koptelefoon.

JohnDoe28

Ouwe rot
Lid sinds
1 februari 2013
Berichten
1.063
beste forumleden :P

mijn koptelefoon gaat een deze weken sneuvelen.
want dan gaat alweer het jack draadje kappot :halleluja
en daar wordt ik niet blij van want hij was niet goedkoop.
het gaat om een beats ep koptelefoon.
dus nu ben ik alvast aan het kijken voor een nieuwe koptelefoon.
ik zat te denken aan een koptelefoon wel met een jack kabel.
maar dan eentje die ik in de koptelefoon moet pluggen en in de telefoon.
en dus niet eentje waarbij de jack kabel al vast aan de koptelefoon zit.
want dan hoef ik alleen maar jack kabels te kopen dacht ik zo als hij stuk is :koffie:
prijs van mijn nieuwe koptelefoon heb ik niet zo in gedachten.
ik hoef er geen goud op op diamanten.

dus wie heeft goede ideetjes. :)
ik dacht zelf aan een draadloze beats koptelefoon.
groetjes ed-sarin.
 
misschien als iemand nog wat heeft liggen want ik vernagel die jack kabels.
ja ik zoek een nieuwe koptelefoon voor het muziek luisteren wat ik graag doe.
en dat doe ik vaak via een jack aansluiting 3,5.
maar nee hij hoeft niet geschikt te zijn voor in de studio.
wel zonder vaste jack kabel want die gaan bij mij altijd stuk.
ik dacht misschien hebben mensen hier goede tips.
een beats is prachtig maar ook duur kwa prijs.
 
(sommige?) AKG koptelefoons hebben een los draad met jack klein en jack groot (beide mogelijk!)

koptelfoon en extra snoer kan je kopen bij Baksjop ! (Baxshop)
 
bedankt marsmusica ik ga mij eens verdiepen in akg.
ja extra jack kabels kun je bij bax-shop makkelijk krijgen.
want een jack kabel laten vervangen kost ook al gauw een paar tientjes.
 
Ik weet niet hoe je die kabels dan (steeds?) stuk krijgt, maar....
Er zijn zeker alternatieven met "losse" kabels.

Maar ook gewoon "goedkope" alternatieven, want vaak hebben alleen de meer high end headphones losse kabels.

En zijn IEM's (In Ear Monitors) geen alternatief: oneerbiedig "oordoppies" genoemd.

Voor prijzen vanaf zo'n 20 EURO (en in elk geval minder dan 100 EURO) heb je al kwalitatief hoogwaardig geluid. Maar er is ook veel rommel voor weinig geld. En duur is ook niet altijd goed.


Onderstaand goede, betrouwbare en uitgebreide lijsten (met reviews, waarderingen en prijzen)
http://theheadphonelist.com/
 
ik denk omdat ik mijn koptelefoon heel veel gebruik.
en daarnaast ze slijten altijd na verloop van tijd.
dus dan mag ik weer een nieuwe kopen en daarom dacht kwurgx ik koop een met losse kabel.
 
ik dacht zelf aan een draadloze beats koptelefoon.

Bedoel je het merk 'Beats'? Dat zijn geen goede koptelefoons. Wel redelijk prijzig en met een hip ontwerp, maar slecht van constructie en geluidskwaliteit.
 
De goedkoopste goede IEM's zijn van Xiaomi. Betrouwbaar te bestellen via o.a. Gearbest.

De Xiaomi Piston 3 is helaas niet meer te koop.
Alleen de niet gelijke Piston 3 Youth Edition nog wel, maar die is kleiner, minder goed geconstrueerd en heeft platte kabels..)

Huidige alternatieven (die ik ook heb, naast de Piston 3 en de Piston 3 Youth Edition)

Xiaomi Mi IV Hybrid Dual Drivers
https://www.gearbest.com/earbud-headphones/pp_345696.html?wid=1433363

Xiaomi Pro HD In-ear Hybrid
https://www.gearbest.com/earbud-headphones/pp_566702.html?wid=1433363

Die Xiaomi's klinken zeker zo goed als bijvoorbeeld de Sony MH1C, de higher end Xears zoals de XE200PRO en de Xears XPA200PRO en de JVC HA FXT90 (die ik ook allemaal heb)
 
O ja, ook even rekening mee houden: impedantie

Als je je nieuwe koptelefoon straks met je telefoon wilt aansturen dan moet je telefoon dat wel kunnen.

Hogere impedantie koptelefoons kunnen niet zomaar aan je telefoon. Dan heb je sterker signaal nodig dan je teefoon kan leveren. en dus een koptelefoonversterker.

Tenslotte zijn er ook draadloze alternatieven. Maar dan ben je wel geheel afhankelijk van je koptelefoon (want ook de versterker en D/A converter zitten daar dan in). En ook opletten op het datatransfer protocol. Jammer als de geluidkwaliteit al ergens tussen je bron en je koptelefoon naar beneden wordt gehaald door encoder en/of datatransport protocol (compressie, bandwidth, bitrate).
 
ik vind de hd25 van Sennheiser heel aangenaam, licht, sterk en de oren zijn dicht dus minder omgevingsgeluid. Kabel is uit staal dacht ik, hij is bij mij nog helemaal ok, bestaan veel versues van (1 of 2 delige hoofdbeugel en verschillend snoer)
Ik zou 'm zo terug kopen. Klinkt ook goed.
 
Als jouw kabels altijd bij, of dichtbij, de oorschelpen kapot gaan, dan zullen afneembare kabels niet uitmaken.
Afhankelijk van waar de kabels slijten of kapot gaan, kun je de huidige kabel ook gewoon kort afknippen, female plug monteren en dan werken met vervangbare verlengkabels.
 
Als jouw kabels altijd bij, of dichtbij, de oorschelpen kapot gaan, dan zullen afneembare kabels niet uitmaken.
Afhankelijk van waar de kabels slijten of kapot gaan, kun je de huidige kabel ook gewoon kort afknippen, female plug monteren en dan werken met vervangbare verlengkabels.

Dan staat er toch nog steeds spanning op de kabel in de hoofdtelefoon waar hij gesoldeerd zit?
Zo'n kabel van een AKG kun je gewoon een handvol reserve meteen erbij kopen.
 
Dan staat er toch nog steeds spanning op de kabel in de hoofdtelefoon waar hij gesoldeerd zit?


Ik heb het kennelijk niet duidelijk geformuleerd:

Als jouw kabels altijd bij, of dichtbij, de oorschelpen kapot gaan, dan zullen afneembare kabels niet uitmaken.
In geval de slijtage/breuk verder weg van de oorschelp plaatsvindt, afhankelijk van waar de kabels slijten of kapot gaan, kun je de huidige kabel ook gewoon kort afknippen, female plug monteren en dan werken met vervangbare verlengkabels.
Natuurlijk knip je hierbij de kabel af, en monteer je de female plug, gezien vanaf de oorschelpen, op een punt vóór de plek waar de kabelbreuk altijd plaatsvindt.
 
ik ben met de senheisser hd 7 dj erg tevreden.. mooi strak laag, dichte oorschelpen die je snel op kan klappen om een mix in de zaal te controleren.. een los snoer die je met een minijack (wel zeer stevig) in de koptelefoon kan pluggen.. en gelijk weer los kan halen bij het opbergen scheeld weer een hoop knikken en kabelbreukjes.. deze koptelefoon is echt gemaakt voor dj,s maar er is ook prima over te mixen.. de prijs was iets van 250 euro

ik ie nu dat ie al bij een hoop winkels niet meer lever baar is maar er zullen wel genoeg alternatieven zijn...
https://www.bol.com/nl/p/sennheiser-hd-7-over-ear-koptelefoon-zwart/9200000023789813/
 
Een AKG K712 PRO is er een met een afneembare kabel. Ik gebruik 'm in de studio met een dedicated hoofdtelefoonversterker. Maar de impendantie is slechts 62 Ohms, dus zonder hoofdtelefoonversterker zal je 'm normaal ook voor een Mp3-speler kunnen gebruiken. Het is wel een open model, dus iedereen kan meeluisteren. En eventuele omgevingsgeluiden kunnen mogelijk een nadelige factor zijn. Ik vind de K712 PRO erg comfortabel op je hoofd zitten waardoor je deze langer kan ophouden. De K712 PRO wordt geleverd met een rechte kabel én een spiraalkabel. En de oorkussens zijn makkelijk te vervangen.
 
In geval de slijtage/breuk verder weg van de oorschelp plaatsvindt..
Tja, maar dat is vrijwel nooit het geval...
 
Back
Top