Cylon Centurion voice ontdekt en vraag naar funding

janec

Stamgast
Lid sinds
4 december 2010
Berichten
159
Locatie
070
Als audio purist ben ik altijd gefascineerd door het rijke, volle geluid van de cylon centurions stem van de 1978 serie Battlestar Galactica. In 2012 begonnen met onderzoek in samenwerking met 2 contacten in Hollywood en New York, zijn we eruit! Ik heb ook hierover een aantal posts gewijd op Synthforum.

We hebben het geheim gekraakt! Ik op zoek naar financiën voor de noodzakelijke apparatuur.

Voor geïnteresseerden, klik op de onderstaande link en deel mijn oproep aub ... hartelijk dank!

https://www.gofundme.com/f/cylon-centurion-voice-1978
 
Door deze oproep een tijdje terug kreeg ik zin om de oude series weer 'ns opnieuw te bekijken. Kan best zijn dat die te zien zijn via Netflix en dat soort diensten, geen idee. Ben eigenlijk niet zo'n tv-kijker, en de ontvangst gaat hier met een breinaald in de antenne-ingang van het toestel, dus... Bij wijze van spreken. ;)

Maar snel gevonden op DVD, zowel de originele serie uit 1978 en die andere uit 1980. De laatste kwam het eerste aan, daarmee begonnen. Het is niet al te best! De eerste afleveringen waren nog een beetje okay, daarna gaat het hard achteruit. Wat ik er nog van weet, de laatste aflevering ('The Return of Starbuck') gaat het nog een beetje goedmaken, dacht ik. Maar zover ben ik nog niet.

Na een hele tijd wachten (bestelling gedaan één of twee dagen na bovenstaand bericht) heb ik vandaag eindelijk de DVDs binnen van de originele serie. Die reeks moet beter zijn, in mijn herinnering, we gaan het zien.

Helaas, het budget wat ik heb te besteden aan Battlestar Galactica is nu wel op. Interessant om de stemmen van de Cylons te reconstrueren, dat wel, maar kan je er niet mee helpen, financieel. Maar succes gewenst. :)

BG-DVD.jpg
 
Ik zie het nut niet van deze funding,gezien vrij duidelijk hoorbaar de originele stem meer bijdraagd als de gesynthetiseerde layer er op,dus je hebt dan wel de gear maar zal nooit dezelde sound kunnen bekomen.
 
De eerste afleveringen bekeken, van het één komt het ander. Was het bijna vergeten, de sample uit deze serie aan het begin dit nummer. Moet het album maar 'ns opzoeken om het weer 'ns te beluisteren. :)

 
Cd lenen? :D:okdan: ze waren wel goed op Lowlands trouwens, '98 denk ik
 
Cd lenen? :D:okdan: ze waren wel goed op Lowlands trouwens, '98 denk ik

Heb de cd hier ergens liggen... :D

Ja, dat was in 1998 op Lowlands. Kan me dat niet meer helemaal herinneren. Van dat jaar staat me het optreden van Faithless nog wel heel goed bij, de tent ontplofte zowat en dat vergeet je niet zomaar. Hier meer over dat optreden, op 'Sister Bliss' van Faithless liet het optreden ook een diepe indruk achter: “Ik heb zelfs een keer een transcendentale ervaring gehad, op Lowlands. De enige keer in mijn leven.” Het was ook bijzonder, inderdaad.
 
Aiii, dus hij is je net voor? ;{

Nu op zoek naar een nieuw levensdoel?
Het heeft in elk geval een leuke video opgeleverd! :okdan:
 
Sorry maar dit komt over als een truc om aan gratis apparatuur te komen.... e-bagging.
 
Als audio purist ben ik altijd gefascineerd door het rijke, volle geluid van de cylon centurions stem van de 1978 serie Battlestar Galactica. In 2012 begonnen met onderzoek in samenwerking met 2 contacten in Hollywood en New York, zijn we eruit! Ik heb ook hierover een aantal posts gewijd op Synthforum.

We hebben het geheim gekraakt! Ik op zoek naar financiën voor de noodzakelijke apparatuur.

Voor geïnteresseerden, klik op de onderstaande link en deel mijn oproep aub ... hartelijk dank!

https://www.gofundme.com/f/cylon-centurion-voice-1978

finacien voor de noodzakelijke apparatuur?
wat voor apparatuur dan?
volgens mij kan je met 100,- een heel eind komen, en wel natuurlijk creativiteit.
dat lijkt in dit geval volledeig tre ontbreken.....

/
 
Vermits ie al niet meer inlogde sinds 28 maart, de dag na zijn post, heeft ie geen idee 8D
 
Vermits ie al niet meer inlogde sinds 28 maart, de dag na zijn post, heeft ie geen idee 8D
Oh jawel hoor, zoals ik al vermelde in mijn post is dit Joe uit California. Met hem, en Chris uit New York zijn we de afgelopen 2 jaar verder gegaan naar de techniek achter de stem.
 
finacien voor de noodzakelijke apparatuur?
wat voor apparatuur dan?
volgens mij kan je met 100,- een heel eind komen, en wel natuurlijk creativiteit.
dat lijkt in dit geval volledeig tre ontbreken.....
Bedankt voor het compliment! Apparatuur: veel analoog vintage spul waar moeilijk aan te komen is.
En over creativiteit gesproken: ik ben heel benieuwd hoever jij kan komen met 100,- als je het authentieke analoge proces wilt recreëren.
 
Sorry maar dit komt over als een truc om aan gratis apparatuur te komen.... e-bagging.

Jammer dat je er zo over denkt. Dit is geen truc, dit is werkelijkheid. Als je misschien eerdere posts van mij op dit forum had kunnen lezen ben ik hier al heel wat jaar mee bezig. Voor wie het niet interesseert, laat je het gewoon. Voor wie wel: bekijk de docu en ik sta open voor discussie.
 
Ik zie het nut niet van deze funding,gezien vrij duidelijk hoorbaar de originele stem meer bijdraagd als de gesynthetiseerde layer er op,dus je hebt dan wel de gear maar zal nooit dezelde sound kunnen bekomen.
Ach, meningen verschillen. Het gaat om de gesynthetiseerde laag zoals de originele Cylons hadden in de originele serie van 1978. En de gear heb ik deels, daarom ook de GoFundMe campagne
 
Door deze oproep een tijdje terug kreeg ik zin om de oude series weer 'ns opnieuw te bekijken. Kan best zijn dat die te zien zijn via Netflix en dat soort diensten, geen idee. Ben eigenlijk niet zo'n tv-kijker, en de ontvangst gaat hier met een breinaald in de antenne-ingang van het toestel, dus... Bij wijze van spreken. ;)

Maar snel gevonden op DVD, zowel de originele serie uit 1978 en die andere uit 1980. De laatste kwam het eerste aan, daarmee begonnen. Het is niet al te best! De eerste afleveringen waren nog een beetje okay, daarna gaat het hard achteruit. Wat ik er nog van weet, de laatste aflevering ('The Return of Starbuck') gaat het nog een beetje goedmaken, dacht ik. Maar zover ben ik nog niet.

Na een hele tijd wachten (bestelling gedaan één of twee dagen na bovenstaand bericht) heb ik vandaag eindelijk de DVDs binnen van de originele serie. Die reeks moet beter zijn, in mijn herinnering, we gaan het zien.

Helaas, het budget wat ik heb te besteden aan Battlestar Galactica is nu wel op. Interessant om de stemmen van de Cylons te reconstrueren, dat wel, maar kan je er niet mee helpen, financieel. Maar succes gewenst. :)
Dank je wel! Succes is zeker nodig ... maar we zijn op de juiste weg! De serie uit 1980 was belabberd tov de 1978 versie.
 
Back
Top