Hulp met Antelope Discrete 8 !!!

Sjon

Ingeburgerd
Lid sinds
19 februari 2007
Berichten
52
Locatie
noord/brabant
Beste Forum Leden,

Ik heb onlangs een Antelope Discrete 8 aangeschaft maar dat heeft toch meer voeten in de aarde dan ik dacht !
Is er iemand hier op dit forum die daar wat verstand van heeft en mij daarbij ( evt. tegen betaling ) kan helpen.
Ik zou graag een beetje meer willen weten van de instelling mogelijkheden die er voorhanden zijn en ook de interface tussen lap top en de Antelope.

Gr, Sjon.
 
Gefeliciteerd met je aankoop. Ik zit zelf ook te kijken naar deze interface maar dan het kleine broertje ivm digital only workflow.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
 
Nou voordat je eraan begint......
Het is niet de gemakkelijkste geluidskaart !
Vooral de bijgeleverde software is moeilijk te begrijpen en ingewikkeld.
Kwalitatief zeg ik WEL doen !
Echt een supervet geluid en de mogelijkheid om alles nog een beetje op de dikken met de FX's ( niet in de goedkoopste versies meegeleverd maar wel weer apart te kopen en duur dus !! ) die je per kanaal kunt selecteren.
Ik had mezelf niet echt goed verdiept in de materie van Discrete8 anders had ik waarschijnlijk anders gekozen maar de thunderbolt connectie had me blind gemaakt voor al het andere.
 
Ik denk dat je nog steeds geen slechte keus hebt gemaakt. Als ik zo rond lees op internet heeft iedereen moeite met de software maar als je het eenmaal door hebt ben je blij.

De upgrade is nu voor 200 euro al te koop. Prijs is onlangs omlaag gegaan. Geen idee of dat interessant is voor mij. Komen alleen hoogstens 2 mics in.
 
We zijn een maandje verder en ik ben eigenlijk wel benieuwd of je inmiddels verder bent gekomen met het ontcijferen van je discrete?
Kan je iets vertellen over je ervaringen?
 
Beste Lezers,

Uiteindelijk is het sinds een paar dagen gelukt om alles aan de gang te krijgen met de goede hulp van Harold (van Key Music Eindhoven ) die er geen probleem van maakte om daarvoor enkele uurtjes vrij te maken om bij mij thuis te komen werken ! SUPER
Eindelijk kan ik mijn vintage synths en drum machines gaan gebruiken en ze klinken heeeeerlijk via de Discrete8.

Het Antelope Discrete is een super apparaat maar de software daarachter is erg ingewikkeld !
EEN TIP VOOR IEDEREEN : het loont echt om zoiets via een erkende dealer of vakwinkel te kopen waar je nog service voor je geld krijgt geleverd als er problemen zijn.
 
Back
Top