Ali-Express en afhandeling van klachten

Tja, ik heb deze "fabel" meegekregen van mensen die er jaren hebben gewoond. Ik hang er zelf ook niet direct een oordeel aan, maar hou er wel rekening mee. En dat doe jij volgens mij ook, gezien je eerdere reacties.

Hier nog een studie over eerlijkheid per cultuur:

https://www.scmp.com/lifestyle/arti...honest-japanese-and-british-least-study-finds

Bij mijn "foute deal" (whatever dat betekent) kwam het pakket overigens gewoon niet aan. Anyway fijn pasen alvast allemaal :)
 
Maar goed dat de Nederlanders er niet tussen staan... In elk geval zouden we flink scoren in een staatje wie het meest boter op z’n hoofd heeft.
 
Goed nieuws vanmorgen. Na lang zeuren vanmorgen een nieuwe track 'n trace ontvangen voor een pakket met de andere USB hub.. ik weet niet hoe ze het allemaal managen daar, maar als je dus niets van je laat horen word je simpelweg benadeeld.
Ik zie het hele ali avontuurtje maar als een soort van vakantie.. daar word je gemiddeld ook wel een paar keer getild (door taxi, restaurant, op terras, etc...)

oh.. en zondag (na een nachtje slapen) toch de knoop doorgehakt en (via Paypal) die ene beamer bij Banggood Besteld. Hij is gisteren verzonden geloof ik, via GLS. Ik hoop dat ik het voordeel van de twijfel mag genieten en ergens begin mei dit wonder uit het Oosten mag ontvangen. :)
 
Kleine update...

Nog steeds als een USB-hub ding ontvangen.. vragen naar een track 'n trace code wordt niet meer beantwoord..
Wat ik me nu afvraag.. de order wordt gesloten over 12 dagen. Is er daarna nog mogelijkheid tot openen van een dispute??

Verder werd ik ander halve week geleden verrast door een pakketje uit China, maar de postbode had niet goed gekeken en het enige wat klopte was het huisnummer... :D Duidelijk dus dat er in Nederland ook weleens wat misgaat.

Na mijn huidige ali-experience heb ik het toch gewaagd om iets serieuzer's aan te kopen. 2 lasers op 18 april bij een firma genaamd LH-laser. Had een goede feedbackscore. Voor verzending had ik voor DHL gekozen en was iets van 70 euro.. Natuurlijk de track 'n trace goed in de gaten gehouden de laatste weken en begin deze week toch maar eens contact gelegd met de firma aangezien het volgens de tracking nog steeds ergens in China aan de grond stond (zending slechts aangemeld). Tot ik 2 dagen terug een SMS kreeg dat er een pakket onderweg zou zijn.. (en er niemand op het verzendadres aanwezig kon zijn). Einde van de dag via het briefje (DHL) nieuwe afspraak ingepland voor de volgende dag.. Nu is er gisteren weer 1 van de 2 pakketten geleverd.. best weird want je tekent en betaald dus inklaringskosten voor 2 pakketten.. zending heeft 1 waybillnumber.. nu schijnt het dat het andere pakket vandaag is geladen (geen sms ontvangen hierover..).. maar conclusie; er gaat aan beide kanten nogal eens wat mis..

ow.. De Banggood zending is aangekondigd in Puurs - België maar nog steeds niet aangekomen daar.. geduldig wachten is de enige optie.

Laser nr.1 die gisteren ontvangen is trouwens van prima kwaliteit.. wat me wel is opgevallen is dat er diverse andere firmanamen hetzelfde product (uiterlijk en qua specs) aanboden. Had dit al met meer producten gezien... Het blijft een beetje een loterij maar goed onderzoeken voordat je iets in huis haalt, is ook nog eens van belang..

Kon natuurlijk niet wachten met testen en nog ergens vannacht (na mijn appointment) de rookmachine vlug opgewarmd en ff gechilled en klein videootje geschoten..
Gezien het tijdstip van opname maar geen audio gebruikt.. beeld alleen was al 'trippy' genoeg.. :D ;) zooo gaaf dit..

 
Eerder kocht ik wel eens dingen voor weinig geld bij DX/ Banggood/ Ali, en als het dan niks was dacht ik "ach, was te verwachten" en flikkerde ik het in de ton. Recentelijk is mijn geduld een beetje opgeraakt, echter. Dus als ik nu iets binnenkrijg wat niet klopt, dan maak ik meteen een klacht aan, wordt eigenlijk in mijn ervaring best snel op gereageerd.
Het meest opvallende ding was wel een gitaarhanger, om een gitaar aan de muur te hangen. In de advertentie stond een netjes gelakt blokje hout, met een "T-nut" waar dan die vork ingeschroefd wordt, waarbij de vork die de gitaarkop pakt netjes is afgewerkt. Krijg ik dat ding binnen, lelijk, scheef en ongelakt blokje hout, geen "T-nut". Totaal niet functioneel, meteen een klacht van gemaakt, en meteen ook geld terug gekregen.
De meeste dingen die niet spotgoedkoop zijn, zijn meestal van uitstekende kwaliteit, USB microscoop, 200 euro (volgens mij het duurste wat ik er kocht), superding. Een USB dac voor bij de computer beneden (SMSL Sanskrit 10), superding, voor veel minder geld dan een tweedehandse DAC op marktplaats, en met veel betere IC's, in twee dagen bezorgd (kwam met Amazon Prime).
Ook wel eens een zakmes gekocht, niet een van een tientje, en die was ook van uitstekende kwaliteit.
"You get what you pay for", blijft waarheid. Maar klachten afhandeling heb ik eigenlijk geen klachten over.

Die laser lichtshow is tof!
 
SRPP idd.. zo is het met alles een beetje. Alle waar is naar zijn geld. Ik denk ook echt als je wat meer uitgeeft je goed spul krijgt.. oh.. en thanx.. for liking the laser :) Ik denk dat ik er later dit jaar nog een paar ga kopen.. zo een super effect..

Wat betreft de Banggood order (die laserbeamer die ik 3 weken terug deed). Vandaag is ie binnengekomen, en in goede orde ontvangen. Is via GLS verzonden en zou eigenlijk gisteren bezorgd worden maar uiteindelijk vandaag geworden dus.

Had me voorbereid op een een tricky procedure, om de bediening van Chinees naar deels Engels te krijgen.. maar hij is gewoon compleet in het Engels. En zelfs een multi language manual meegeleverd. :okdan:
De eerste modellen waren dus wel in het Chinees qua bediening maar wachten loont dus in dit geval.. En echt een topding ook!! Was ff spannend de afgelopen weken maar gelukkig een goeie ervaring met Banggood dus. :)
 
Damn, wat vind je van die laserbeamer? Ik overweeg hem ook te kopen. Moest je nog invoerrechten betalen?
 
Hey.. ja die Beamer is echt een super solide apparaat.. Is nu 2 jaar op de markt bijna en was dus de eerste er beamer. ooit
Wil em ook nog een keer vergelijken met een Beamer van een maatje van me.. maar wat ik gisteren even bij daglicht nog zag was ook redelijk te doen.. :)

Qua invoerrechten zal de verassing nog wel komen. Dat had ik vorig jaar ook bij wat spullen die ik kocht.. kwam pas na een maand geloof ik.
Voor de Lasers van Ali-express had ik bij verzending voor DHL gekozen, waren hier binnen 14 dagen. Bij Banggood kon ik geloof ik ook kiezen voor een andere verzender (voor meerprijs) maar daar had ik geen ervaring mee en ben toen voor EU Priority Line gegaan.. werd uiteindelijk GLS dus. Uiteindelijk komt alles wel goed.. maar de eerste dag dus voor niets thuis gebleven... nog achteraan gebeld waarom, en zou alsnog geregeld worden die dag, maar niet dus..
Maar ga niet klagen verder, allang al blij dat ze het zo goed hebben afgeleverd.. pakket zag er netjes uit en 3 weken onderweg geloof ik. Beamer zag ook in een dubbele doos trouwens..

Ow.. bij de 2 lasers moest ik bij DHL de inklaring en invoer direct afrekenen bij ontvangst. Was wel een veel lager bedrag dan ik had berekend. Moest iets van 60 euro betalen en ze waren iets 525 met z'n 2en dacht ik... zag later dat er op de doos een veel lager bedrag vermeld was dan ik had betaald.. misschien dat dat heeft geholpen :)
 
Damn, wat vind je van die laserbeamer? Ik overweeg hem ook te kopen. Moest je nog invoerrechten betalen?

Nog even een reactie wat betreft de laserbeamer. Het jaar is om maar nog niets vernomen van een een naheffing :) Heb em dus via Bangood besteld en ze hadden het over een of andere lijn van België naar Nederland zonder inklaringskosten.. en idd.:)
De HD versie is nog een stuk gezakt in prijs trouwens aangezien ze nu een 4k versie uit hebben.

Maar nog steeds heel blij mee. Onlangs wel moeten upgraden naar een laptop met snellere GPU maar nu lopen de Shaders (da's waar ik mijn Beamer + scherm hoofdzakelijk voor gebruik) echt super smooth. :)
Hieronder 'n videootje.. kwaliteit lijkt slecht maar in het echt is het beeld perfect. ;)

 
Ha, ik heb hem inmiddels ook al een paar maanden (de nieuwe 4k versie), ook zonder invoerrechten. Bevalt uitstekend. Ik heb wel dat ie zichzelf af en toe at-random uitzet. Ben er nog niet achter waarom. Maar de kwaliteit van het beeld, en het feit dat ik geen TV meer aan mijn muur heb is goud.
 
Ha, ik heb hem inmiddels ook al een paar maanden (de nieuwe 4k versie), ook zonder invoerrechten. Bevalt uitstekend. Ik heb wel dat ie zichzelf af en toe at-random uitzet. Ben er nog niet achter waarom. Maar de kwaliteit van het beeld, en het feit dat ik geen TV meer aan mijn muur heb is goud.

Hey, goed dat je em ook zonder invoerrechten hebt binnengekregen! Had je em ook bij Bangood besteld? Maar 4k wow.. voor mijn gebruiksdoeleind was dat een beetje overkill.. mag al blij zijn als ik HD behaal.. maar het is natuurlijk wel heel gaaf met films, zo een hoge resolutie.

Wel balen van die random off's.. dat kun je echt niet hebben als je em bij een voorstelling oid gebruikt.. wat dat betreft is die shit uit China halen toch een beetje een loterij.. garantie hoef je dan ook niet veel van te verwachten.. heb hetzelfde met een lichteffect ondervonden. Allemaal lief en aardig.. very dear customer, how can we help you? Totdat je je meldt met een probleem en het stil blijft..

Had jij ook een Engelse versie btw?? Ik las ook dat sommige mensen een toestellen geleverd hadden gekregen met OS deels in het Chinees, dan ga je er ook nooit uitkomen. Maar hopelijk is het toch een instellingsdingetje. :)
 
Ik heb (nog) geen 4K content, en mijn processor kan het ook niet aan (een nieuwe is onderweg), maar als je dan toch zoveel geld uitgeeft moet je ook de op dat moment vetste versie kopen. Ik gebruik hem voor films, dus dan is 2K al heel mooi op een muur van 3 meter breed. Ik heb hem bij Gearbest besteld, duurde iets van een maand, maar leek volgens de tracking uit Duitsland te komen. Gearbest heeft ook ook een distributiecentrum in Duitsland, maar ik heb geen idee welke truuc ze hebben uitgehaald om onder de invoerrechten uit te komen. De mijne was in het Chinees, maar dankzij een Youtube filmpje kon ik hem op engels zetten. Ik heb hem inmiddels ook geroot, zodat alles engels is. Er draait zelfs een versie van de Ziggo app op zodat ik met de beamer autonoom TV zou kunnen kijken als ik het wil. Bij mij gebeurt dat willekeurig uitzetten meestal maar 1 keer, daarna doet hij het weer een paar uur goed.
 
Ik heb (nog) geen 4K content, en mijn processor kan het ook niet aan (een nieuwe is onderweg), maar als je dan toch zoveel geld uitgeeft moet je ook de op dat moment vetste versie kopen. Ik gebruik hem voor films, dus dan is 2K al heel mooi op een muur van 3 meter breed. Ik heb hem bij Gearbest besteld, duurde iets van een maand, maar leek volgens de tracking uit Duitsland te komen. Gearbest heeft ook ook een distributiecentrum in Duitsland, maar ik heb geen idee welke truuc ze hebben uitgehaald om onder de invoerrechten uit te komen. De mijne was in het Chinees, maar dankzij een Youtube filmpje kon ik hem op engels zetten. Ik heb hem inmiddels ook geroot, zodat alles engels is. Er draait zelfs een versie van de Ziggo app op zodat ik met de beamer autonoom TV zou kunnen kijken als ik het wil. Bij mij gebeurt dat willekeurig uitzetten meestal maar 1 keer, daarna doet hij het weer een paar uur goed.

ok.. op Gearbest ook vaak dingen gezien.. maar zoals met elke Chinese winkel zijn er de nachtmerries over het niet ontvangen te lezen.. en het zijn ook niet 'n paar honderd euries met zo een apparaat.. maar wel super dat ze em ook zonder invoer bij je thuis hebben gekregen... ik hou Gearbest ook in gedachten mocht ik nogeens teveel geld uitgeven :D

Die truc van em op Engels zetten had ik ook gezien ja.. mooi dat dat iig gelukt is.. maar wel balen.. is het niet een soort 'auto-off' functie? Zal eens kijken of dat er bij mij inzit trouwens.. zo'n apparaat heeft natuurlijk een beperkt aantal branduren en zoiets wordt er dan in de vorm van een timer ingezet.. en treedt dan vaak ongewenst op als je een film zit te kijken en niet het apparaat bediend.
Ik gebruik em zelf eigenlijk niet voor films/tv.. maar idd een GPU die 4k aankan en ook nogeens renderen, bij games bv, is een prijzig item.. denk dat het voor films wel meevalt.. maar mijn laptopje kreeg het behoorlijk warm van de render hieronder.. :D
https://www.youtube.com/watch?v=ukzuAlLOG-w
 
Vet hoor. Ik heb hem aan een Nvidia Shield uit 2017 hangen en dat gaat prima. Ik heb al alle timer-achtige dingen geprobeerd maar met weinig succes. Soms doet iet het ook gewoon niet (en kun je uren achter elkaar kijken), dus de slechte reproduceerbaarheid maakt het moeilijk om het probleem te zoeken. Op een engels site kwam het vage verhaal dat misschien de koeling los zit van de processor, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk, en hem daarvoor openschroeven wacht ik nog even mee.
 
Vet hoor. Ik heb hem aan een Nvidia Shield uit 2017 hangen en dat gaat prima. Ik heb al alle timer-achtige dingen geprobeerd maar met weinig succes. Soms doet iet het ook gewoon niet (en kun je uren achter elkaar kijken), dus de slechte reproduceerbaarheid maakt het moeilijk om het probleem te zoeken. Op een engels site kwam het vage verhaal dat misschien de koeling los zit van de processor, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk, en hem daarvoor openschroeven wacht ik nog even mee.

oei.. dat is wel even minder.. :(
Klinkt wel aannemelijk van die koeling. Maar dan zou ie na uitschakelen een tijd niet meer aan moeten gaan.. weet niet of dat het geval is?
 
Hij geeft altijd net voor een uitzetten een boodschap met iets van 'Turning off...' en dan is ie uit. Doe ik de stekker eruit en er weer in na een paar tellen, en dan doet ie het weer. Dus oververhittings pas niet in dat beeld
 
Hij geeft altijd net voor een uitzetten een boodschap met iets van 'Turning off...' en dan is ie uit. Doe ik de stekker eruit en er weer in na een paar tellen, en dan doet ie het weer. Dus oververhittings pas niet in dat beeld

hmm.. nee, dat is een totaal ander scenario. :(
 
Back
Top