TB-303 op marktplaatspuntenel . in zeer goede staat ??

matt second

acid management
Staff member
Lid sinds
28 augustus 2001
Berichten
5.645
Locatie
Delft
omdat de gast van wie ik mijn 303 ooit gekocht heb nu ook graag weer eentje wil hebben heb ik gereageerd op deze advertentie :

http://www.marktplaats.nl/printbody...8&av=&fv=&rv=15&pv=&zoek=&oudei=0&ref=&style=

Te koop Roland TB-303 bassline in zeer goede staat met handleiding en voeding

gelijk vandaag langsgeweest

blijkt dat de handleiding van internet geplukt en uitgeprint
, dat de voeding een draadbreuk heeft
, dat de druktoetsjes meerdere triggers per aanraking geven
en dat er ter hoogte van de batterij compartiment een scheur in de zijkant zit

zegt die verkopende gast : "voor de voeding mag er 50 piek af " en " ik heb nooit last gehad van die knopjes " en " oh dat is een krasje " en " oh is het toch een scheur ? dan mag er nog 50 piek af "

uiteindelijk mocht ie weg voor 1700 piek , maar we hebben em toch niet genomen ..


bah
 
Terecht dat je hem niet meegenomen hebt. Andere toetsjes erin kost weer een hoop geld. En verder moeten we eens met Pierre gaan praten. Hij zegt toch dat ze aan de franse kant van Belgie veel goedkoper zijn.

Misschien weet Nick daar ook iets meer van?
 
Vroeger..

Vroeger..

Vroeger had je een zaakje in de buurt van Utrecht.. waar ze goede 303's voor 1750 - 1850 gulden verkochten.

De laatste keer dat ik er daar een zag was het 2495 !!

Gaat niet de goede kant op.. :confused:
 
Ik wilde geen namen noemen..

Ik wilde geen namen noemen..

.. maar inderdaad.. Music House. Niet al te lang geleden kon je bij Martijn een goede 303 kopen voor 1850 gulden. En tja.. nu niet meer.

Ik vind dat jammer. De tweedehands markt is niet gebaat bij het opdrijven van prijzen. Je ziet dat bij de 808 (richting de 2000 nu..) en 909 (ehh... 3250 ?) ook gebeuren.
 
Even de situatie in België schetsen wat de 303s 808S 909S kosten (puur als referentiemateriaal)

- 909: heel moeilijk te vinden, gaat in Wallonië niet weg onder de 2000 gulden, in Vlaanderen is dat +- 2500,-

- 808: moeilijker te vinden, maar als, dan: in Vlaanderen tussen de 1500 en 2000,- In Wallonië heb ik er nog geen één weten te vinden (hoewel er daar veel staan te roesten volgens mij...)

- 303: ik ben aan het competen voor een 303, de prijs staat niet vast maar zal onder de 1500,- blijven, hopelijk. In Wallonië denk ik dat er weer veel staan te roesten, maar ik heb de indruk dat die Walen geen enkel besef hebben van wat er zich eventueel op hun zolder zou kunnen liggen. Voor de rest even zeldzaam als de 808.

In het algemeen geldt de regel: als je iets vindt in Wallonie, is het +- 20-25% goedkoper als in de rest van het land.

Als je echt goeie deals wil doen moet je het in Frankrijk of Duitsland gaan zoeken. In Luxemburg weet ik het niet.

Mijn bedoeling is om af en toe naar het buitenland te rijden, wat te kopen, te testen, als het bevalt te houden, anders door te verkopen op marktplaats voor een normale prijs.

Als je echt hopeloos op zoek bent naar iets, kan je het altijd laten weten. Ik zal het dan in de gaten houden. (Kijk geregeld op marktplaats)

Als jullie nog vragen hebben, stel ze gerust.

Groetjes,
 
Op www.keysandmore.de staat een 808 voor 1399 dmarken...

Is zowieso een erg goedkope toko waar ze ook wel vaker rariteiten aanbieden. Het enige probleem is dat ze alleen per verzending werken dus je kunt niets testen vantevoren.
 
sjeemig

sjeemig

Die gasten zijn echt goedkoop!!! Moet je kijken naar die Access prijzen.... :)

thanx voor de link.

die 303 op marktplaats van 1800 is zeker weer van die gozer?
 
303 808 909

303 808 909

voor dat geld koop je toch een vette synth voor of een sampler ik denk dat je daar veel meer aan hebt kijk eens naar een mpc2000 en wat de mogenlijkheden zijn en je hebt er altijd plezier van ik weet niet waar het aan ligt maar het zal de cijfers wel zijn op het apparaat jajaja ze zijn vet maar zoveel geld voor een tb of een tr uitgeven nee ik koop wel wat anders
 
oei oei

oei oei

Wat een heiligschennis!! :)

Ik heb er zelf ook geen :) , maar als die prijzen niet zo achterlijk hoog waren geweest had ik er al een gekocht. Ze klinken namelijk van nature VET. En dat is niet te samplen. Jaa, de geluiden wel, maar je wilt toch van die coole filtersweeps!! En dat kunnen alleen die geinige zilveren knoppies aan de bovenkant van de TB...


Ik hoop niet dat er nou weer zo'n TB war ontstaat met alle pro's en con's..:z


Arv
 
Luister maar naar die samples die ik geupload heb op DSF Dbase. Dan weet je wat een 303 is.

En inderdaad, geen TR / TB discussies aub
 
Re: TB-303 op marktplaatspuntenel . in zeer goede staat ??

Orgineel geplaatst door matt second
omdat de gast van wie ik mijn 303 ooit gekocht heb nu ook graag weer eentje wil hebben heb ik gereageerd op deze advertentie :

http://www.marktplaats.nl/printbody...8&av=&fv=&rv=15&pv=&zoek=&oudei=0&ref=&style=

Te koop Roland TB-303 bassline in zeer goede staat met handleiding en voeding

gelijk vandaag langsgeweest

blijkt dat de handleiding van internet geplukt en uitgeprint
, dat de voeding een draadbreuk heeft
, dat de druktoetsjes meerdere triggers per aanraking geven
en dat er ter hoogte van de batterij compartiment een scheur in de zijkant zit

zegt die verkopende gast : "voor de voeding mag er 50 piek af " en " ik heb nooit last gehad van die knopjes " en " oh dat is een krasje " en " oh is het toch een scheur ? dan mag er nog 50 piek af "

uiteindelijk mocht ie weg voor 1700 piek , maar we hebben em toch niet genomen ..


bah

Ik was dus op zoek naar een tweede TB en ben dus ook bij deze gast uit gekomen. Ik heb hem dus wel genomen. Dat die voeding niet werkt zal me jeuken, want ik heb hier een hele stapel voedingen liggen. Ook voor een tasje of een orginele manual betaal ik geen knaak meer, dus als dat er niet bij zit intereseerd me dat bitter weinig. Het scheurtje stelde trouwens ook niets voor. Als knopjes op dergelijke apparaten rammelen is ook niet erg, want voor 1,50 per stuk en een geeltje arbeidsloon heb ik de schakelaartjes laten vervangen. Verder was de voorkant totaal onbeschadigd en zaten er geen slijtage plekken rond de pots. Kortom voor een redelijke prijs heb ik er weer mooi een bij.

Voor mijn eerste TB, die in perfecte staat verkeerde, heb ik in de hoogtij dagen heel wat meer dan 1700 piek betaald.

Dezelfde gast had ook nog een 101 voor 500 piek, maar ik had niet genoeg geld bij me en de volgende dag was ie weg. Dat was wel kloten.
 
och de hele houding van die gast stond me niet aan
hij deed al moeilijk en had al woordenwisselling met em gehad over contrabassen en shit
en hij stelde zich met een andere naam voor dan waarmee hij gecommuniceerd had
en bovendien gaat het me meer om dat hij die 303 aanbood in perfecte staat

kijk een scheurtje is op zich wel mee te leven, maar je moet dat wel eerlijk in je advertentie zetten. hij was niet in perfecte staat
hij was in redelijke staat en ja dan mag je nog steeds dat bedrag vragen, maar degene voor wie ik die 303 ging kopen wou eentje zonder scheuren, en dat scheelt al gauw een ritej naar utrecht als je et vantevoren weet

die 101 is volgens mij naar nolet gegaan nadat ik erop had gewezen op het forum :)
 
JohnnyBusca Op verzoek van omiel verwijderd.
 
Last edited by a moderator:
Ik ben bij die gast thuisgeweest en inderdaad de SH-101 gekocht. Hij had alleen een gebroken batterijen klepje. Die heb ik gelijmd en je ziet er niets meer van. Voor 500 piek is het een koopje. Oja, alleen de LFO doet soms raar maar die gebruik ik toch zelden.
 
Dat klepje stelde inderdaad niet veel voor. De pitch-bend stick lag volgens mij toch ook los? Maar met twee schroefjes was dat volgens mij ook wel weer te fixen. Hij was trouwens ook flink geel volgens mij. Zal wel bij een zware roker gestaan hebben. Ik kan je wel een adresje geven om die LFO te fixen. Is een gast van Synthon, en voor een paar tientjes werkt het waarschijnlijk weer. Hij woont trouwens een paar straten van die gast waar jij die 101 gekocht hebt.
 
De pitchbend was niets mee aan de hand. Die gelegheid is volgens mij normaal (misschien alleen bij rokers??) Mijn 909 is ook gelig en verder boeit me dat echt geen flikker.
Als je iemand weet die dat ding voor weinig kan maken dan hoor ik dat graag. Die gasten bij Music House wilden geen prijsopgave geven en rekenen iets van 90 piek aanvangskosten en dan nog een x bedrag per uur + materiaalkosten. Vet duur dus.
 
Music House moet je niet zijn.

Ik heb een tijd in Engeland gewoond, en daar zou ik wat synths opkopen en naar Nederland sturen zodat vriend Dankmeijer ze hier door kon verkopen en we allebei wat winst maakten. Van te voren een prijs afgesproken, ik wat synths opkopen en toen begon Dankmeijer allemaal moeilijk te doen over de prijs die we afgesproken hadden. Hij wilde er zoveel af lullen dat ik er totaal niets meer op verdiende en hij dus mooi een paar (dank)meijer in z'n zak kon steken. Ik ben dus mooi met het spul blijven zitten. Daarna ben ik het gelukkig toch wel weer los kwijtgeraakt.

Ik meel je wel even het telefoon nummer van mijn reparatie mannetje.
 
Back
Top