Moog Subsequent 37 VST editor midi feedback loop?

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.706
Locatie
Nijmegen
Hey,

Ik heb onlangs een Subsequent 37 aangeschaft, niks dan lof over het apparaat zelf, maar ik heb grote problemen om dit stabiel te krijgen icm met de VST Editor (in Ableton 10 op Windows 10, via een External Instrument). Er zijn een aantal symptomen die optreden:
  • de meest ernstige: patches worden willekeurig gedupliceert op andere preset nummers, er onstaan dus duplicaten van dezelfde patch, op bv 14,15,16 waarbij de bestaande patch gewoon wordt overschreven
  • instabiele verbinding: disconnects, vaak alleen te herstarten door de editor te verwijderen en opnieuw toe te voegen, en als dat niet werkt Windows opnieuw opstarten
  • bij het wisselen van presets die een arp of sequencer hebben wordt er spontaan een note getriggered (zegmaar alsof je latch gebruikt en een noot zelf indrukt) en speelt de sequence of arp dus. Bij deze presets is latch ook ingeschakeld
Het lijkt er op alsof er sprake is van een vage midi feedback loop, echter ik heb All Local Control op OFF gezet. Daarnaast heb ik inmiddels ook Program Change (send/receive) uitgezet en in de editor Auto Send op disabled staan.

Mijn verbinding is via USB midi, direct op de computer dus ook geen USB hub gebruikt. Vanaf gisteren ben ik aan het testen met uitsluitend een DIN midi connectie (IN & OUT) en vooralsnog is het niet meer opgetreden, maar het is nog wat vroeg voor conclusies.

NB dit is mijn 2e exemplaar, bij de eerste had ik er ook last van en ik dacht toen dat het misschien een maandagmorgenmodel was (dus teruggestuurd) maar, 2x is geen toeval meer he...

Mijn vraag is, herkend iemand deze symptomen en hoe kan ik dit verder debuggen?

Mocht je hier zelf geen last van hebben, maar je hebt wel een Sub(sequent) 37 op Windows draaien icm de VST editor, dan hoor ik het ook graag. NB ik ben in ieder geval niet de enige, op het Moog forum heb ik iemand gevonden die hetzelfde heeft (en daar heb ik dus ook maar ff op gereplyed: https://forum.moogmusic.com/viewtopic.php?f=21&p=175084#p175084)
 
Ik had jaren terug ge-eikel met de editor van de slim phatty. Dit was idd een MIDI loop en uiteindelijk maar gestopt met MIDI in en uit en alleen nog maar MIDI in naar de synth. Oftewel lekker freaken met de synth, wil je wat automaten, gebruik de editor.

je kan makkelijk testen of het een loop probleem is door alleen MIDI naar de synth te sturen en niks terug.
 
Ik had jaren terug ge-eikel met de editor van de slim phatty. Dit was idd een MIDI loop en uiteindelijk maar gestopt met MIDI in en uit en alleen nog maar MIDI in naar de synth. Oftewel lekker freaken met de synth, wil je wat automaten, gebruik de editor.

je kan makkelijk testen of het een loop probleem is door alleen MIDI naar de synth te sturen en niks terug.

Ik heb hiervoor een Sub Phatty gehad en daar heb ik ook de nodige problemen mee gehad, blijkbaar zijn ze bij Moog erg slecht in de software kant. Met novation of behringer spul heb ik nooit enige problemen icm bijbehorende VSTs, dus geen idee waarom dat dan continue problemen bij Moog oplevert. Als je de kennis zelf niet hebt, dan koop je dat toch in? Lijkt mij dat ze daar groot genoeg voor zijn...
 
Ik heb ook nooit begrepen dat je iets levert (slim Phatty vst/au kostte nog extra ook) dat gewoon weg niet werkt met de grote daw’s. Stand alone werkte het wel, miss dat dat dan goed genoeg voor ze is...
 
Ik heb ook nooit begrepen dat je iets levert (slim Phatty vst/au kostte nog extra ook) dat gewoon weg niet werkt met de grote daw’s. Stand alone werkte het wel, miss dat dat dan goed genoeg voor ze is...

Tja, erg teleurstellend, in any case bedankt voor je response. ik hoop op nog 1 of 2 reacties om te bevestigen dat het vooral aan hun software ligt en niet aan iets vaags in mijn setup.
 
Wat een drama met die editor. Heb dr ook enorm veel last van; eigenlijk niet werkbaar. veelvuldig disconnected.. Ik heb alles wel zo'n beetje geprobeerd. met USB , zonder USB, met midi wat eigenlijk nog t beste is maar dan verandert hij elke keer van patch als ik de track stop of naar t begin zet.. USB en midi tegelijk er in, nieuwe, dure USB kabel, via meerdere USB poorten.. drivers her-installeren. veel tijd in gestopt en als het werkt dan is het een dag erna bij opstarten weer drama..:bekdicht:
Niet te doen zo.. Moog reageert niet op mailtjes dus daar hoef ik t ook niet van te hebben en eigenlijk ben ik wel benieuwd naar mensen die de boel wel vlekkeloos werkend hebben en wat dan hun instellingen zijn.
Werk zelf met Cubase 10.5 laatste update maar problemen zijn er al sinds 9.5.. verder gloednieuwe W10 PC en had het ook op mijn oudere PC dus dat is het ook niet.. Iemand een idee??8D8D8D Ben jij nog tot een oplossing gekomen Fifth Bot?
 
Wat een drama met die editor. Heb dr ook enorm veel last van; eigenlijk niet werkbaar. veelvuldig disconnected.. Ik heb alles wel zo'n beetje geprobeerd. met USB , zonder USB, met midi wat eigenlijk nog t beste is maar dan verandert hij elke keer van patch als ik de track stop of naar t begin zet.. USB en midi tegelijk er in, nieuwe, dure USB kabel, via meerdere USB poorten.. drivers her-installeren. veel tijd in gestopt en als het werkt dan is het een dag erna bij opstarten weer drama..:bekdicht:
Niet te doen zo.. Moog reageert niet op mailtjes dus daar hoef ik t ook niet van te hebben en eigenlijk ben ik wel benieuwd naar mensen die de boel wel vlekkeloos werkend hebben en wat dan hun instellingen zijn.
Werk zelf met Cubase 10.5 laatste update maar problemen zijn er al sinds 9.5.. verder gloednieuwe W10 PC en had het ook op mijn oudere PC dus dat is het ook niet.. Iemand een idee??8D8D8D Ben jij nog tot een oplossing gekomen Fifth Bot?

Hey, ja sorry, überhaupt vergeten dat ik hier ook een post had gedaan (naast moogforum en Gearslutz), maar inmiddels zijn mijn issues drastisch gereduceerd (maar volgens mij niet 100%) sinds ik de PRG Change SEND optie uit heb gezet. Dat kan via de editor of gewoon op de synth zelf. Laat svp ook voor andere mensen hier ff weten of dat voor jou ook de oplossing is. Lijkt me dus toch een of andere MIDI loop die de problemen veroorzaakt.
 
verrek! draait nu stabiel.. het zal toch niet...:halleluja
op USB kabel, met PRG send uit, en de editor werkt als n trein. thx!
 
Back
Top