Studiologic (Fatar) master keyboards...goed genoeg voor live gebruik?

Sjaak

premonitionfactory.com
Lid sinds
9 Maart 2004
Berichten
2.180
Locatie
Hellevoetsluis
Ben mij aan het orienteren voor een master keyboard. Ik ken Fatar al jaren van naam maar heb er nooit op gespeeld of gezien. Weet nog niet wat het gaat worden, dus 61 of 88 zijn nog een optie. Moet nog keuze maken tussen synth-action en hammer-action. Ben van nature een synth speler...maar speel live meer piano. Lastig dilemma dus ;)

Vragen die ik heb:
- zijn alle modellen degelijk genoeg voor live gebruik. Moet wel een aantal jaren mee kunnen zonder soldeerbout ;)
- welke zaak heeft verschillende modellen staan om te testen?
- hoe verhouden de 88-key hammer action keyboards zich tot de Motif's, Triton's en Fantoms?
- is de VMK88 net zo degelijk als de SL880? Die controllers spreken mij namelijk wel aan

Groeten
Sjaak
 
Heb ook m'n oog laten vallen op de sl-161 van StudioLogic.
Op het net kom je verschillende verhalen tegen; de een vind 'm strak, de ander bagger. Het probleem is vooral dat er niet goed aangegeven wordt waarom iets goed of slecht is en dat brengt wat twijfels mee.

Als het keyboard net zo lekker is als op de DX7/M1 dan wil ik er wel voor gaan. Heb wel uit de verhalen begrepen dat het ontbrelken van een LED display vervelend is en dat de counter van 1 naar 128 telt ipv 0 naar 127.

Qua prijs kan je volgens mij niet zo'n buil vallen met 270 euro.
 
Klopt, de prijs van de SL-161 is inderdaad pee-nuts :) Maar ik overweeg om wellicht voor een 88-keys master keyboard te gaan, zie deze master keyboard thread. Met een 61-keys kom ik live vaak 1 of 2 octaven te kort als ik piano speel (en dat is ongeveer 80% van de set list), dus een gewogen "pianootje" zou niet gek zijn.

Enige bezwaren die ik heb zijn lengte en gewicht, die dingen zijn minimaal 140 cm lang en 20 KG!
 
Back
Top