nou interessant, mogelijk verdonkeremaand.... svp lezen

Aangifte doen inderdaad zodat er tenminste wat gaat gebeuren ...
 
dat kan alleen de afzender doen en hij geeft aan dat de post er pas aan begint als er een aangifte ligt (bij de politie) van een vermist pakket, omdat het al afgeleverd (met handtekening) zou zijn volgens hun info.
ik vind dat een zeer vaag verhaal.

ik volg het van dag tot dag en probeer links en rechts aan wat info te komen.
Leo, als het om post.nl gaat kun je de tracking history opvragen.
Wat betreft post.nl heb ik meegemaakt dat ze gewoon liegen. Een pakket van me beweerde de klanten service dat ervoor getekend was, terwijl in de tracking werd aangegeven dat het pakket retour afzender was. Als het aan mij lag zou ik nooit meer met post.nl werken.
 
@Leo

Als die verzender niet wil meewerken met het aanvragen van een onderzoek bij PostNL kan je - naast juridische stappen tegen die verkoper - dat onderzoek ook nog zelf proberen aan te vragen.

Artikel 7 Postwet 2009
"Lid 1: Een postvervoerbedrijf voorziet in een procedure voor de behandeling van klachten van afzenders en ontvangers over de door hem uitgevoerde postvervoerdiensten. (...)"


Mocht het dus om een aardig bedrag gaan, dan zou ik per brief een verzoek sturen naar PostNL met alle benodigde informatie en onder verwijzing naar bovenstaand artikel!

Daarnaast zou ik de geplaatste handtekening alvast opvragen. Zie daarover verder hier.

Succes!
 
dat is een goede tip, daar ga ik morgen mee terug naar post nl.

tja, aangifte, hard spelen - dat kan altijd nog en uiteindelijk krijg ik mijn geld gewoon terug, ook al zal ik kosten moeten maken, die dan ook weer vergoed moeten worden door de verkoper - die daardoor alleen maar verder in de shit komt.
als je alle details kent, dan zal 9 van de 10 zeggen dat het een oplichter betreft, maar ik zie genoeg aanknopingspunten om van een reeks misverstanden en het goede in de mens uit te gaan. dus dat doe ik eerst, gewoon in gesprek blijven en een oplossing zoeken. de deurwaarder en/of de rechter, dat kan altijd nog.

met mijn bericht hier gaat het me er vooral om dat als er toevallig een derde persoon ten onrechte deze doos in handen heeft gekregen, de spullen mogelijk zouden opduiken.

ik hou de vinger aan de pols. ik hoop dat het pakje echt is en terecht komt, want de furthrrr blijft een leuk ding.
 
Afgelopen jaar is er een voor mij bestemde (niet aangetekende) zending bij postNL zoekgeraakt die dankzij hardnekkig klagen van de verzender/verkoper (gewaardeerd SF lid) uiteindelijk na twee maanden weer terecht is gekomen. Lag uiteindelijk ergens in een sorteercentrum. In de T&T info van postNL stond 'retour afzender', maar dat was dus onjuist.
Ging uiteindelijk maar om 100 E oid, maar dit soort gedoe wil je niet.

Sterkte Leo!
 
Toch redelijk wat issues bij PostNL zo te zien. Bij mij is het ook al voorgevallen dat de tracking aangeeft dat het pakket is afgeleverd terwijl dat niet zo was, de foto van de handtekening was zelfs aanwezig, de handtekening die ik zelf dus nooit had getekend... mooi... Klacht ingediend bij PostNL, ze gingen er werk van maken, van de klacht heb ik nooit meer iets van gehoord maar ik heb wel het pakketje (een nieuw) een paar dagen later gekregen. Ging hier ook maar over een dikke 50 euro dusja...

Dan een voorval dat het pakje gewoon op het raamkozijn lang, buitenshuis langs de zijkant, wat ik ook maar toevallig zag de ochtend daarop.... Geen briefje in de bus of niets...

En zo heb ik nog wel wat voorvallen... Uiteindelijk altijd alles wel goed gekomen en in vergelijking met het aantal zaken ik online bestel, nog maar heel weinig issues gehad maargoed...

Maar hoe zit dat tegenwoordig met die handtekeningen op zon brak bakje dat ze dan bij hebben waar je met je vinger probeert iets wat op je handtekening lijkt te zetten, kan je daar schriftvervalsing uit detecteren?

iig success met het zoeken naar een oplossing!
 
niet alles gaat goed bij Post.Nl, bij de andere ook niet.....klachtenafhandeling duurt lang maar werkt wel uiteindelijk wel. Heb nogal eens wat issues met verzending naar het buitenland. Al met al een lange adem hebben
 
Ik heb wel eens een pakje gestuurd naar iemand die ergens werkte bij een bedrijf wat net in een nieuw pand zat. Ik had het niet aangetekend verstuurd maar wel met trackingcode. Pakje kwam niet aan bij begunstigde maar tracking gaf wel aan dat het daar was afgeleverd. Ik heb het geld terug overgemaakt naar de koper toen, en die mailt mij 2 jaar later bijna dat het pakje was gevonden ergens in dat pand. Hij hoefde het alleen niet meer en zodoende kreeg ik het terug.

Zulke afloop, kom je niet vaak tegen. Erg irritant in ieder geval allemaal zolang pakketje zoek is.
 
ik ga lang uit van fouten, misverstanden, maar ik vermoed dat de verkoper hier in de fout is gegaan. ofwel een regelrechte oplichter, of een creatieveling die van de hand in de tand leeft op andermans kosten.

ik ben vandaag begonnen met acties die van dit scenario uitgaan.
overigens gaandeweg in de contacten met post nl weer heel wat raars gehoord.
 
/sipjes toch Leo, dat mensen het hiervan moeten hebben...succes.
 
even kleine update: niet verdonkeremaand, toch gewoon oplichting. 1 Sylvano met 2 achterrnamen.

weer een hoop gedoe, maar zal uiteindelijk wel goed komen.
 
Back
Top