Ali-Express en afhandeling van klachten

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
Een maandje terug toch maar eens wat productjes besteld via Ali-Express. Nog nooit eerder gedaan, veelal USB gerelateerde spulletjes.. paar kabeltjes in verschillende lengtes (om teveel aan spaghetti te vermijden bij een compactere setup..) en nog een paar USB hubjes.

Nu ben ik werkelijk al weken bezig met 'n shop waar ik 2 verschillende 7-port usb hubjes heb besteld. Waren beiden iets van 11 euro, dus ik dacht voor dat geld koop ik er gewoon 2. De eerste kwam eind maart binnen en bleek 'n 4 port te zijn. Tweede is nooit ontvangen, terwijl de tracking info bij het product verwijst naar het pakketje waar de 4 port in zat zie ik nu.

Maar daarvoor zijn er dus verschillende berichtjes over het ontvangen van de 4 port versie uitgewisseld. verweer is kortweg dat ik 'n 4 poort versie besteld zou hebben. Dus; dispute geopend.. en Ali-express (het overkoepelde webshop orgaan ding oid) had daarop geoordeeld dat ik of een gedeeltelijke restitutie krijg of mijn volledige geld terug. In de link stond ook alle info over 7 porten en alle plaatjes vertoonde 'n 7 poort... het verweer dat ze zeggen dat ik 'n 4 poort besteld heb is gelukkig dus verworpen.
Maar goed.. nu heb ik gisteren een keuze gemaakt maar de enige actie die er uit voort is gekomen is de en zie in de link is dat ik mijn dispute heb gecanceld.. klopt dit?

Ik moet nu nog de andere bestelde 7 port versie ontvangen maar er wordt al niet eens meer gereageerd op berichten door de shop op Ali-express.. dat wordt dus weer een dispute.. :( en nog meer gezeur)

De andere producten zijn trouwens wel ok.. behalve n verloopje (USB-C>Headphones) Blijft niet zitten in apparaat en werkt ook niet. Chat gestart hierover.. geen reactie.. Ok. is maar iets van 60 cent maar dus dan heb je al snel iets van laat maar... maar toch..

Wat zijn jullie ervaringen met de afhandeling van klachten op Ali-Express? En wat ik me ook afvraag; heb nu op verschillende producten (negatieve) feedback gegeven maar zie dit nergens niet terug als ik het product bekijk tussen de andere feedback. Dit is toch wel het minste wat je zou moeten kunnen doen om een product te beoordelen.. maar het is mij nog niet gelukt iig.. :(

Veel gezeik voor weinig.jpg - Click image for larger version  Name:	Veel gezeik voor weinig.jpg Views:	1 Size:	25,0 KB ID:	3679359
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb laatst een shockmount besteld maar er werd een ander model geleverd (wel razendsnel). Terugsturen was niet realistisch gezien de prijs. Dispute starten lukte niet wegens "system busy", volgens Ali Express werd er hard aan gewerkt maar ik had m'n twijfels want de fout bestaat al jaren. Toen maar gewoon een berichtje aan de verkoper gestuurd en ze boden aan een deel $3 terug te betalen. Vervolgens om $4 gevraagd maar uiteindelijk 3,50 teruggekregen via Paypal.

Ik ontdekte later dat meer verkopers dezelfde shockmount aanboden maar ook het verkeerde model leverden. Volgens mijn verkoper had "de leverancier" verkeerde foto's geplaatst. Mijn indruk is nu dat de meeste verkopers gewoon particulieren zijn die voor producten van een leverancier intekenen en hoogstens invloed hebben op de prijs.
 
Ali is nog erger dan eBay. Althans probeer maar eens garantie te krijgen na 45 dagen. Tenzij je met Paypal aan de gang gaat. Dus liever sommigen producten in Duitsland/EU/NL kopen.

En gewoon via Paypal een claim starten bij dit soort gezeik. Werkt prima!’

Had 2 xeon x5460 via eBay besteld. Zouden met thermo pasta komen elk maar niks.

Zielig verhaal dat ze het niet mogen exporteren. Maar je kan je kan dat prima uit China kopen dus onzin.

Dus ik lekker moeilijk terug doen. Als in dat vrienden het gewoon via China en eBay halen maar niet verder de vinger wijzen.

En vervolgens gaat ie zielig doen dat zijn marge gelijk is aan bedrag van 1 tube thermo pasta en dus niet meer wil betalen.

Niu doe ik wel een beetje moeilijk maar met dat soort marges ga je echt geen geld verdienen. Dat moet gewoon 5 keer over de kop.

Anyway eerst maar die xeon’s testen en dan nog een keer vervelend doen.
 
krijg je nooit emails van de verkoper mt als aanhef ¨dear frend¨, dat maakt al de fouten toch wel goed?8)

ik bestel ook welbij alieexpres, maar wel al met de ingebouwde verwachting wat in nu weer ga binnenkrijgen...
cq het kost ook nooit meer dan 3,-
:mega:
 
torp Dat klinkt een beetje als het zelfde verhaal.. met het verschil dat de verkoper het hier gewoon toegeeft dat er misleidende foto's werden gebruikt.
Vreemd dat de dispute openen niet lukte dan.. dat lukte in mijn geval dan weer wel.. maar ook daar heb ik nu eigenlijk weinig vertrouwen in..

Waarschijnlijk wordt er bij dit soort kleine bedragen ook wel een beetje gespeculeerd op dat een koper het niet de moeite vindt om berichten lang te gaan touwtrekken..
Ook heb ik de indruk dat de taal barierre opzettelijk wordt misbruikt.. als je dan een foto wordt vertoond met chinese tekens die je eerst moet inscannen en individueel uploaden om de betekenis ervan te achterhalen. En om nog maar te zwijgen over de interactie die wel in het Engels plaatsvind.
Wat wel opvallend was, is hoe gentle de eerste ontvangen berichtjes waren..

MadR Idd gewoon beter in de EU of NL kopen.. heb mijn laatste bestelling ook maar bij Reichelt.de gedaan; alles zoals omschreven en dik in orde. :)
Het plan was eigenlijk om nog een Beamer (laser) te kopen die alleen verkocht wordt in China en niet in de EU. Hij is ook te koop van een bekender 'EU' merk maar kost het 4 voudige met deze specs.. deze order op Ali was een beetje de kennismaking maar ik ga nog ff heel goed nadenken of ik em nog van Ali af ga halen.
Oh.. hoop igg dat je processors het wel doen.. van een maatje, die SSM chips van Ebay had gehaald hoorde ik laatst het trieste bericht dat het gewoon omgekatte zooi was, die bij inprikken in rook opging.. :(
 
krijg je nooit emails van de verkoper mt als aanhef ¨dear frend¨, dat maakt al de fouten toch wel goed?8)

ik bestel ook welbij alieexpres, maar wel al met de ingebouwde verwachting wat in nu weer ga binnenkrijgen...
cq het kost ook nooit meer dan 3,-
:mega:

Precies ja.. hier begon het een beetje mee... ( de handkusjes-emoticone heb ik maar even achterwege gelaten.)
Wendy op Ali-express schreef:
Hello, my dear friend, I am sorry, because the previous parcel was accidentally lost by the logistics company, So I will reissue you a parcel again. This is your new waybill number: LX644154302NL,, please check. Query URL: https://www.17track.net/zh-cn Thank you very much for your support. Thank you very much for your patience. I believe that your package will not disappoint you. I wish you good luck every day. Sincere greetings

Maar het is idd vaak niet de moeite.. al dat gezeur voor een paar euro's.. Toch was dit wel een beetje de testcase en kennismaking met Ali voor een duurdere aankoop.. dus het is eigenlijk gewoon goedkoop lesgeld denk ik maar :D
 
Laatst gewijzigd:
Waarschijnlijk wordt er bij dit soort kleine bedragen ook wel een beetje gespeculeerd op dat een koper het niet de moeite vindt om berichten lang te gaan touwtrekken..
Ook heb ik de indruk dat de taal barierre opzettelijk wordt misbruikt.. als je dan een foto wordt vertoond met chinese tekens die je eerst moet inscannen en individueel uploaden om de betekenis ervan te achterhalen. En om nog maar te zwijgen over de interactie die wel in het Engels plaatsvind.
Ik betwijfel dat ze kwaadwillig zijn. Mensen hopen wat bij te verdienen via Ali en kunnen blijkbaar bij een groothandel hun producten betrekken, waarschijnlijk zonder ze zelf ooit in handen te hebben. Iedereen is inwisselbaar, een trouwe relatie koper-verkoper bestaat niet meer, het enige wat telt is de prijs.
 
dat is het idd, ik zou daar echt niet meer dan 5,- in een keer uitgeven.
banggood doet het wat dat betreft een stuk beter (tot nu toe, dan)

Ok.. dat is goed om te weten. Maar is Banggood 1 winkel, of ook weer zo'n verzamelplaats met aanbieders die zich willen voordoen als de official fabrikant/store? Dat is waar ik bang voor ben als ik bij een store op Ali koop..
 
Ik betwijfel dat ze kwaadwillig zijn. Mensen hopen wat bij te verdienen via Ali en kunnen blijkbaar bij een groothandel hun producten betrekken, waarschijnlijk zonder ze zelf ooit in handen te hebben. Iedereen is inwisselbaar, een trouwe relatie koper-verkoper bestaat niet meer, het enige wat telt is de prijs.

nou, chinezen zijn niet echt achtelijk op dit gebied.
maar om dit te begrijpen moet je echt deelnemen aan de cursus ¨begrijp de chinees:¨.
de aanhef dear friend bijvoorbeeld, die is in china bloedserieus.
maar de friend is daar een handels friend.
dat is een ander soort friend dan wij ollanders bedoelen als friend.
en neem van mij aan: als je een dispute kan openen , meteen doen, want de chinese friend denkt ook 100x 3 euro die niet wordt geclaimd is wel weer 300 voor mij........
ow, en betaal voorzover mogelijk met paypal, dan heb je meer kans op refund
 
Laatst gewijzigd:
j.baars even gezocht op Banggood https://nl.trustpilot.com/review/www.banggood.com niet veel beter :D (lijkt bijna wel een verzamelplaats.. louter negatieve ervaringen..)

1 apparaat wat ik nog wil aanschaffen is bij Banggood wel een stuk goedkoper als op Ali. Zit 'n dikke 100 euro onder goedkoopste Ali deal (dus ook weer minder tax). Maar bovenstaande reviews helpen niet echt bij het induwen van het koopknopje..
 
Laatst gewijzigd:
tsja, het blijft oppassen.
welk apparaat?
het duurst wat ik daar heb aangeschaft was een cnc plotter, iets van 200,-
en ik bestel verder nooit boven de 24,- , anders krijg je btw en inklaringskosen.
dus als je duurder uitben, splits dan de order
 
tsja, het blijft oppassen.
welk apparaat?
het duurst wat ik daar heb aangeschaft was een cnc plotter, iets van 200,-
en ik bestel verder nooit boven de 24,- , anders krijg je btw en inklaringskosen.
dus als je duurder uitben, splits dan de order

https://www.banggood.com/Xiaomi-Mi-M...#jsReviewsWrap

(jemig wat megalink...) Maar is daar wel het goedkoopst van wat ik tot nu toe heb gezien..
Het merk (Xiaomi) is in EU niet verkrijgbaar. Bediening is standaard met van die chinese tekens maar je kunt er een patch overheen zetten.. en is een gedeelte in het Engels. en mee te werken. :) Een Laser beamer met dezelfde specs als dit product in in EU echt het veelvoud van dit bedrag.. apparaat krijgt ook goeie reviews..

Maar jij hebt wel goeie ervaringen met Banggood?
 
ik heb prima ervaringen met banggood, maar ok zou toch wel echt 2x nadenken voordat ik 1200,- naar ze ga overmaken, maar zoals gezegd, gebruik paypal, dan heb je een redelijke kans op refund.
 
nou, chinezen zijn niet echt achtelijk op dit gebied.
Anderhalf miljard en jij kent ze allemaal?

en neem van mij aan: als je een dispute kan openen , meteen doen, want de chinese friend denkt ook 100x 3 euro die niet wordt geclaimd is wel weer 300 voor mij........
Van de 4 euro die deze metalen shockmount mij nu heeft gekost krijgt hij ook maar een percentage, hoor. Eventueel kan ik er op MP nog een leuke winst mee maken. :P

dat is een ander soort friend dan wij ollanders bedoelen als friend.
Het woord "friend" betekent in het Facebook-tijdperk sowieso niks.
 
Wat een getob en gedoe en dat allemaal om een paar grijpstuivers te verdienen aan deze en gene zijde.
 
Een beetje oplichten schijnt bij de Chinese cultuur te horen: korte termijn winst boven lange termijn relaties opbouwen. Ik heb ook wel meegemaakt dat ik aan het lijntje werd gehouden totdat de money back termijn op Ebay over was. Claim dus gewoon op tijd als je niet tevreden bent. Op Ali is de kans op onzin nog groter. Als je kan bewijzen dat je niks of iets ondeugdelijks hebt ontvangen kan je nog een claim bij je creditcardmaatschappij doen.

Maar dat is inderdaad wel een hoop gedoe voor wat kleingeld. Bij de Action zijn hubjes etc volgens mij even goedkoop als op Ali.

1200 euro via Banggood zou ik zelf erg nerveus van worden.
 
dat is een volkomen uit de lucht gegrepen fabel.
het grooste gedeelte van de chinezen is gewoon 100% eerlijk, en zal er ook alles aan doen om dit te laten merken.
jij hebt dan waarschijnlijk een foute deal afgesloten.
en het westerse geld terug idee dat komt wel erg raar over op een gemiddelde chinees, zeker als het product gewoon gelevert is.
 
Back
Top