Notesustain Akai MPC2000XL

Hooihuis

Acta est fabula
Lid sinds
8 juli 2004
Berichten
4.890
Locatie
tha Bleep City
Ik heb mijn MPC2000XL eigenlijk al langere tijd niet meer aangehad, maar dit weekend ben ik hem weer gaan gebruiken voor een track waaraan ik ben begonnen. Ik liep daarbij tegen een probleem aan dat ik al eens eerder had opgemerkt en ik vroeg mij af of anderen hier ook last van hebben (kan bijna niet anders). Heb gezocht op internet (ook SF) maar kon er toch niet zo gauw iets over vinden eigenlijk.

Ik gebruik de MPC eigenlijk alleen als MIDI-sequencer (het sampler gedeelte gebruik ik niet). Ik had een loop gemaakt van 8 bars en wilde een lang aangehouden noot opnemen die begon vlak voor het aflopen van de 8e bar. Deze moest dus doorlopen in bar 1, maar dat gebeurde niet want de noot werd afgekapt op het moment van overgaan van bar 8 naar bar 1. Dat is op zich al gek, maar ik had er iets op gevonden: je kunt bij het editten van de noot de duur handmatig verlengen zodat het klinkt als het de bedoeling is (de MPC noteert kennelijk automatisch een nootduur die loopt tot het einde van de loop, ongeacht of je de noot langer speelt).

Probleem opgelost zou je zeggen, maar dat is helaas niet het geval. Bij het saven van de sequence (in mijn geval nog ouderwets op een floppy) wordt niet de aangepaste nootduur weggeschreven, maar weer de korte nootduur(?). Ik zal dus elke keer na het laden van de sequence dit eerst moeten aanpassen en dat is wat onhandig.

Hoop dat het probleem zo duidelijk is en sorry voor het wat droge verhaal :D Herkent iemand dit en zo ja, is hier een andere oplossing voor die ik over het hoofd zie?
 
Back
Top