Marktplaats.nl Ju-06 waarschuwing

specimanx

Stamgast
Lid sinds
14 juni 2016
Berichten
304
Locatie
Leiden
Na zelf opgelicht te zijn geweest wil ik graag andere waarschuwen bij oplichting met kleine synths.

Zijn kenmerk is;

- snel reageren
- deal sluiten bij ieder aannemelijk bod, zelfs als er een hoger bod is geweest
- bunq rekening
- geen ideal/gelijk oversteken aanbieden
- andere naam en adres gebruiken dan de originele gebruiker.

Dit is een van zijn advertenties;
Roland Boutique JU-06 Sound Module
Bieden
http://link.marktplaats.nl/m1265583009
 
Last edited by a moderator:
okey, merci !! en idd, 'k heb deze JU ook al enkele dagen zien staan,,
 
Hij plaatst telkens een soortgelijke advertentie. Houdt er rekening mee. Je geld ben je gewoon kwijt. Politie, bunq en marktplaats doen niet veel.

Zou wel graag willen weten of ik zijn bankgegevns mag plaatsen.
 
Hij plaatst telkens een soortgelijke advertentie. Houdt er rekening mee. Je geld ben je gewoon kwijt. Politie, bunq en marktplaats doen niet veel.

Zou wel graag willen weten of ik zijn bankgegevns mag plaatsen.

Anders plaats zijn bankgegevens iig op nepwekker.nl
 
Zal ik doen zodra ik al zijn gegevens heb verzameld. Slecht idee voor hem dat hij het nog een keer probeert ;-) Thanks voor de link. Die kende ik niet.
 
Ben ooit opgelicht door iemand voor een Eventide H9Max. Ik heb na een paar dagen mijn geld teruggekregen van Bunq (na aangifte, en klagen bij Bunq).
 
Ben benieuwd hoe je dat aangepakt hebt,Jeroen, want ik zou het ook wel graag terugwillen.
 
Online aangifte, Bunq account aangemaakt, geklaagd bij de online helpdesk, mail naar Bunq
 
Online aangifte, Bunq account aangemaakt, geklaagd bij de online helpdesk, mail naar Bunq

Dat is wel heel uitzonderlijk. Banken werken normaal gesproken nooit mee aan dit soort acties. Het is niet aan de bank om te bepalen of iemand een oplichter is. Dat mag de rechtbank doen. Dan nog kan de rechtbank Bunq niet verordenen om het bedrag terug te boeken. Bank staat daar helemaal buiten.

Strikt gezien zou de oplichter Bunq dan kunnen dagvaarden en zijn geld terug eisen.
 
Geen idee wat achter de schermen gebeurd is. Ze hebben de rekening oogeheven en hinnen twee dagen had ik mijn geld terug.
 
Dat gelijk oversteken, maakt dat nu echt veilig? Lees dat na zoveel dagen het geld alsnog automatisch word vrij gegeven, wat kan je daar eventueel tegen doen bij oplichting? Het lijkt iets betrouwbaarder als je gelijk oversteken ziet en oplichter moet langer op geld wachten, het geeft wat meer tijd als je opgelicht bent, maar wat doe je met die tijd. Uiteindelijk kan je toch nog je geld kwijt zijn of zie ik dat verkeerd?
 
Gelijk oversteken gaat alleen over het bezorgen. Je moet versturen met track en trace, en zodra het pakket ontvangen is wordt het geld overgemaakt. Als koper niets laat weten gaat dat automatisch. Iemand kan dus nog steeds een lege doos versturen. Marktplaats en departij die de betalingen beheert geven nadrukkelijk aan (in de voorwaarden) dat ze niet kijken naar geschillen met verkeerde producten, lege dozen of wat dan ook. Pakket ontvangen is betaling gedaan.
 
Back
Top