Keyboard geluiden naar FL Studio sturen via de Roland Quad Capture

MrBoembas

Stamgast
Lid sinds
16 juni 2016
Berichten
357
Locatie
Tuindorp Oostzaan, Amsterdam Noord
Beste Synthesizer vrienden,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Ik wil mijn Tyros geluiden Bijvoorbeeld de Golden Trumpet opnemen in FL Studio, nu heb ik een Roland Quad Capture door Marco Riedijk laten aansmeren die moet dat kunnen

Ik heb de volgende dingen gedaan :

- Roland Quad Capture geïnstalleerd
- Twee jack kabels in Tyros Out Link Rechts
- Twee jack kabels Quad input 1L en 2R
- USB Kabel in de Quad naar de PC
- Midikabel Tyros Out -> Roland Quad in
- Tulp kabel in Coa Xial in en out en de kleine jack naar Micro PC in.

Dan in FL Studio zie ik : FL Studio
Input / Output
Device
Kiezen
Luidspekers
Realtek digital output
ASIO verschillende opties
Roland Quad
Ik heb alles even geprobeerd maar ik krijg geen geluid van de Tyros naar FL Studio Soms wel een Square sound met veel ruis
(Terwijl de Tyros op Piano staat ingesteld) :(

Ook heb ik Asio for All geïnstalleerd
Wat doe ik fout of zie ik iets over het hoofd ?

Of heb ik nog 2 jack kabels nodig voor Output : 2R 1L ? En zo ja waar moeten die dan in de pc in ????

Hopelijk kan iemand mij helpen, ik heb al filmpjes op Youtube gekeken maar daar wordt ik ook niet veel wijzer uit.
 
Probeer even opnieuw met een koptelefoon. Maar je moet inderdaad nog de outputs van de Quad-Capture naar je versterker of naar je boxen verkabelen.
 
Beste Freddy,

Het gaat enkel om het geluid in FL Studio op te nemen... Dus inprincipe zijn de versterker en of boxen toch niet nodig ??? puur om het geluid op te nemen. En als je de Outputs wel moet gebruiken waar schakel ik die dan in de PC in ? Ik heb de roze micro ingang al voor de tulp.

Grtz
 
Ok, je steekt de outputs van je synth in de inputs van de Quad. Dan verbindt je de Quad via USB met je pc, je installeert de drivers en dan neemt de Quad de functie van je interne geluidskaart over. Om dit te configureren moet je wel eerst in je DAW (ik heb geen FL) in de instellingen de QUAD kiezen als interface en de inputs activeren. Dat laatste gaat soms automatisch. Tenslotte moet je de jack outputs verbinden naar je versterker en/of naar je boxen, anders hoor je uiteraard niks. Dat is de normale opstelling. Ik vermoed dat jij de interne soundkaart gebruikte voordien? Dan moet je mijn opstelling volgen en een koptelefoon aansluiten ipv boxen. Dat doe je gewoon op het frontpanel. Die roze micro ingang waar jij over spreekt is van de interne soundkaart en die gebruik je dus nioet meer, daar zit je fout denk ik.
 
Back
Top