Synth opgestuurd binnen de EU: onnodig lang in transit bij POSTNL

neoking

Stamgast
Lid sinds
1 Maart 2017
Berichten
273
Hi beste forumleden,

Ik heb ruim 2 weken terug een Prophet 12 desktop opgestuurd naar Slovenie als zijnde een 2e hands verkoop. Netjes ingepakt en verzekerd verzonden. Het pakketje is echter inmiddels al 8 dagen in transit en ik krijg na meerdere keren alleen maar hetzelfde antwoord van POSTNL: het pakket heeft vertraging opgelopen en als er na zaterdag nog niks is veranderd, gaan ze pas een onderzoek instellen. Naast dat ik niet de indruk heb dat de mensen die ik aan de lijn heb gehad bij POSTNL de meest snuggere types zijn, vrees ik dat het pakket al kwijt is. Het scheelt dat ik mijn pakket in ieder geval heb verzekerd, maar als ik een beetje rondlees moet ik ten eerste maar zien of ik een vergoeding krijg en zo ja, het hele aankoopbedrag. Nu kan ik me moeilijk voorstellen dat ik de eerste hier ben die dit heeft meegemaakt, dus...is er iemand met ervaring in zo een situatie als deze? Kan het pakketje na 8 dagen transit nog gewoon aankomen? Ik hoor het graag!
 
Niet met PostNL, maar met DHL zoiets gehad. Toen ging het om een pakket van Zweden naar Nederland. In Helsingborg verdween het van de radar, de afzender trok aan de bel en er kwam ook een onderzoek. Duurde en duurde, maar na twee, drie weken verscheen het pakket plotseling weer in de track-n-trace en had ik het een dag later in huis. Grote kans dat het wel goed komt, denk ik. :)
 
Niet met PostNL, maar met DHL zoiets gehad. Toen ging het om een pakket van Zweden naar Nederland. In Helsingborg verdween het van de radar, de afzender trok aan de bel en er kwam ook een onderzoek. Duurde en duurde, maar na twee, drie weken verscheen het pakket plotseling weer in de track-n-trace en had ik het een dag later in huis. Grote kans dat het wel goed komt, denk ik. :)

Ah bedankt! Ik heb 1x eerder gehad met een grote drumcomputer vanuit Finland naar hier waarbij er tijdens de verzending schade is ontstaan. Dit en deze verzending zijn tot nu toe mijn enige ervaringen met buitenlandse verzendingen, dus ik heb tot dusver niet heel veel reden tot vertrouwen, maar jouw berichtje is dan toch enigzins hoopgevend :)
 
Niet met PostNL, maar met DHL zoiets gehad. Toen ging het om een pakket van Zweden naar Nederland. In Helsingborg verdween het van de radar, de afzender trok aan de bel en er kwam ook een onderzoek. Duurde en duurde, maar na twee, drie weken verscheen het pakket plotseling weer in de track-n-trace en had ik het een dag later in huis. Grote kans dat het wel goed komt, denk ik. :)

Dat heb ik ook wel een keer gehad, weet niet meer wat en waarheen, maar moest een keer een duur apparaat terugsturen en 1,5 week geen enkele beweging in de track & trace. Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat ze de container helemaal willen afvullen voordat eea vervoerd wordt, gewoon om de prijs te drukken. Dus ik zou me nog niet direct heel veel zorgen maken. Maar ik zou er toch wel enigszins bovenop blijven zitten, dus dat onderzoek dan wel laten starten.
 
Wat Fifth Bot zegt, zou er wel bovenop blijven zitten. Toen met DHL moest de afzender wel een beetje doorzeuren voordat ze met dat onderzoek begonnen, in eerste instantie reageerde DHL nogal lauw. Uiteindelijk kwam alles wel goed, gelukkig.

Weet niet of het nu nog het geval is, maar als ontvanger begin je niet veel als er iets mis is. Actie moet kennelijk komen van de verzender. Heb toen ook contact gehad met DHL hier in Nederland, maar duidelijk was dat alleen de afzender aan de bel kon trekken. Ik dacht 'ns gelezen te hebben dat men dit wil veranderen, dat ook de ontvanger kan klagen/vragen om actie.
 
Ik heb een beetje hetzelfde op het moment; ben al twee weken aan het wachten op een synth die onderweg is vanuit Frankrijk. Terwijl ik zelf dinsdag een pakket naar Frankrijk heb gestuurd wat vandaag al aankwam. Ook wel gehad met zendingen uit GB; ene keer heel snel, andere keer twee weken of meer.
Slechts 1 keer pakket kwijt wat ik verstuurd had. Was helaas een hele goedkope module die ik niet verzekerd verstuurd had. Kreeg alleen de verzendkosten vergoed. Dus als je verzekerd hebt verstuurd zou je het geld terug moeten krijgen. Maar zou wel alvast alle bonnetjes e.d. goed bewaren, die ga je dan nodig hebben. Het onderzoek wat PostNL had gedaan leverde in mijn geval iig niks op.
 
Ik heb een beetje hetzelfde op het moment; ben al twee weken aan het wachten op een synth die onderweg is vanuit Frankrijk. Terwijl ik zelf dinsdag een pakket naar Frankrijk heb gestuurd wat vandaag al aankwam. Ook wel gehad met zendingen uit GB; ene keer heel snel, andere keer twee weken of meer.
Slechts 1 keer pakket kwijt wat ik verstuurd had. Was helaas een hele goedkope module die ik niet verzekerd verstuurd had. Kreeg alleen de verzendkosten vergoed. Dus als je verzekerd hebt verstuurd zou je het geld terug moeten krijgen. Maar zou wel alvast alle bonnetjes e.d. goed bewaren, die ga je dan nodig hebben. Het onderzoek wat PostNL had gedaan leverde in mijn geval iig niks op.

Thanks. Ja betreft die aankoopbonnen is het nogal een probleem. Ik ben de 2e eigenaar en de eerste eigenaar was hem waarschijnlijk kwijt, ook al had die de synth in 2018 gekocht...ik heb in principe genoeg foto's op mijn telefoon en correspondentie/bewijzen van transactie met koper om te bewijzen dat ie gewoon van mij is, maar vrees dat PostNL, ondanks dat ik m gewoon verzekerd heb, me daar op een of andere manier mee gaat naaien als het op verzekeringsvergoeding aankomt.
 
PostNL, Ik noem ze niet voor niks PostNL... wat een baggerbedrijf. Ik vermijd ze liefst als de builenpest maar helaas hebben veel mensen geen ervaring met de concurrenten of blijven uit gewoonte hangen bij deze club.
wat ik al allemaal heb meegenaakt...:stupid
 
Noem ze niet voor niks LOSTnl.... leuk hĆØ die autocorrect :D
 
PostNL, Ik noem ze niet voor niks PostNL... wat een baggerbedrijf. Ik vermijd ze liefst als de builenpest maar helaas hebben veel mensen geen ervaring met de concurrenten of blijven uit gewoonte hangen bij deze club.
wat ik al allemaal heb meegenaakt...:stupid

Het is wel een van de eerste keren dat ik met de klantenservice van een bedrijf bel en ik door het type persoon dat ik aan de lijn krijg al gelijk weet dat ik niet geholpen ga worden...
 
ik denk dat je alleen via ups iets kan versturen. tegenwoordig.
bij post.nl wordt ook gestolen bij het leven, en post.nl doet er alles aan om niet uit te betalen.
en ze komen er tot nu te iedere keer mee weg..
:biertje:
 
En Post.NL is dan nog 3x beter dan post.be,dat kan ik weten

1-VERMIJD steeds gear te posten tijdens weken voor kerst en na NY omdat ze dan beroep doen op derden en dan is de kans groter dat het gepikt wordt,of er wordt te snel gewerkt omdat druk hoog is en dan zit je met amateurs en wordt er slecht ingescand etc.

2-Als er in de distributie chain gespot wordt dat een pakje slecht/niet ingescand is geweest in bvb de vorige check dan nodigt dat uit om het te ontvreemden zonder dat ze kunnen achterhalen waar het achtergehouden is geweest.
 
Gewoon boycotten LOSTNL, ga voor DPD.
of DHL.
Gewoon de tarieven durven verhogen per 1 jan ook nog.
Prijs jezelf lekker uit de markt. Want de belabberde service is dat nog niet gelukt blijkbaar, raar maar waar.
 
Inmiddels nog steeds geen update...Wat ik natuurlijk ook wel verwachtte...3x pissed off met verschillende medewerkers gesproken in de hoop dat ik niet weer een of andere (met alle respect) laagopgeleide bimbo aan de lijn kreeg...helaas. Kreeg alleen maar hetzelfde antwoord. Als er na zaterdag (gisteren dus) nog geen update was, dan moest ik bellen en dan zouden ze een onderzoek instellen. Ik kijk het aan met ledeogen aan...
 
Morgen weer proberen, dan moeten ze volgens eigen zeggen actie ondernemen. Als ze de komende dagen nog steeds niks doen, dan zou je je verhaal kunnen plaatsen op klacht.nl. Dat schijnt soms goed te helpen om een bedrijf in beweging te krijgen.
 
Gebruik de chat i.p.v. de telefonische helpdesk. Via de telefoon heb ik altijd gedonder, maar via de chat heb ik tot nu toe zelden een idioot gehad. Wel vriendelijk blijven, helpt altijd.

Overigens, gezien dat PostNL gemiddeld 1 op de 2 dagen een ICT storing heeft, hoef je niet op een snelle service te rekenen. Voor pakketten uit het buitenland geldt bij mij meestal dat de meeste vertraging in NL zelf ontstaat, waarbij opvalt dat iets dat voor het weekend binnenkomt meestal pas op dinsdag zich verder verplaatst. Het lijkt alsof vr.-ma. alles stil ligt bij PostNL, zelfs de automatische processen.

Naar buitenland via iets anders dan expresse duurt meestal drie weken (2 in NL, 1 daarzo).
 
De keren dat een pakketje van mij onnodig lang 'stil' leek te staan, was toen het vast werd gehouden door de douane. Dat kan wel een week of iets langer duren. Tot nog toe heb ik echter altijd alles ontvangen.
 
Ok. Naja, we wachten het af. Ik heb het onderzoek gestart en inmiddels het originele aankoopbewijs weten te regelen, dus mocht alles foutlopen dan verwacht ik in ieder geval dmv de verzekering het geld terug. We houden vertrouwen!
 
Nou...dit verhaal heeft nog een staartje gekregen. De Prophet blijkt door een fout in het sorteerproces te zijn verstuurd naar DSI/Sequential in San Fransisco, USA omdat er ergens op de doos een vage oude barcode stond met dit adres...:stupid. Goede nieuws is dus dat bekend is waar de Prophet zich bevind. Het minder goede nieuws is dat ik nog even moet wachten of PostNL de shippingcosts+ bijkomende kosten vanuit de VS naar Slovenie (naar de rechtmatige koper) wil betalen. Hun schadecommisie gaat er volgende week naar kijken, maar in ieder geval heel fijn dat hij is gevonden :)
 
Ach, begint beide met een "S", San Francisco, Sloveniƫ... :D Mooi dat ie gevonden is, hoop voor je dat ze de kosten op zich nemen en het snel naar Sloveniƫ gaat.

Op dozen voor verzending scheur ik altijd oude labels eraf, of als dat lastig is, bewerk barcodes/QR-codes met een zwarte stift. Om dit soort dingen te voorkomen.
 
Back
Top