Geluidje gezocht (oude hardcoreplaat)

Ik wil als ik alles compleet heb eerst een video gaan maken met hoe ik die nummers ga recreëren (ik heb niet alle originele hardware, dus op een iets andere manier ;) )

Ok tof ben benieuwd naar het filmpje.
Word het net iets als de remake van roots en culture van predator en ruffneck?
 
Ok tof ben benieuwd naar het filmpje.
Word het net iets als de remake van roots en culture van predator en ruffneck?

Ik heb die niet gezien (heb je linkjes?)

Ik wil gewoon met de originele (of zo origineel mogelijke) samples het nummer exact namaken in een tracker (ReNoise) maar die dan alleen hardware triggert via midi, dus ReNoise puur als sequencer en dan samples in een 12 of 16-bit sampler en bijvoorbeeld de bassdrum oversturen in een analoge tafel (die eventueel weer in hardware samplen, net wat me het beste lijkt).
 
Dit geluid is
-een multi-oscillator detuned saw
-een attack met pitch op snel verhogend
-een sustain / release met pitch down langzaam verlagend

Wat je natuurlijk ook kunt doen, is de plaat samplen die iedereen toendertijd samplede voor dit geluid en daar weer een eigen draai aan geven.

Human Resource - Dominator (1991) op YouTube:


met een VST synthesizer (gratis) als T-force Alpha Plus II of XHip vallen dit soort geluiden tegenwoordig ook wel te maken. Wat je ook kunt doen is een betaalde multi-oscillator VST synthesizer zoals Zeta+2 of Sylenth1 of misschien de KORG Legacy VSTs (Mono/Poly) kopen waar ook wel zo'n sample mee te maken is.
 
Alle geluiden kunnen ook wel uit een M1 komen. Vooral met de Timpani zachtjes onder de kick drum doorbeuken.
 

Attachments

  • M1_Hardcore_Kick_Drum_32_bit_stereo.wav
    242,2 KB
  • M1_Timpani_Big_Drum_32_bit_stereo.wav
    242,3 KB
Geluid zit in ieder geval standaard als preset op een Roland JX-305. Kan m niet meer exact voor me halen. Wel met een langere release tijd maar die kan je editten. Instant Dominator geluid als je een toets aanraakt en de pitchbend gebruikt. Zal vd week in de studio ns luisteren en vergelijken met je YT voorbeeld of ik me opmerking moet herzien maar ben redelijk overtuigd.
 
Yep. Preset Roland JX305 sound: Bend stack. Hoewel het geluid eerder in platen opdook dan de JX-305 op de Markt kwam dus Roland’s patch was nagemaakt en niet origineel .
 
Dat geluid heet een hoover en komt uit de Roland MKS50 of Roland Alpha Juno. Dit geluid klinkt zo, omdat je op een Alpha Juno en MKS50, pulswidth modulation op de zaagtand kan toepassen. Pulswidth modulatie op de zaagtand heeft eigenlijk geen enkele andere synth.
 
Ik ben op zoek naar hoe ik deze sound kan recreëren, vanaf 0:43:



Zeg maar die 'rave' sound. Is het een standaard patch? Is het layered? Iemand die het herkent?

Zoals ik het hoor is het een soort piano/ravegeluidje + een juno-achtig geluidje er overheen? Ik heb zelf helaas geen Juno, dus ik ben niet zeker.

Je hebt een leuke gratis vst synth die old school geluiden produceert.

 
wow, amai, merci Jdx77,,, die ravegenerator zijn dé retro rave sounds,, die plugin kende ik nog niet,,

En zijn al die presets niet te vinden als losse samples ??? Om in m'n W-30 en MC-909's te kunnen laden ?

Okey, eindelk iets dat me energie en goesting geeft na al dat regen klimaat catastrofe nieuws,,
 
ja sorry, t' is Jdv77,,

De aliassing en bit noise of sample rate noise is wel erg hoorbaar bij noten die lager zijn dan de C-4

ja, ik wil die presets als losse .wav samples hebben voor de W-30 en MC-909,,

OKey, maar dikke merci ! Die is zelfs al enkele jaren oud,, jammer voor me,, hehe,, okey,,
 
Dit geluid is


Human Resource - Dominator (1991) op YouTube:
Ik heb veel standaard presets gemaakt voor de Audiorealism Redominator synth pluggin en daar zitten 3 versies van die sound in.
Het origineel wat getweaked is naar de Dominator sound heet "What the" en is een fabrieks preset op de Roland alpha juno.
Ook die zit in de standaard Redominator soundbank als referentie.
 
De RaveGen Presets steken al in de MC-909's,, Als 146 22.050Hz filtroid processed Samples,,
Dat ging vlot,, en veel beter dan al die andere rave sample packs,,
Okey,, Merci !!
 
stack em up mf
 
Mijn redominator presets
 

Attachments

  • Septic Rave Hoovers.zip
    79,1 KB · Bekeken: 150
Back
Top