Akai X 7000

Dat is wel cool met de ASK-70 uitbreiding

was dat ook niet dat ding dat de samples in het geheugen blijven als je hem uitzet?
 
Met de ASK-70 kon je 16 samples laden ipv 6. Heb ‘m ook gehad met die uitbreiding. Helaas gingen al die flutschijven steeds stuk. Heb toen twee X7000’s + een S700 geruild voor een JX-3P en een D10
 
Volgens mij blijven samples niet in de machine als hij wordt uitgezet Smackos.

ahja dat was wel beloofd in de orginele X7000 reclame...maar dit was volgens mij al een keertje de revu gepaseerd hier op sf in een ver verleden ;)

akai-x7000-ad.jpg
 
Ah, er is dus een RAM battery systeem dat je samples geladen houdt nadat je de X7000 hebt uitgezet: SXM007X battery backup system for memory
 
Dat is wel cool met de ASK-70 uitbreiding

was dat ook niet dat ding dat de samples in het geheugen blijven als je hem uitzet?

Heb zo'n ding gehad. Met een optreden viel de stroom uit en al mijn samples waren weg.
Allemaal weer opnieuw inladen, stuk voor stuk met een 2.8inch diskette. Dat ging niet zo vlot als nu.

Blijkbaar is er dus een soort batterypack, lees ik nu. Wel goede herinneringen aan. Gekoppeld aan een TR909 met external instrument. Kon je leuk dingen doen voor die tijd.
 
Back
Top