MPC demonstratie gevraagd

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Psykiatrisk

Ivo Hartman
Lid sinds
29 oktober 2003
Berichten
675
Locatie
Eindhoven
Hey!

Ik ben op zoek naar 2 mensen (misschien maar 1) die mij een demonstratie kunnen geven van de MPC1000 en van de MPC2000XL. Ik heb er nou een hoop over gelezen, en ik zou graag een demonstratie krijgen over deze apparaten van iemand die er al een tijdje mee werkt en geen verkoper is in een winkel.. ;)
Dingen waar ik vooral naar kijk bij beide bakken zijn:
- Hoe makkelijk het is om samples van pc naar MPC te sturen en hoe lang dat duurt. Ik weet dat de 2000 langzamer is, maar misschien voor mij acceptabel.
- Hoe simpel het is om patterns te maken en evt. toe te wijzen aan je pads..
- De 1000 schijnt minder strak te zijn, maar dat wil ik ook graag zelf beoordelen..
- De snelheid overall.. Is de 2000 echt zo traag?

Ik ga het liefst voor een zo klein mogelijk apparaat, maar als de MPC1000 zo belabberd is als ie regelmatig omschreven wordt, maak ik wel wat extra ruimte vrij.. ;)

Ik maak m'n samples op de pc, dus het sampling gedeelte is voor mij niet belangrijk.. Ik wil de MPC natuurlijk wel gebruiken als 'playback' sampler en als sequencer voor een aantal externe apparaten..

Wie oh wie (liefst in Eindhoven) kan me hiermee van dienst zijn? En verder gezellig over apparaten ouwehoeren natuurlijk.. :D

Alvast bedankt!

Ivo..
 
Tsja Ivo ik kan je niet helpen qua testten maar wel mijn mening over de beide apparaten geven (aangezien ik ze allebei heb gehad)
Ik vind qua werken in het algemeen de 1000 niet veel verschillen van de 2000 XL al heeft de 2000 XL wat meer ''direct'' toegang in plaats van menu's.
Qua timing kan ik zeggen dat ik niet zo'n fan ben van de MPC1000 (is ook een reden waarom hij bij mij plaats heeft moeten maken voor een MPC60) de timing van de MPC1000 is niet helemaal 100 % (je hoort het misschien nauwelijks maar ik vind dat je het helemaal niet moet horen) als je als bedrijf eerst sequencers uitbrengt die retestrak lopen en dan ineens met een schommeling in timing aankomt dan klopt er iets niet in mijn ogen (dan liever wat functie's minder)
Grote verschil tussen de MPC2000 XL en de MPC1000 is eigenlijk dat de 1000 standaard FX heeft,standaard meerdere outputs en een ''betere'' opslagcapaciteit..alhoewel je met een SCSI ZIP ook een eind komt met de 2000XL.
Qua klank vind ik er geen verschil inzitten maar als ik moest kiezen tussen de 2000XL en de 1000 zou ik gaan voor de 2000XL aangezien deze zijn sporen ook al wel heeft verdiend en de 1000 nog niet echt.Ik heb liever een apparaat wat 100% werkt.
 
Origineel geplaatst door Kevin
Tsja Ivo ik kan je niet helpen qua testten maar wel mijn mening over de beide apparaten geven (aangezien ik ze allebei heb gehad)
Ik vind qua werken in het algemeen de 1000 niet veel verschillen van de 2000 XL al heeft de 2000 XL wat meer ''direct'' toegang in plaats van menu's.
Qua timing kan ik zeggen dat ik niet zo'n fan ben van de MPC1000 (is ook een reden waarom hij bij mij plaats heeft moeten maken voor een MPC60) de timing van de MPC1000 is niet helemaal 100 % (je hoort het misschien nauwelijks maar ik vind dat je het helemaal niet moet horen) als je als bedrijf eerst sequencers uitbrengt die retestrak lopen en dan ineens met een schommeling in timing aankomt dan klopt er iets niet in mijn ogen (dan liever wat functie's minder)
Grote verschil tussen de MPC2000 XL en de MPC1000 is eigenlijk dat de 1000 standaard FX heeft,standaard meerdere outputs en een ''betere'' opslagcapaciteit..alhoewel je met een SCSI ZIP ook een eind komt met de 2000XL.
Qua klank vind ik er geen verschil inzitten maar als ik moest kiezen tussen de 2000XL en de 1000 zou ik gaan voor de 2000XL aangezien deze zijn sporen ook al wel heeft verdiend en de 1000 nog niet echt.Ik heb liever een apparaat wat 100% werkt.

Heej!

Bedankt voor je mening! Dit is inderdaad al wat ik dus ook vermoedde.. Maar toch wil ik het liefst even zelf horen hoe die 1000 dan klinkt.. :) Maar je hebt wel een punt met dat je niet eerst goed spul kan leveren en dan ineens afzakken.. Ik wil ook echt de perfecte bak kopen voor wat ik wil, voor zover dat mogelijk is.. :) De 2000xl heeft dan ook al een voorsprong gekregen bij me.. Maar ik weet het pas echt zeker als ik het zelf gehoord heb.. Als ik de 2000xl koop heb ik in ieder geval een harde schijf voor erin.. Ik doe m'n S3000XL namelijk weg..
Wel fijn dat je m'n gedachten die ik erover had nog even bevestigd hebt..

Groeten!

Ik ben dus nog steeds op zoek naar iemand waar ik kan luisteren! :eureka:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top