijn mail opent en afbeeldingen automatisch ophalen aan heeft staan dan wordt die afbeelding geopend in zijn mail programma.
Op dat moment wordt zijn ip- gelogd.

Maar vaak zitten dat soort lui via proxys of publieke netwerken op internet, maar mocht zo iemand vaker van verschillende netwerken reageren kan het ook zijn dat ie ineens wel van zijn eigen ip reageert, dan is het Bingo.
 
Voor wie zich afvraagt waarom ik dit weet, ik heb t wel eens nodig gehad om een oplichter te achterhalen van wie ik nog een Mac Mini tegoed heb, helaas waren zijn IP, van publieke netwerken bleek. Uiteindelijk maar dus bij laten zitten.
 
Back
Top