Cylon Centurion voice ontdekt en vraag naar funding

De serie uit 1980 was belabberd tov de 1978 versie.

Heb inmiddels de 1978-serie helemaal bekeken, beetje jammer dat het daarbij bleef. Was leuk om het na al die jaren weer te zien. Heb nog wat afleveringen staan van de 1980-versie, geen haast daarmee... ;)
 
welke apparatuur heb je dan nodig?

Het hoofd ingredient is uiteraard de EMS Vocoder 1000. Buiten de EMS zijn er electrodyne EQs en Preamps nodig ... of beter nog de befaamde electrodyne consoles. Countryman 968a, Teletronix, Lang, Nagra en Pultec.
 
ik vind het eigenlijk grote onzin wat je allemaal uitkraamt.
dit soort apparatuur heeft wel een sound, maar natuurlijkmniet wat jij hiermee hoopt te bereiken.
vogens mij ben je gewoon op zoek naar vintage apparatuur van goeie merken ( duur dus)
 
Wat??? Ik heb net een hele dure vintage Bootsie Collins glitter ster zonnebril gescoord op eBay? ga je nou ook nog beweren dat ik nu niet net zo funky word??? Wat een deceptie.....
 
Ach meneer of mevrouw baars, na al jouw aantijgingen en negativiteit zoals “ontbreken van creativiteit, voor €100 kom je al heel ver, grote onzin uitkramen, Kan niet bereiken wat ik wil met de apparatuur, beschuldigingen zoals geld lospeuteren voor andere dure apparatuur” ... interesseert het mij niet meer wat voor reacties jij post op mijn bericht, tenzij je met iets constructiefs komt. Maar dat verwacht ik niet aangezien je manier van reageren. Voor degene die het wel leuk en interessant vind om te praten over de audio techniek uit 1978 ... meer dan welkom.
 
ach, ik ben mijn hele leven al geluidstechnicus, en ik vind wat jij probeert grote nonsence.
neve?
ems?
als jij niet weet wat er gebruikt is dan kan je natuurlijk een hele vintage studio bijmekaar proberen te "krijgen", maar de kans op sucses is net zo goed 0% als dat je het met apparatur van 100,- gaat uitproberen.
sucses dan maar
/
 
tsja keuzes..... in 2014 gear verkocht om pappa te worden.... tis niet zo dat je volgens de Nederlandse wet ff een 6 jarige op straat zet om te besparen om uiteindelijk vintage gear wat je heel erg mist en de voorkeur stiekem meer naar uitgaat te kunnen kopen....

echt storm loopt het niet met de fundraising.... wsl gaat sparen sneller of de auto verkopen en met de fiets naar het werk... of ipv 6 boterhammen elke dag genoeg nemen met 4 sober belegde boterhammen... het zijn maar een paar voorzetten zo na een nacht wakker zijn op deze vroege ochtend.... is het al duidelijk waar ik heen wil of ga? Nou heel kort de bocht gezegd: imo slaat je fundraising en motivatie als een tang op een varken.....

en dan ook nog es lichtelijk beledigd zijn als Jeroen Baars (in mijn ogen toch wel gerespecteerd SF lid zo door de jaren heen) zegt dat het een verkapt verzoek is om dure zeldzame vintage gear bijelkaar te sprokkelen :doei:

edit: i'm out ... tijd om te maffen en genoeg genard :duivels:
 
Laatst gewijzigd:
Goed J.Baars, hierover hebben we dus een flink meningsverschil. Prima dat je wilt laten weten dat je al je hele leven geluidstechnicus bent en uit die immense ervaring van mening bent dat iemand anders, met de units die genoemd worden, blijkbaar niet de kennis heeft om het originele proces te recreëren. Waar ik over val is de wijze waarop je het werk wat erin zit klakkeloos afschiet met nonsens en gratis spullen krijgen. Blijkbaar is het "not done" hier om te zeggen: "Wij (Joe, Chris en ik) hebben eindelijk na 10 jaar trail & error het proces, units, sound engineer en stemacteur achterhaald om de Cylon voice te recreëren. Iets wat voor audionerds, het procedé, nooit mainstream is geweest. we willen dit authentiek doen en daar is geld voor nodig, help je mee?" Zo niet, geen probleem. Wil je erover bomen? Graag!

sms303, beledigd? Nee hoor, ik sta alleen versteld dat iemand zo bot kan reageren. Komt bij mij over als "wat een boer niet kent eet hij niet". Kinderen zijn duur, dus ja ... ik mis mijn apparatuur ... maar de kinderen boven alles. Als je zelf kinderen hebt zal je dat wel snappen. Natuurlijk begrijp ik waar je heen wilt gaan, alle beetjes helpen ... zelfs de adviezen van jou zijn al tijden geleden werkelijkheid.

Wat ik zo jammer vind is dat we hier op een geweldig forum zitten met allemaal professionals die kennis en ervaringen delen. Waarom zo een negatieve reactie dan op mijn post? Zelfs al zijn het gerespecteerde leden. als mijn motivatie zo slecht is ... pak dan de tijd die jezelf neemt om te zeggen dat het nonsens, niet creatief, je weet niet waar je het over hebt etc etc. en draai het om ... geef advies. Maar goed, blijkbaar is bashen makkelijker dan informeren.
 
Back
Top