nou interessant, mogelijk verdonkeremaand.... svp lezen

G

Guest

Guest
vorige week is een pakje met endorphin.es furthrrr makenoise erbe verb, echophon en maths2 'zoekgeraakt' - mogelijk achterover gedrukt in Groningen.

mocht je zoiets aangeboden zien bij used products of andere pandjeszaak daar in de regio - of online, dan zou ik daar graag over horen....

bedankt!
 
Zwaar kut Leo!
Maar, die dingen zijn zo obscuur dat het wel moet opvallen als ze aangeboden worden ergens. En zeker alles samen.

Maar eh, hoe ken dat nah?
 
Da's klote... waar / van wie had je die gekocht en hoe zijn deze verzonden en via welke bezorgdienst ?
 
het is een ingewikkeld verhaal, dat van toevalligheden aan elkaar hangt en dat nog diverse kanten op kan rollen, dus ik ga niet eveel in detail treden over wie of wat.
maar 1 van de opties is dat een snoodaard ten onrechte het retourgezonden pakket heeft aangepakt en nu beweert dat hij het geweigerd heeft.

als dat zo is, zou het kunnen dat 1 of meerdere modules opduiken. vandaar.

details geeft ik graag, als ik zeker weet wat ik zeg.
 
Nog een advies, o.b.v. naar eigen ervaring op ibee. (geanonimiseerde en beknopte horror story)
Ik verkoop een synth via ibee voor 1500 euro aan B. Doe voor de zekerheid een verzekerde verzending en verzeker de synth voor 2000 (anders krijg je maximaal 1500 euro - 21% bij verlies uitbetaald) Stuur de synth (bomvrij verpakt) maak foto's ervan en deze komt 6 dagen later aan bij B (gecheckt volgens tracking vervoerder) Ik wens B nog veel plezier en hij geeft aan de synth niet ontvangen te hebben (dat zou overigens kunnen) Vervolgens heen en weer gemail en emoties lopen per dag op. B zet een claim uit via PeePal (gaat inmiddels weken overheen) ik overleg alle verzendbewijzen en uiteindelijk heb ik een negatief PP saldo van 1500 euro en heeft B zijn geld terug... en héél héél misschien wel met een mooie synth erbij (maar nogmaals dat weet ik niet zeker) Diverse mails aan PP maar zonder succes, ik moest stoppen met de mail want dat had geen zin meer, aldus PP. :okdan:

Resumé: Koper geniet bescherming en verkoper is vogelvrij met PP. =(
 
Ik wil niet of topic gaan in mijn eigen draad, maar dan heeft de vervoerder een handtekening gekregen bij aflevering. Dat getekende ding inleveren bij Paypal en ze moeten betalen. Dat dien ze meestal ook, heet een courtesy payment: ze maken zich niet zo druk en betalen klagende koper en verkoper. Allemaal van de fees en rare omrekenkoersen die ze berekenen.
 
:okdan:

Resumé: Koper geniet bescherming en verkoper is vogelvrij met PP. =(


Gouden tip,ik laat mij als het via paypal is en onbekenden altijd betalen in friends/family mode,dan betaal jij nooit de fee en kunnen ze nooit het geld terughalen.
 
Gouden tip,ik laat mij als het via paypal is en onbekenden altijd betalen in friends/family mode,dan betaal jij nooit de fee en kunnen ze nooit het geld terughalen.

Maar dat geeft ook geen enkele garantie. Dat zou ik zelfs weigeren om te betalen, want dan hoeven ze zelfs niet eens iets te sturen
 
zullen we even on topic blijven svp - ik vind paypal ook kut, maar daar kan je elders al over praten en zo ongezouten als hierboven beweerd, is het ook weer niet, dus het zou weer een feitenarme discussie worden.

terwijl ik gewoon vraag of iemand even kan reageren als 1 of meer van de endorphin of makenoise worden gesignaleerd.

dank u.
 
Gouden tip,ik laat mij als het via paypal is en onbekenden altijd betalen in friends/family mode,dan betaal jij nooit de fee en kunnen ze nooit het geld terughalen.

zo doe ik t ook, ik geef alleen de optie voor kopers bescherming als het iemand is die aantoonbaar reliable is.
 
Vervelend hoor
Heb je tante post gevraagd een onderzoek in te stellen
Hoop dat het goed komt !
 
Hey eh, psssttt. Hier staat net een erbe verb te koop in onze schimmige marktplek...… shhh

tja, ik ben dus niet op heksenjacht - het hele verhaal zit raar in elkaar en het zou er op neer komen dat een pakketje op een verkeerd adres is afgeleverd waar de mensen het gewoon hebben aangepakt en dat nu ontkennen (is 1 van de scenario's) - dan zou het wel toevallig zijn als het een eurorack liefhebber was.
als dit het geval is, hou ik er rekening mee dat het bij een opkoper, 2de hands winkel of algemene site als tweedehands of marktplaats of iets regionaals terechtkomt.

ik ga er niet van uit dat iemand hier op het synthforum nog een oude bon had liggen en nu een geheelde erbe verb aanbiedt.
 
Vervelend hoor
Heb je tante post gevraagd een onderzoek in te stellen
Hoop dat het goed komt !

dat kan alleen de afzender doen en hij geeft aan dat de post er pas aan begint als er een aangifte ligt (bij de politie) van een vermist pakket, omdat het al afgeleverd (met handtekening) zou zijn volgens hun info.
ik vind dat een zeer vaag verhaal.

ik volg het van dag tot dag en probeer links en rechts aan wat info te komen.
 
Wat de handtekening betreft: ik heb wel eens voorgehad dat de postbode een aangetekend pakket zélf getekend had voor ontvangst. Daar betaal je dan voor...
 
van een vermist pakket, omdat het al afgeleverd (met handtekening) zou zijn volgens hun info.
Het je al bij Track & Trace gekeken of daar een handtekening staat?
En idd - wat Nicolas 2000 ook zegt - kan de postbode zélf (mét de naam van de ontvanger!) getekend hebben. :halleluja Maar het hoeft niet per se de postbode geweest te zijn die getekend heeft, het kunnen bijv. ook buren geweest zijn. :halleluja Het is mij nl. weleens door de postbode gevraagd of ik wil tekenen (voor een pakketje van de buren), hetgeen ik uiteraard geweigerd heb.
Ik heb ook een keer een dergelijk iets gehad - heel vervelend. :(
Ik vrees toch dat dit een aangifte bij de politie gaat worden. Pas dan start de post met een onderzoek naar de vermissing...omdat het idd - wat ik begrijp - volgens Track & Trace (mét handtekening) afgeleverd zou zijn.

Maar soms / bij hoge uitzondering komen 'vermiste' pakketten na 3-4 weken nog onverwacht te voorschijn, dus hopelijk komt het nog goed.
 
dat is wat de verkoper ook beweert, dat hij eerst aangifte moet doen bij politie in dit geval, maar postnl beweert tegenover mij dat ze gewoon navraag starten. (maar dat moet de afzender doen.)

het is inderdaad heel vervelend en het zou zo maar kunnen dat ik met een heel slimme/rare oplichter te maken heb, er zitten ook wat rare tegenstrijdigheden in zijn verhaal, maar heel veel wijst er weer op dat het inderdaad allemaal gekke fouten en toevalligheden achter elkaar zijn. en als het pakket door de een of ander is aangepakt, die er geen recht op heeft, dan moet er toch iets mee gaan gebeuren?!

uiteindelijk komt het wel goed, maar het is wel gedoe.
 
Heb ik ook een keer gehad met postNL (en dan nog met jouw favo synth hoor Leo;); een Evolver (was wel een desktop)). Aangifte bij de politie was niet nodig!
Na aflopen van het onderzoek bij postNL, wat toch 4 of 6 weken duurde kreeg ik via de afzender mijn geld terug. Gelukkig was dat SF lid een toffee gast en heeft hij alles keurig voor mij geregeld :okdan::halleluja maar je bent dus inderdaad afhankelijk van de goodwill van de verkoper.
 
Back
Top