Wat is een Launchpad ? Wat kan die allemaal ?

MrBoembas

Stamgast
Lid sinds
16 juni 2016
Berichten
357
Locatie
Tuindorp Oostzaan, Amsterdam Noord
Beste Synthesizer vrienden,

Ik zag op internet een "Novation launchpad" Wat is dat eigenlijk voor ding ? Een Sampelaar of zo ? En wat kan je er allemaal mee doen ?

Want ik stuitte op dit filmpje :

Antarctica Echoes - Vangelis Cover.

En ik hoorde die sound en vond hem er mooi, Mijn vraag is komt de Sound uit de Launchpad of uit de XP 80 van Roland ?

Als de Launchpad zulke mooie sounds geeft dan wil ik hem wel kopen, maar als het alleen maar een DJ Testo ding is dan pas ik er voor.

Graag wat informatie over de Launchpad.
 
Het is een midi controller die zelf geen geluid maakt... het is een plastic kastje met wat rubberen pads die je met een usb snoertje aansluit op je computer...

Meer info kan je vinden op Youtube.. of via http://qooqle.nl/?q=Novation+Launchpad
 
Je kunt een AKAI APC mini kopen voor 79 euro. Dan is het avontuur ook niet zo prijzig als het niets blijkt te zijn .
Succes
 
Wat je kan met Novation Launchpad & FL Studio

Wat je kan met Novation Launchpad & FL Studio

Al een hele tijd (sinds FL 10.5) kan je deze gebruiken als een live performance instrument.

Zie voorbeelden:





en voor wanneer je wil componeren in loop modus, is er deze fantastische mogelijkheid:



Ik gebruik deze laatste ook regelmatig, en dit is zeker ook geschikt
voor andere muziek dan de meest getoonde populaire 4 on the floor deuntjes.

:okdan: Veel plezier hiermee!
 
Je kunt een AKAI APC mini kopen voor 79 euro. Dan is het avontuur ook niet zo prijzig als het niets blijkt te zijn .
Succes
Voor zover ik het heb begrepen v/d website kun je met de APC Mini alleen Ableton Live aansturen. Moet AL wel je ding zijn... (en je moet ervoor willen betalen)
 
Back
Top