Hartmann neuro keyboard

Neuro .....
Neuron :-)
 
Redelijke prijs ook nog
Blijkbaar heeft de verkoper een hogere prijs in gedachten, er staat bij: "Mindestpreis nicht erreicht".
Beetje een risico om het te kopen, zo jong is ie niet meer. Wat als de harde schijf het laat afweten of het moederbord kuren krijgt?
 
Wat als de harde schijf het laat afweten of het moederbord kuren krijgt?

Mwah, er waren sowieso OS en hardware problemen met de Neuron, deze is nooit echt afgemaakt. Presets zijn mooi, programmeren vanaf scratch is niet te doen.

Op een zeker moment was Hartmann failliet, Thomann had de laatste Neuron VST met Nuke kastjes gekocht van de Chinese fabrikant die zijn geld ook niet had gekregen.
De laatste Neuron die nog in de winkels lagen zijn verkocht voor rond de 700 euro.

Ik denk dat de verkoper minimaal 1000 euro wilt hebben voor deze Neuron.
 
Het is inderdaad een pentium met mooie interface
Reparatie van alle oudere gecomputeriseerde synths is uitdagend...
Tav sound , bedienbaarheid : die is prima , begrijp opmerkingen van hierboven dan ook niet ??
Uitverkoopprijs bij music store was toen ook kort iets van 2500 geloof ik
Blijft feit dat het een hele bijzonder mooie synth is, vind hem zelf prima in rijtje ppg passen
Opvallend is dat hij in de rest van de wereld zeer gewild is met prijzen van rond de 5000 euro , maar hier niet
Ook is er een stabiele internet groep van liefhebbers bordenvol tips en hulp
Voordeel is dat moederbord en hd vrij standaard verkrijgbaar zijn , passend maken is natuurlijk "andere hobby "
Beetje A6 verhaal uit dezelfde periode: hier veel en relatief goedkoop te krijgen In vs / australie makkelijk 3-4 k
Kortom mooie synth , maar hij moet je liggen en je moet er zin in hebben
Zette hem erop omdat in dit geval de prijs misschien gaat meevallen ( ca 2-2,5k minimaal , als ik eens een gok mag doen )
 
Grappig om de veiling te volgen, op dit moment is het hoogste bod al wat meer, 782 euro. Ik zou er pas aan beginnen als ik een reserve HD en moederbord in huis had, voor het geval dat... En ook dat je een image kunt maken van de HD.
 
Die images staan gewoon op internet ter download
Er zijn ook mensen die met card ipv hd werken met de neuron
Er is veel mogelijk als de kennis ( linux) er is
 
Dat maakt het een stuk aantrekkelijker, mocht er een defect optreden dan is er dus een reële kans dat je het weer aan de praat krijgt. Maar goed, stel dat de prijs uitkomt op 2 tot 2,5k zoals je zegt, poeh, dat is toch een hap geld. Het kan trouwens nog gekker, voor de neuronsynth van die andere Duitser vragen sommigen nog een stuk meer, zie hier. Wow.
 
E was toch ook een module versie met een controller en software, doet precies idem als de neuron zelf als ik het goed heb, enne was destijds een tientje nieuw geloof ik....:)
 
Die werd gratis uitgedeeld toen , in de kroeg , bij iedere bestelling van bratwurst als ik me goed herinner :-)
Had hem ook, maar die was inderdaad nogal buggie mn als je externe controllers inschakelde
De keyboardversie was een verademing daarna omdat die wel alles gewoon deed
( Controller doet tegenwoordig zo'n 200 euro , niet slecht voor zo'n borrelhap )
 
Je kan het best de versie voor de mac zonder die buggy dongel installereren.. en kost ook het minst..

Maar wel goed om te zien dat er zoveel valt te tweaken aan de hardware in die Neuron.. Zou mooi zijn als dat voor Korg Oasys ook mogelijk was.. daarmee ben je pracktisch klaar als je moederboard ermee kapt.. :(

 
Was ook wel een grote marge hoor:o:
In vs gaan ze makkelijk 3500-4500 ( als intern opgeknapt )
Het is wel een bijzonder geval met zeer blitse looks
 
het enige echt bijzondere is de geluidskaart en de interface naar het front.
verder kan er met wat kunt en vliegwerk zoongeveer alle MB´s en HD´s gebruikt worden.
:mega:
 
Back
Top