koptelefoon.


Tja, maar dat is vrijwel nooit het geval...


Nou, ieder zijn/haar eigen ervaring, maar in mijn 35 jaar als theatertechnicus, PA geluidsman, studiotechnicus en onderhoudsmonteur heb ik bij hoofdtelefoons kabelbreuken gezien en gerepareerd, over de gehele kabel, tot aan bij de plugconnectie aan toe.
Slechts bij een klein percentage was de breuk dicht bij de oorschelp, waardoor het nodig was om de hele kabel te vervangen, maar meestal niet.

Mijn post was verder slechts een suggestie voor OP; voor het geval het bij hem van toepassing mocht zijn en hij er niet aan gedacht heeft en hij wellicht zijn huidige hoofdtelefoon toch wilt redden (ongeacht of hij een nieuwe koopt of niet), en dus niet om hier ook weer welles nietes discussies over te gaan voeren.

Als OP er iets mee kan, fijn, zo niet, ook goed!
 
Nou, ieder zijn/haar eigen ervaring...
Precies; het gaat om het uitwisselingen van ervaringen met elkaar. :)

En voor mij dus liever geen female plugs (meer). Ik heb nl. al te vaak een slecht contact daardoor gehad. :(
Soms is het nog mogelijk om de draadjes (bij de breuk) aan elkaar te solderen. En dan schuif je een stukje krimpkous over de reparatie heen. En daarna nog even verhitten om het te doen krimpen. :okdan:

Maar nog liever vervang ik de hele kabel. En dat is bij de AKG K712 PRO die ik noemde heel makkelijk omdat deze een afneembare kabel heeft. :)
 
Hey, persoonlijk ben ik niet (meer) zo’n fan van Beats, veuls te veul bas wat mij betreft. Ik heb beats in-ear en een Monster over-ear gehad. Nu heb ik de B&W P7, Bluetooth en met losse jack kabel, super gebalanceerd geluid (voor te luisteren, niet voor de studio). Ik snap dat dit misschien wat te prijzig is (heb hem zelf deels kado gehad) maar mijn eigen ervaring is dat je met dure spullen wat voorzichtiger bent 8>. Anyway, mocht je voor draadloos gaan, houdt er dan rekening mee wat je doel is. Je hebt snelle (aptx low latency) en langzame bluetooth. Die p7 van mij heeft dus de langzame versie en is niet geschikt om ook video mee te kijken (lip sync issues).
 
ff reageren.
ik heb eerst altijd een senheiser gehad waar ik het best lang mee heb gedaan.
toen werd de vervanger een nieuwe senhesier.
helaas is daarvan na enkele dagen de oorschelp al van los gaan zitten.
en toen ben ik voor een beats koptelefoon gegaan.
die al een keer vervangen is binnen de garantie vanwege het kapotte jack kabeltje.
het jackabel is bij de vervanger kappot aan het gaan bij de jack aansluiting.

dus daarom ben ik alvast aan het uitkijken voor een nieuwe koptelefoon.
 
oordopjes bij de Action.
als het toch iedere keer stuk gaat.
anders blijft het geld kosten.
ik denk dat dat ook goed is.
want geld groeit niet aan een boom.
kippen ook niet.

er is fast een action in je buurt.
 
Ja precies.

:slotje::slotje::slotje::slotje::slotje::slotje::slotje::slotje:
 
Sennheiser HD 440 BT is draadloos met apt-x dus wel een goede luisterkwaliteit voor 99 euro geschikt voor android en apple
Da's een gesloten koptelefoon, handig voor als je vaak in het openbaar vervoer zit maar wel wat onveiliger op de fiets.
In ieder geval raad ik je een serieus merk aan want dr Dre is meer voor de looks en het hippe terwijl merken zoals Sennheiser en AKG wel van een goede luisterkwaliteit zijn.
 
ik heb nu wel genoeg advies.
ik zocht dus naar een koptelefoon waarbij je de jack kabel los kon halen.
en nu heb ik genoeg adviezen.
dus bij deze staken we het topic.
 
Back
Top