Digispark board of uMIDI kopen waar?

Astrogator

Analoge Levensvorm
Lid sinds
4 juni 2019
Berichten
325
Locatie
Amsterdam
Op zoek naar een goedkope simpele USB MIDI-CV converter is Het piepkleine Digispark-bordje één googleklik ver (https://dspsynth.eu/webshop/product/...al-midi-board/), overal duikt het op, maar de enige plek waar ik het te koop kan vinden is DSP-synthesizers in USA, en het is out of stock - op het blog van DSP staat dat het bedrijg verkocht is,dus wat daar precies gebeurt... Iemand enig idee of dit bordje, of een van de barebones kits die ervan te vinden zijn (klein rood kastje met usb in en 2 minijacks Gt & CV, onder de naam uMIDI, ook kant en klaar gebouwd verkocht) ergens in de buurt nog te koop is?
Of een vergelijkbaar, even goedkoop en simpel alternatief?
 
Jaa, daar ga ik dus zeker niet aan beginnen inderdaad. Ik zou ook eerlijk gezegd niet weten hoe ik dingen in USA moet bestellen mat alleen iDeal als betaalmogelijkheid. Bedankt voor de waarschuwing in ieder geval, ik had la zo'n akelig gevoel maar jouw link heeft me nog een flink eind verder geinformeerd.
 
Interessant bordje. Als ik op Digispark zoek kom ik al veel kloontjes tegen op Aliexpress en banggood. Is de CV/gate bord daadwerkelijk een andere bord dan hun standaard development bord? De vraag is anders of de DAC wel een beetje degelijk gaat zijn. Heb in een thread ergens gelezen dat Paul Stoffregen afraadde om de DAC op een Teensy(van zijn hand) te gebruiken voor CV en aparte "high-end" DAC's te gaan gebruiken.
 
Interessant bordje. Als ik op Digispark zoek kom ik al veel kloontjes tegen op Aliexpress en banggood. Is de CV/gate bord daadwerkelijk een andere bord dan hun standaard development bord? De vraag is anders of de DAC wel een beetje degelijk gaat zijn. Heb in een thread ergens gelezen dat Paul Stoffregen afraadde om de DAC op een Teensy(van zijn hand) te gebruiken voor CV en aparte "high-end" DAC's te gaan gebruiken.

Ik heb net een Arduino Nano besteld met een extra mini-DAC-bordje, nav een schema met code dat ik op de webz had gevonden. Ga het uitproberen, wordt vervolgd.
En ja, de Arduino-DAC is te weinig bits voor CV op toonhoogte-niveau, controller-werk kan wel geloof ik, ik meen 12?
Teensy is toch ook eigenlijk een uitgeklede Arduino? of niet? Ik weet nog zo weinig van al dat nieuwe spul, ik ben echt een beetje ouwe lul in Wonderland momenteel, na dertig jaar geen soldeerbout vast te hebben gehad en 20 jaar geen synth aangeraakt; computers heb ik eigenlijk nooit echt in de steek gelaten, maar ben erg lang blijven hangen op m'n ATARI ST-Mega, wat wil je, dat ding deugde, zeker voor muziekspul, en toen er nog geen echt serieus internet bestond.
 
En ja, de Arduino-DAC is te weinig bits voor CV op toonhoogte-niveau, controller-werk kan wel geloof ik, ik meen 12?
Teensy is toch ook eigenlijk een uitgeklede Arduino? of niet?
Arduino is 8bit, Teensy is veel sneller en 12 bit, begin gerust een nieuwe thread als je vragen hebt.
 
Back
Top