house & dance partituren

mmmm, ik snap em niet helemaal. Dat mp3tje is gewoon een akkoordje. Zoiets kan je toch ook makkelijk zelf verzinnen?
Of wil je een bestaand nummer namaken ofzo?
 
Laatst gewijzigd:
ik geef sander groot gelijk,,, veel house melodien zijn zo makkelijk,

Je kan je beter verdiepen in jazz en klassiek denk ik ,,, wanneer je veel wilt leren over melodie
 
Ik heb er hier nog wel een aantal op de achterkant van een bierviltje liggen :dubbel:
 
Of zoiets als...

Of zoiets als...

..het contrapunt bij de Zangeres zonder Naam...

...of de blue note van Johannes de Heer, etc..

Maar, om toch even op de vraag van Steven V terug te komen (een goede dag terug, trouwens). Ik zou 'ns gaan zoeken op het net naar MIDI-bestanden. Ik neem aan dat je wel één of ander sequence-programma hebt, nou, binnen dat programma kun je ook keurige scores maken van de diverse tracks (zorg voor voldoende papier in je printer).
Maar neem van mij aan; met de muzieknotatie van de groove van een dancetune schiet je niet zoveel op. je kunt je er beter op concentreren om zélf die groove in een nummer te leggen. De clou van die groove is juist dat je ermee gaat schuiven, dus dynamisch, terwijl muzieknotatie is het beginpunt en dus statisch.
De groove van een dancenummer, of wat dan ook, moet je zien als de eigen signatuur die een dirigent van een orkest legt in de partituur; dat gaat dus ook verder dan die muzieknoten op papier.

Origineel geplaatst door 6 trak
niet te gleufen zeg ...partituren voor Dance!? ...dacht je dat die uberhaupt zouden bestaan dan?
dat is net zoiets als iemand die is afgestudeerd in house muziek... idd, allemaal zeer onwaarschijnlijk...
 
Een pakket waar je dit soort midi files mooi in kan verwerken tot partituren is Sibelius. Mijn vader gebruikt dat pakket om partituren uit te werken.

-C-
 
Oké,

Oké,

Origineel geplaatst door C738
Een pakket waar je dit soort midi files mooi in kan verwerken tot partituren is Sibelius. Mijn vader gebruikt dat pakket om partituren uit te werken.

-C-

Maar volgens mij heb je dan nog niks. Die noten zijn niet de groove, tenzij het je vooral om de akkoorden gaat.
Ook dan denk ik dat het slimmer is om achter een klavier die akkoorden zélf uit te pluizen. Leer je vreselijk veel van, vooral als je de akkoorden-"progressie" in de gaten houdt.
 
Ik heb nog zo'n boekje liggen met partijen van 2unlimited en dat soort jaren 90 crap voor keyboard begeleidingen te maken. Zo kan je een beetje inzicht krijgen hoe makkelijk house muziek in elkaar zit. Als je interesse hebt kan ik morgen wel wat scannen en mailen.
 
Origineel geplaatst door sander
mmmm, ik snap em niet helemaal. Dat mp3tje is gewoon een akkoordje. Zoiets kan je toch ook makkelijk zelf verzinnen?

Nee. Ik wil zoveel mogelijk reeds bestaande tunes kunnen naspelen. Aangezien ik net ben begonnen ben met muziekschool kan ik dat niet zelf gaan uitvissen. Een mens moet toch ergens beginnen... Zomaar beginnen te prutsen leidt me nergens naar, om dat te weten ken ik mezelf goed genoeg.

Origineel geplaatst door r.5
Ik heb er hier nog wel een aantal op de achterkant van een bierviltje liggen

Kun je daar es een scan van nemen o.i.d. en die hier posten of doormailen? Alvast bedankt!

Origineel geplaatst door 6 trak
niet te gleufen zeg ...partituren voor Dance!? ...dacht je dat die uberhaupt zouden bestaan dan?

Hoe kan ik dat nu weten?? Doet het je zeer als ik dat vraag? Zoja bij voorbaat een welgemeende sorry!

origineel geplaatst door pjeut
Ik neem aan dat je wel één of ander sequence-programma hebt,

Nee.

nou, binnen dat programma kun je ook keurige scores maken van de diverse tracks (zorg voor voldoende papier in je printer).

Dat gaat dus niet gaan.

Maar neem van mij aan; met de muzieknotatie van de groove van een dancetune schiet je niet zoveel op. je kunt je er beter op concentreren om zélf die groove in een nummer te leggen. De clou van die groove is juist dat je ermee gaat schuiven, dus dynamisch, terwijl muzieknotatie is het beginpunt en dus statisch.

Een mens moet toch ergens beginnnen?? Ik zoek dus die muzieknotaties, ik wiil het zelf inspelen en dus ook grooves verleggen zoals jij dat noemt. En nee ik kan ze niet zelf verzinnen, ik ben pas beginnend pianist (als ik het zo mag noemen) en daarbij leren we dit soort dingen niet in de muziekschool... Die piano tune in die mp3 heb ik trouwens zelf ingespeeld. Maar ik ben op zoek naar meer, vandaar dit topic.

Origineel geplaatst door C738
Een pakket waar je dit soort midi files mooi in kan verwerken tot partituren is Sibelius. Mijn vader gebruikt dat pakket om partituren uit te werken.

Dat zoek ik niet.

Origineel geplaatst door pjeut
Maar volgens mij heb je dan nog niks. Die noten zijn niet de groove, tenzij het je vooral om de akkoorden gaat.
Ook dan denk ik dat het slimmer is om achter een klavier die akkoorden zélf uit te pluizen. Leer je vreselijk veel van, vooral als je de akkoorden-"progressie" in de gaten houdt.

Het gaat me ook vooral om de akkoorden. En ik wil het heel graag allemaal zelf uit gaan pluizen (heb ik met die ingespeelde tune ook gedaan, en hier heb ik idd veel uit geleerd). Maar zomaar op goed geluk iets proberen na te spelen werkt niet voor mij. Waarom niet? Ik ben beginner, daarom.

Origineel geplaatst door wiener303
Ik heb nog zo'n boekje liggen met partijen van 2unlimited en dat soort jaren 90 crap voor keyboard begeleidingen te maken. Zo kan je een beetje inzicht krijgen hoe makkelijk house muziek in elkaar zit. Als je interesse hebt kan ik morgen wel wat scannen en mailen.

Aha! Daar zou ik heel erg blij mee zijn! Graag mailen naar me. Alvast veel dank. :okdan:
 
Ik draag alleen maar een idee aan om je resultaat te bereiken:

Midi file + sibelius = felbegeerde bladmuziek van dance muziek.

Maar goed, als je het compleet voorgekauwd wilt hebben dan veel succes.

-C-
 
hahahahahahahhahaah wat een bullshit!!


nog een preset verzameling nodig??? a la 2 Unlimited? a la DJ Jean? jeeeez WEES Creatief zouk zegge
 
Ga anders eens naar de plaatselijke muziek(apparatuur)winkel. Daar hebben ze vaak ook een hele bende bladmuziek liggen, en vast ook wel popmuziek of zo. Dan zie je snel genoeg hoe simpel het is.
btw, als je toch wilt leren spelen en dan ook de structuur van dance er bij, dan kun je beter gewoon proberen zelf uit te vogelen hoe de melodiën lopen in dance. Gewoon achter je klaviertje gaan zitten en spelen maar. heb je twee vliegen in één klap. En vergeet ook niet dat in dance vaak een arpeggiator of zo gebruikt wordt, waardoor je de melodie en zo echt niet in een partituur terug vindt.
 
Origineel geplaatst door Riezz73
hahahahahahahhahaah wat een bullshit!!

Heel erg bedankt voor je bijdrage!! :okdan:

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ga anders eens naar de plaatselijke muziek(apparatuur)winkel. Daar hebben ze vaak ook een hele bende bladmuziek liggen, en vast ook wel popmuziek of zo. Dan zie je snel genoeg hoe simpel het is.

Dat ga ik eens proberen. Bedankt.



Bij deze doe ik een oproep om mij nog eens goed uit te lachen.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Bij deze doe ik een oproep om mij nog eens goed uit te lachen.

Zodra je ook nog eens over Tiesto zijn kwaliteiten gaat beginnen gaat dat zeker gebeuren hier...
 
Origineel geplaatst door Steven V

Bij deze doe ik een oproep om mij nog eens goed uit te lachen.

Nou ik doe iets dergelijks meestal niet zomaar uit respect voor andere leden, maar gezien mij nu toch vriendelijk doch dringend verzocht wordt om het te doen, zal ik het zeker niet laten! WHAHAHAHAHAHAAAAAA!!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D

goed dat moest ik even kwijt,ik ben u dan ook zeer erkentelijk voor dit moment van vreugde, hoewel de tranen me nader staan dan het lachen... gezien dit toch wel een erg opmerkelijk en telleurstellende vraag is die hier deze draad inluidt...

Elke artiest is ooit begonnen, en elke artiest heeft zelf moeten leren, dat is hetgeen een artiest siert, en wat terug te horen is in zijn muzikale werken... oftewel het excuus van ik ben een beginner zou je er niet van moeten weerhouden om het lekker zelf te proberen... ontleden van muziek heet dat...

in ieder geval succes toegewenst met uw muzikale reis des levens...


P.S. dit soort vragen kun je beter afvuren op het clubcharts forum denk ik, daar zie ik regelmatig dergelijke vraagstukken naar boven rijzen...
 
Wat jij nodig hebt is een programma met een "take my crappy mix and turn it into a giant hit" funktie!
Maar die programma's bestaan helaas nog niet! (Magix en Ejay komen in de buurt)

Maar wat wil je nu eigenlijk? Wil je wat leren hier, of uitgelachen worden? :confused:
 
Laat ze maar lachen.

Je verdiepen in muziek notatie is een goed begin. Ik durf te wedden dat heel veel leden op dit forum niet eens een noot kunnen lezen. Niet dat het echt nodig is om tegenwoordig muziek te maken, maar persoonlijk denk ik toch dat je daar je voodeel bij hebt.
 
Back
Top