Zeldzame roland PG-1000 programmer voor D-05/D50/D550 mint!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Oh, dat had ik niet gezien.
En de Jupiter 6 staat er ook bij...

Mods, deze mag weg dan.
 
Zo echt zeldzaam zijn ze niet, je ziet ze best vaak, en echt handig zijn ze ook niet (geen instant wijziging, continue tussen de 4 partials switchen). Blijf het heel vreemd vinden dat een PG1000 meer doet dan een D-50 (zie er ongeveer 1 op iedere 3 D-50's). PG1000 is toch een cheapo stuk plastic waar de D50 een tank is waar je JAWS nog mee uitschakelt.
 
Ja maar is echt wel handig hoor,1x mee gewerkt wil je niet meer zonder als je actief op een D-50 sounds wil maken.
 
Nou, ik vond het nog steeds een onding. Een PG200 op een JX3P is een geschenk uit de hemel, maar bij de PG1000 had ik dat gevoel absoluut niet. De overzichtelijkheid laat te wensen over, je hebt nog steeds 4 partials en 2 modes per schuif, je moet een nieuwe noot aanslaan om te horen wat je gedaan hebt... Uiteindelijk kan je er misschien iets sneller mee werken dan op de D50 zelf, maar gelukkig werd ik er niet van. Het is niet te vergelijken met bv een JD800 die genoemde nadelen niet/veel minder heeft.
 
Ik deel jouw mening deels Nicolas 2000.
De PG1000 is een leuke aanvulling op de D50 maar niet zo mooi als de pg200
Maar laten we over de PG200 wel zeggen dat hij vanuit de fabriek geen midi zendt en ontvangt dus dat je niet kan automatiseren zoals je zou willen.
Dus ook daar zit wel een dingetje aan.

Maar goed..PG1000...hij is leuk voor erbij en inderdaad: je moet switchen en je kan niet real time editten.
Maarja. Dat is wel een beetje eigen aan de tijdsgeest denk ik.
Of je er 400 voor moet neerleggen is aan iedereen zelf.
Ik heb het gedaan, maar wil niet per se zeggen dat het een grote aanrader is.
 
Als je sounddesign doet op een D-50 dan is die PG-1000 meer dan welkem,voor wat presets te tweaken dan hoef je hem niet....
 
Maar sounddesign kan ook met een PC, en dan heb je op een groot scherm 4 gratis virtuele PG-1000's naast elkaar zodat je alles in een keer kunt aanpassen..
 
Ik vermoed dat een sounddesigner plaats/nood heeft voor een PC, en een PG neemt ook plaats in, kost honderden euro's en kan je voor niks anders gebruiken.

En dan hebben we het nog niet over de hardware DX7 programmer gehad, DIE nam pas plaats in. :D
 
Mensenkinderen wat is dit een gedrocht van een thread geworden.
Ik heb inmiddels spijt dat ik er in het geparticipeerd.

Samenvattend moeten we denk ik concluderen dat een PG1000 zijn geld waard is en wenselijk is als je aan sounddesign doet op de D50.
Als je iets minder echt aan sounddesign doet voldoet een PC misschien en als je gewoon wil spelen kan je nog alle kanten op m.b.t. e.v.t. aanschaf PG1000.

Is iedereen akkoord met deze samenvatting?
Zo ja: slotje
Zo nee: dan stel ik ook een slotje voor.
Ik ga ff stofzuigen en plassen en als ik terug ben sluit ik de thread.
Houdoe
 
Van mij mag er een slotje op hoor, maar eerlijk gezegd zie ik het probleem niet dat er mensen hun (verschillende) mening over het nut van een synthcontroller geven op synthforum?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top