Waar moet ik naar op zoek

Een gebruikte Akai S2k of S3k zijn wel vet ja. En helemaal niet duur meer.

Maar is het onhandig om te zeggen dat je aan een vette computer en een bak met software ook ontzettend veel kunt hebben?

Kon kiezen uit een XV5080 (wat ook een sampler en synth is) of een nieuwe computer. Heb dus het laatste gekozen en nog geen dag spijt. Kan nu dus bijvoorbeeld real-time effecten gebruiken op de ingangen en dus synth. Of gewoon meerdere tracks opnemen en ze zo mixen dat je denkt dat het tien EX5'en zijn.
 
Zo, ik heb vandaag toevallig een e-mu ESI-4000 turbo sampler overgekocht van iemand die er toch niks meer mee deed (tnx 2 johnnybusca :D ) en ik moet zeggen, niet gedacht dat zo'n ding nog zo "synth-achtig" is. Je kunt er echt mooie pads uit toveren. Vindt t niet vergelijkbaar met n trackerprogramma.
 
Orgineel geplaatst door fuse
Maar is het onhandig om te zeggen dat je aan een vette computer en een bak met software ook ontzettend veel kunt hebben?

Lijkt me wel... maar dan moet je wel een vette computer neerzetten.... niet dat je een merkbare latency hebt bij het afspelen van je samples...
 
Vind bijv 6ms van m'n RME helemaal niet slecht. Kan soms minder lantency zijn dan van je van midi ondervind. Dat kan wel eens tegenvallen wat dat betreft. (niet als je bijv een Emagic AMT hebt ofzo)

Maar zowieso is het slim om nu toch wel boven de gieg(aherz) te hebben qua processor en veel geheugen. De rest is allemaal niet zo moelijk lijkt me. Alhoewel een goede geluidskaart en software kunnen wel eens tegenvallen om uit te kiezen.
 
SAMPLER

SAMPLER

OKee okee... ik ben overtuigd...

Roelant gaat op zoek naar een sampler...

Ik heb 2 kanshebbers gezien voorlopig...

1. een AKAI CD3000XL weet niet welke opties voor 2000
2. een YAMAHA A3000 met 2,1gb hd in en 68 mb voor 1800
3. een YAMAHA A4000 kaal voor ongeveer 1900

What to do?:confused:
 
Niet luisteren he!? (hebt groot gelijk)

Maar eh A4000?
Met veul geheugen en zoveel mogelijk outputs. Samplers zijn beter met meer outputs zodat je niet in de weg komt met bijv. drumgeluiden en strings.
Een SCSI-CD rom en HD lijkt me ook niet onhandig. (was op de HCC 50 piek voor de CD en 150 piek voor een 4,5Gb schijf)
 
eerst optie nemen, dan kijken en luisteren
vroeg me af wie er beetje ervaren is met samplers...
de vraag is eigenlijk : akai of yamaha
 
ja, maar dat hangt er denk ik vanaf wat voor samples je gaat maken...ga je bijvoorbeeld grooves uit bestaande nummers sampelen (in dat geval geldt idd wat je zegt "andermans werk gebruiken") of laad je bijvoorbeeld gewoon presets in van bestaande synthersizers of modules... want er zijn geloof ik ook sample-CD's te koop met daarop grotendeels patches uit bestaande modules.
 
:-)
however... ik begrijp ...

zal ik maar afzien van de koop van een emu orbit v2 á f700?
of die eerst kopen en dan een sampler?

hardop denken altijd een optie.. hmm
denk dat ik maar voor een sampler ga dus, weet alleen nog niet welke.. heb tot nu toe nog nooit met een sampler gewerkt..
Moet iets zijn met goede edit mogelijkheden en een beetje synth-like acties dus.
 
Laatst gewijzigd:
Ben zelf een groot voorstander van Akai.

Yamaha heeft leuke opties en goede specs, maar komt eigenlijk nog maar net om de hoek kijken op de sampler markt.

Akai blijft toch master :L

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de Z4 en de Z8 8P
 
Zou in ieder geval niet voor die ouwe orbit gaan.

Voor 700 kan je met mazzel wel een (kale) S2000 scoren. Kan je in ieder geval checken of je het samplen wat vind :)
 
thanks voor de tip,
kzal de orbit even afbellen...
op samplecd is ie vast goedkoper :)
(hoe zit dat trouwens met klanken van een instrument op cd kopen?) (is dat duur en/of moeilijk te krijgen?)
 
Orgineel geplaatst door Synic
Ben zelf een groot voorstander van Akai.

Yamaha heeft leuke opties en goede specs, maar komt eigenlijk nog maar net om de hoek kijken op de sampler markt.


Dacht het niet Tim!
Yamaha heeft al heel lang samplers gehad (al dan niet langer dan Akai) en ze hebben het een paar jaartjes stil aan gedaan.

Maar wat dacht je van een betere geluidkwaliteit (AD/DA convs), veel betere filters, betere effecten? OK SCSI snelheid is kut maar da's dan ook het enige wat minder is dan de Akai IMO.

En om de prijs hoef je het ook niet meer te doen.

Die Z4/8 zijn wel vet, maar da's nog veeeeeeels te duuah!
 
Yamaha is weliswaar al eerder actief geweest op de sampler markt, maar de voorganger van de A3000 schijnt een onmogelijk apparaat te zijn.
De A3000 wijkt zoveel af van dit apparaat, dat Yamaha in feite opnieuw is begonnen.

Wat dat betreft is Akai veel actiever bezig geweest.
Voordeel daarvan is o.a. dat bijna iedereen bekend is met de Akai interface.

Akai is al een gevestigde naam, Yamaha is daar nog hard mee bezig.
 
Ik denk dat de interface van Akai of yamaha voor iemand die nog nooit heeft gesamples heeft niet boeit... Het gaat erom wat jij nodig denkt te hebbeneffecten : yamaha/ filters duidelijk Emu . Maar er is nog veel meer op de sampler markt.
Ikzelf heb de s3000 xl gehad en met mogelijk nog meer liefde weggedaan... Nu heb ik een asr-10. Bij samplen moet je niet te lang stilstaan . Het blijft vaak kopieren en niet creeeren...Uitzonderingen daargelaten
 
Ik heb een tijdje een Yamaha A3000 gehad. Ik vind samplers zowieso ondingen (ik gebruik veel liever een computer, lang leve EXS24) maar ik zie de nadelen van die Yamaha samplers niet zo ten opzichte van de Akais. De A3000 had wat kinderziektes die er met versie 2.0 ook wel uit waren. De A4000 en A5000 zijn prima apparaten. En als je voor een 2e hands sampler gaat zou ik 10 keer liever een A3000 kopen dan een S2000. Betere effecten. Veeeeel meer/betere filters. Timestretching en ga maar door.

Er zijn wel een paar dingen om op te letten. Maar mail me maar ff prive wanneer je voor zo;n ding gaat.
 
Back
Top