Synth opgestuurd binnen de EU: onnodig lang in transit bij POSTNL

Nou...het is weer iets ingewikkelder dan ik had gehoopt. PostNL is van mening dat het adres op de doos klopt en dat het het enige adres op de doos was. Bullshit natuurlijk, want op mijn eigen track n trace staat gewoon het Slovenie adres. Maar goed, ze zijn wel bereid de verzendkosten te betalen. Aangezien er verder geen transactie naar de US heeft plaatsgevonden en ik voor het pakket dus alleen de shippingcosts vanuit de USA naar Slovenie betaal, zou dat de handigste oplossing zijn lijkt me? Zullen dan geen btw kosten + invoerkosten meer moeten bijkomen omdat het alleen om verzendkosten gaat lijkt me?
 
Zullen dan geen btw kosten + invoerkosten meer moeten bijkomen omdat het alleen om verzendkosten gaat lijkt me?
Ik zou denken dat de ontvanger in Slovenië alsnog met invoerkosten te maken gaat krijgen, ik zou niet weten hoe PostNL dat met de Amerikanen anders af zou kunnen/moeten stemmen. Mischien handiger om 'm eerst naar jezelf te laten verzenden en dat PostNL op die manier wel iets kan betekenen?

Ik heb een beetje hetzelfde op het moment; ben al twee weken aan het wachten op een synth die onderweg is vanuit Frankrijk.
Voor de volledigheid nog wat met er die van mij mis was: hoewel in de order bestemming Nijmegen, NL stond was het pakket verstuurd naar Nijmeg, NO. Ik vond het al raar dat mijn pakket volgens de T&T info in Noorwegen zat. Blijkbaar had de leverancier zitten slapen en een verkeerde landcode ingegeven ("Nijmeg" in Noorwegen bestaat ook niet). Maar met een omweg heb ik 'm dus toch ontvangen na 2 en een halve week.
 
Zullen dan geen btw kosten + invoerkosten meer moeten bijkomen omdat het alleen om verzendkosten gaat lijkt me?

Wat SmartBits ook zegt, kans dat de ontvanger daar wel mee te maken krijgt. Het pakket weer terug naar jouw adres is misschien niet zo'n gek idee, daarna weer "vers" opsturen naar Slovenië.

SmartBits : Beetje slordig van de verzender, maar mooi dat het toch goed is gekomen. Heb een vaag vermoeden wat erin het pakketje zat als het uit Frankrijk kwam. ;)
 
mmm...naja, mijns inzien ligt het als volgt: de transactie is gemaakt als zijnde een pakket dat binnen de EU wordt verzonden. Door een fout van het postbedrijf is het pakket in de USA terecht gekomen. Om de fout te herstellen, zou ik alleen de shipping costs moeten betalen en, gezien het feit dat de USA niks met de transactie te maken had en er dus ook geen koop/transactie is gemaakt in de USA, geen BTW+invoerrechten moeten gelden over het pakket. Het pakket wordt bovendien verzonden vanuit DSI/Sequential, die hebben geen bedrag ontvangen waar btw over betaald moet worden en hebben hier verder ook niks mee te maken.

Ik heb het ook zo voorgelegd bij de douane en die wisten het eigenlijk ook niet zo goed...ze spraken wel van een 'unieke situatie'. Wordt vervolgd dus...alweer:o:
 
Goed dat de douane zegt dat dit een 'unieke situatie' is, en het kennelijk dus niet lijkt op één of andere smokkeltruc om zonder invoerrechten te betalen spullen te kunnen importeren... ;)

Ik denk wel dat je er niet veel aan kunt doen als de douane toch een bedrag(je) gaat rekenen, omdat het moet "volgens de regels", of een soortgelijk argument. Dan zou PostNL dit moeten vergoeden, je kunt immers aantonen (aan de hand van de track-n-trace) dat het adres correct was.
 
Goed dat de douane zegt dat dit een 'unieke situatie' is, en het kennelijk dus niet lijkt op één of andere smokkeltruc om zonder invoerrechten te betalen spullen te kunnen importeren... ;)
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==


Ik denk wel dat je er niet veel aan kunt doen als de douane toch een bedrag(je) gaat rekenen, omdat het moet "volgens de regels", of een soortgelijk argument. Dan zou PostNL dit moeten vergoeden, je kunt immers aantonen (aan de hand van de track-n-trace) dat het adres correct was.

Ik kreeg als reactie: ''De schadeadministratie van PostNL geeft aan dat de zending terecht is afgevoerd naar het adres in de Verenigde Staten.
Het was het enige zichtbare adres op de doos.''

Complete bullshit natuurlijk...er staat letterlijk op mijn track n trace een ander adres en ik heb het ook nog eens in koeienletters bij het Postnl Punt erop gezet.
Dus hun logica is al ver te zoeken en hebben ze de foto genomen van een kant die voor hun goed uitkomt.

Wat kosten betreft...tja, als het een paar tientjes is wil ik het best tot de koop toe nemen. Maar mits volle BTW+invoerkosten, dan lijkt het zoals het er nu uitziet een juridisch verhaal te worden...
 
Dat is niet hoopgevend wat PostNL zegt. Wat een vervelend gedoe allemaal. :(

Ik zou proberen om het ding weer hier te krijgen naar jouw adres, voor nu de shippingkosten maar op je nemen als dat nodig is. Naderhand pas de strijd aangaan met PostNL. En weer vragen bij de douane om een oplossing, en dat ze ook weten dat dit pakket straks eraan komt. Als de douane zich gedwongen voelt om kosten in rekening te brengen, die kosten naderhand verhalen op PostNL. Je hebt bewijs dat het adres goed was, immers. Maar met een beetje geluk is de douane welwillend, helemaal omdat je ze van te voren al op de hoogte hebt gebracht van de situatie.
 
en ik heb het ook nog eens in koeienletters bij het Postnl Punt erop gezet.
Misschien is het tegenwoordig nodig om nog bewijsfoto’s te blijven maken terwijl je pakket al over de balie gaat. :erm:
 
Dat is niet hoopgevend wat PostNL zegt. Wat een vervelend gedoe allemaal. :(

Ik zou proberen om het ding weer hier te krijgen naar jouw adres, voor nu de shippingkosten maar op je nemen als dat nodig is. Naderhand pas de strijd aangaan met PostNL. En weer vragen bij de douane om een oplossing, en dat ze ook weten dat dit pakket straks eraan komt. Als de douane zich gedwongen voelt om kosten in rekening te brengen, die kosten naderhand verhalen op PostNL. Je hebt bewijs dat het adres goed was, immers. Maar met een beetje geluk is de douane welwillend, helemaal omdat je ze van te voren al op de hoogte hebt gebracht van de situatie.

Heb met de douane gebeld en die zeggen dat PostNl kennelijk de vergunningen heeft om de BTW en invoerkosten te bepalen...en dus daarover gaan. Maakt het in ieder geval makkelijker dat ik niet nog een extra partij (doaune oid) erbij hoef te betrekken. Heb daarom, zoals jij ook aangeeft, de oplossing aangedragen bij POSTNL dat het eerst naar NL wordt teruggeshipt zonder btw en invoerkosten, dus nu maar afwachten :okdan: Heb goede hoop, als postnl de btw enzo bepaald en ze ook weten hoe het inhoudelijk allemaal in elkaar steekt, lijkt me sterk dat ze extra kosten ervoor rekenen aangezien het ging om een transactie binnen de EU.
 
Dat maakt het inderdaad gemakkelijker, om met één partij iets af te spreken. Ik hoop dat PostNL het ook zo ziet, dat het ging om een transactie binnen de EU en het ook als zodanig gaat afhandelen. Ik hoop dat het allemaal goed komt. :)

Wat torp zegt, als het gaat om iets dat echt van waarde is, inderdaad geen slecht idee om wat fotootjes te maken van een pakket bij afgifte.
 
PostNL, betere naam: LOSTNL.
Wát een verschrikkeijk takkebedrijf is het toch....:r:r:r:r:r:r:r:r
 
Eerlijk gezegd verwacht ik weinig medewerking van Postnl. Het probleem is ontstaan door structurele slordigheid, niet door overmatige zorgvuldigheid. Misschien als je een vast (persoonlijk) contact hebt, maar dat lijkt me lastig.
 
Laatst gewijzigd:
Eerlijk gezegd verwacht ik weinig medewerking van Postnl. Het probleem is ontstaan door structurele slordigheid, niet door overmatige zorgvuldigheid. Misschien als je een vast (persoonlijk) contact hebt, maar dat lijkt me lastig.

Ik ben iets positiever ingesteld. Op de eerste pagina riepen een paar mensen ook gelijk dat het pakket wel weer kwijt zou zijn door PostNL...en kijk! :okdan: Het onderzoek van hen heeft daadwerkelijk wat opgeleverd. Ze hebben, ondanks dat ze hun fout niet willen toegeven, ook aangeboden de verzendkosten vanuit de VS te betalen, dus ik hou hoop.
 
Het is helaas toch veel frustrerender dan ik dacht :frons: PostNL blijft erbij dat het terecht naar de VS is verstuurd, zeggen ook dat ze niks ermee te maken hebben en dat de verantwoordelijkheid bij de douane ligt (terwijl het door HUN FOUT daar heen is gestuurd). Douane zegt dat PostNL wel degelijk verantwoordelijk is voor de aangifte van het pakket. PostNL weer gebeld en die zeggen dat ze ook niet kunnen garanderen dat ik misschien toch extra kosten aan mijn broek ga krijgen, ook als het een retourzending is en naar mij teruggestuurd wordt. Ik zit serieus te overwegen om het juridisch hoger op te gaan pakken, wat een kutbedrijf dat PostNL..:r
 
Ik zit serieus te overwegen om het juridisch hoger op te gaan pakken, wat een kutbedrijf dat PostNL..:r

Dat het frustrerend is, ja! Niet best. Maar ik zou nog niet beginnen met juridische stappen op dit moment. Denk dat het verstandiger is om te zorgen dat het pakket eerst weer in jouw handen komt. Als je nu wel gaat beginnen met zulke stappen, wat als PostNL daar de uitkomst van gaat afwachten? Gaat een hele tijd duren, misschien. Ondertussen raakt het pakket weer kwijt in opslag, krijg je nog meer gezeur, etc. Je zou 'ns kunnen informeren hoe sterk je staat, juridisch gezien, met het bewijs dat je hebt dat het adres inderdaad correct was. Het lijkt mij deugdelijk bewijs, maar een expert kan je meer vertellen. Als dat inderdaad zo is, dan pas achteraf de juridische stappen om jouw kosten te verhalen, nadat het pakket weer terug bij jouw is.
 
Dat het frustrerend is, ja! Niet best. Maar ik zou nog niet beginnen met juridische stappen op dit moment. Denk dat het verstandiger is om te zorgen dat het pakket eerst weer in jouw handen komt. Als je nu wel gaat beginnen met zulke stappen, wat als PostNL daar de uitkomst van gaat afwachten? Gaat een hele tijd duren, misschien. Ondertussen raakt het pakket weer kwijt in opslag, krijg je nog meer gezeur, etc. Je zou 'ns kunnen informeren hoe sterk je staat, juridisch gezien, met het bewijs dat je hebt dat het adres inderdaad correct was. Het lijkt mij deugdelijk bewijs, maar een expert kan je meer vertellen. Als dat inderdaad zo is, dan pas achteraf de juridische stappen om jouw kosten te verhalen, nadat het pakket weer terug bij jouw is.

Je hebt gelijk...Probleem is dat ik nu ook in een verhuizing zit en het geld op dit moment eigenlijk helemaal niet kan missen. Dat ik kan bewijzen dat het pakket vanuit Nederland is verstuurd en naar Slovenie moest is geen enkel probleem, gezien alle nodige info over de verzending ( adres, verzendhistorie etc) al te vinden is op internationaltracking.com met de barcode van de track n trace en ik de track n trace zo kan aantonen met aankoopbewijs. Maar goed...morgen maar eens bellen naar juridisch loket over eventuele stappen/advies. Wellicht ook nog douane.
 
gezien alle nodige info over de verzending ( adres, verzendhistorie etc) al te vinden is op internationaltracking.com met de barcode van de track n trace en ik de track n trace zo kan aantonen met aankoopbewijs
Bewaar die info ook op je computer of papier, want als het online verdwijnt is het bewijs weg.
 
Back
Top