SCSI-shop in Rotterdam?

Probeer eens:

www.muek.nl


is niet een winkel met een etalage, maar wel in Rotterdam en ze hebben kabels.

Als er ergens SCSI kabels in een winkel ligt is dit meer toeval.
 
Origineel geplaatst door marco
is niet een winkel met een etalage, maar wel in Rotterdam en ze hebben kabels.

Als er ergens SCSI kabels in een winkel ligt is dit meer toeval.

Dus ik kan er lángs gaan? Zo ja, waar vind ik deze shop?
 
Als er weer een computerbeurs in Ahoy is kan je alle scsi kabels daar halen. Als je iets speciaals zoekt kan je me een pb geven en zal ik voor je op zoek gaan.
 
Crazy Hans, op de Jonker Fransstraat idd, heeft erg veel in de schappen liggen.

(Hmm... zit die er eigenlijk nog wel? De laatste keer waren ze ernstig aan het verbouwen en ik ben er al een tijdje niet geweest)
 
Crazy hans is doorgestart onder de naam "Crazy Lions". :confused:
De winkel ziet er nu beter uit dan vroeger, maar ik blijf het vage zaak vinden...

Ik ga vaak naar http://pcl-computers.nl Deze zit aan de overkant.
Al mijn scsi spullen en oud edo ram voor samplers heb ik vroeger bij informatique gekocht. Ook Dunnet heeft vaak wel wat (exotisch) scsi spul.
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Crazy hans is doorgestart onder de naam "Crazy Lions". :confused:
De winkel ziet er nu beter uit dan vroeger, maar ik blijf het vage zaak vinden...

Ik ga vaak naar http://pcl-computers.nl Deze zit aan de overkant.
Al mijn scsi spullen en oud edo ram voor samplers heb ik vroeger bij informatique gekocht. Ook Dunnet heeft vaak wel wat (exotisch) scsi spul.

Ja, PCL is ook wel in orde. Koop er ook wel 's wat. Maar ze zijn volgens mij niet zo into exotica :)
Dunnet heeft idd nog wel 's een doos raar spul staan, meestal SCSI. Maar ze zijn niet goedkoop.

Het meeste van mijn hardware komt idd van Informatique, maar ook van Alternate en Yorcom (Maasland).
 
OK, bedankt mannen (en vrouwen?).Waarschijnlijk wordt het Informatique. In de Jonker Fransstraat (fiets ik dagelijks twee keer doorheen naar m'n werk) zitten inderdaad veel PC-winkels, maar geen van hen heeft de kabel die ik zoek. ;{

In de meeste winkels werken van die contactgestoorde whizzkids (de uitzonderingen daar gelaten), die volgens mij wel weten wat SCSI ís, maar het niet verkopen. Grrr...

Ik weet alleen niet goed welke kabel ik moet hebben. Hier op het forum vond ik een mooi GIF-je met een overzicht van alle soorten stekkers, maar op de site van Informatique hanteren ze blijkbaar een andere codering.
Ik heb nodig: een kabel om tussen m'n Adaptec-adapter en m'n Syntec Syquest 270-ding (zelfde aansluiting als m'n S1100) te hangen.
Weet iemand misschien hoe deze dingen in de PC-wereld genoemd worden? Ik hoop het maar, want dat SDS'en gaat me toch écht te langzaam... Een kwartier wachten op het inladen van 808-kitje. Grrr...

Groet,
BJOD.

P.S.: moet ik m'n SCSI-adapter intern ook nog aansluiten met zo'n platte kabel?
 
Het probleem van deze winkels is dat een gewone scsi kabel erg duur is, zelfs alternate (welke op andere gebieden goedkoop is) is op dit gebied niet goedkoop. Daarnaast is kwaliteit van de kabels ook een probleem, in scsi is de afscherming en de dikte van kabel zeer belangerijk.

De oudere muziekinstrumenten gebruiken scsi 1 vaak, en het aanbod op dit gebied is zeer beperkt geworden. Een nieuwe externe scsi behuizing is zelfs op de computerbeurs moeilijk verkrijgbaar.
 
De kabel is gewoon scsi centronics naar scsi centronics (ook wel scsi small / scsi 1), bij http://www.nowthatsit.nl/ te koop. Intern is er geen kabel nodig, de pci connector verzorgt deze connectie, wel even een terminator aansluiten of deze op sysquest aanzetten (via dipswitches?).

Veel succes...
 
Even zoeken op terminator in het forum en je weet alles, maar toch nog even:

Terminator in Scsi Card = Begin SCSI chain (ketting)
PC SCSI Card ID 7 = hoogste device ID (nummer van het apparaat)
SCSI ID Quest ID 5 = device in het midden ( ID 5 als voorbeeld)
Terminator = Laatste device in de SCSI chain

De terminator is een aantal weerstanden waarmee de scsi ketting begint en eindigt. In een SCSI Card (pc / muziek instrument) zit altijd een terminator (die kan je soms aan of uitzetten). Op sommige devices (harddisk / cd-rom) zit al een terminator die je aan of uit kan zetten, anders moet je verplicht een externe terminator kopen die aansluit op de andere scsi connector van je externe apparaat.

Heb je de volgende opzet:
terminator in pc scsi card
PC SCSI Card ID 7
SCSI ID QUEST ID 5
AKAI S2000
terminator in akai

Dan heb je geen terminator nodig, in het begin de pc en het einde de akai zit al een terminator.
 
Back
Top