Iemand met veel kennis van distortion sound design

KrisvdAssem

Ouwe rot
Lid sinds
27 oktober 2011
Berichten
781
Ik ben opzoek naar iemand die een redelijk brede kennis heeft op het gebied van sound design met Distortion die bereid is dit te delen, tegen een subtiele vergoeding.
Mocht je denken, ja ik kan deze jonge wat kennis bieden, dan ontvang ik graag een persoonlijk berichtje :)

Alvast een fijne dag gewenst!
 
Het is leuker om geen PBtje te sturen dan kan iedereen het lezen!
Distortion is gewoon overladen dacht ik, saturatie is wat anders, hoet saturatie werkt is ook intessant, als iemand dat weet post het a.u.b..

Welke transistor of opamp je overlaad is hoe het klinkt, als je gewoon diodes gebruikt klinkt het ronder.
Er zijn genoeg distortion schematjes te vinden.

Het mooiste is meer zacht ingestelde distortions achter elkaar, bijvoorbeeld eerst een overlaad over het geheel, daarna 3 x overladen en weer EQen, dat weer mixen.

Het mooiste vind ik na het EQen en mixen niet meer het geheel te overladen.
Veel experimenteren met 3 bouwblokken : volume instellen, overladen en EQen.
 
En altijd het originele signaal in de mix houden voor body....maar stuur me maar een pb met een voorbeeld waar je heen wilt en waar je bent.
 
Yes ja natuurlijk wil ik het delen voor de rest van het forum! Maar mocht er iemand zijn die er echt werk van heeft gemaakt dan zou ik graag met hem in contact komen ;)

The thing is,

Sound design is iets fascinerends, vooral in combinatie met distortion.
Mijn muziek productie is voornamelijk gebaseerd op hardcore techno, maar ook aandere zwaardere elektronische muziek vind ik erg boeiend.

Nu zoek ik echt verdieping in distortion, omdat ik de theorie wel begrijp maar ik weet dat dat slechts 99% van het werk is. Saturation kan je electronische sound omtoveren naar een warm analoge sound en plugins als ohmnicide en Trash 2 bieden meer dan 100 verschillende distortion mogelijkheden.

Het soort sounddesign waar ik op doel is het designen van distorded kickdrums. Ik haalde mijn leerstof altijd uit het ''FF simpel rammen'' topic maar die is helaas doodgebloeid.
Een paar voorbeelden hieronder opgesomd:







Looking forward to your responce :)
 
@flywight Ik heb onderhand elke ''hardcore kick tutorial'' op youtube al wel gezien en uitvoerig onder de loep genomen. Slechts 20% heeft echt inhoud waar helaas niet heel erg op wat er gebeurt in gegaan word. Het voorbeeld wat je laat zien is idd een distorded kickdrum, maar dat is niet echt interessant of goed sounddesign.


@Yoozer Daar word ik heel enthousiast van! Ga ik me nader in verdiepen (:
 
Bij die tutorials luister ik altijd eerst het eindresultaat en kom dan vaak tot de conclusie dat ik zelf ook wel zover was. Profs doen het echt niet op een hele andere manier, wellicht dat ze beter weten waarnaar ze op zoek zijn, minder snel tevreden zijn, of wel een ruimte hebben met een goede akoestiek, en een goede subwoofer om te kunnen horen of er genoeg sub aanwezig is.
 
Je misschien even verdiepen in 1st 2nd 3TH kind harmonics .
Ik heb een heel deftige shaper gemaakt in reaktor .
12 harmonics cheby shev principe...go for it
https://www.native-instruments.com/en/reaktor-community/reaktor-user-library/entry/show/7733/


qz17h2.jpg
 
De modernere kicks zijn vaak het resultaat van eindeloos resamplen. Je pakt een sample, distortion erover, zet op een paar plekken wat eq pieken /dalen en bounce deze. Rinse/repeat zo'n 10-20x. Je krijgt dan een meer tonale kick, ook door de minimale faseverschuivingen die je krijgt tijdens elke ronde van eq-en.

Leuk voorbeeldje @Sjeff dat zijn de echte ouderwetse klappers :)
 
Gezien het werk wat er in kick-generators gestopt wordt voor EDM lijkt het me goed dat je zo'n strategie dus ook voor hardstyle/core kicks toepast; dus bewust en met beleid opsplitsen in de losse componenten (sub, oomph, click) en die apart behandelen. Niet 5 distortion plugins achter elkaar hangen en dan maar hopen dat je als ze precies goed zet alles werkt ;) Je hebt zo veel meer controle over de inhoud van de kick en kan dan raggen zonder dat je de impact verliest.

Probeer https://www.sonicacademy.com/products/kick-2 eens - met natuurlijk de insteek dat je er geen EDM mee gaat maken.

Camelcrusher, Ohmicide, Saturn, Maul etc. zijn allemaal aan te bevelen.
 
@The Tall Lad, Yess, harmonics zijn de enige research waard inderdaad. Dat is een mooi puntje om dieper op in te duiken.

@Yoozer Die kick 2 is een mooie kick generator. Heb er wel eens mee gespeeld maar (met de kennis van toen) weinig mee opgeschoten.

@SB Six, Daar zeg je me idd wat, het beperken van faseverschuiving. Momenteel probeer ik me met 1 kick te beperken tot 7 plugins zonder iets van layeren. Ik hoop door mezelf beperkingen op te leggen dat ik creatiever en doelgerichter mijn instrumenten gebruik. Dus ik wacht nog even met het layeren en renderen. (maar neem deze info zeker mee)
 
Laatst gewijzigd:
Een vorm van distortions (naast clipping, overdrive, wave-wraping, etc) die ik zelf weinig voorbij zie komen, misschien interessant voor je: power starvation

Veel suc6!
 
Maar eigenlijk ging je vraag volgens mij niet specifiek over kicks toch?

Ik heb laatst Rob Papen Raw aangeschaft, daar kan je echt leuke dingen mee. Er zitten ook heel veel presets bij van bekende producers, dan zie je hoe zij het doen. Misschien heb je hem al, maar toch.
 
En altijd het originele signaal in de mix houden voor body....maar stuur me maar een pb met een voorbeeld waar je heen wilt en waar je bent.

+ 1

mix dus je distortion signaal met je clean signaal. dat deden ze vroeger ook al met de gitaar. 1 stack clean andere stack distortion en dan de twee signalen mixen.
 
Laten we ons nou vooral niet richten op haat tegen noobs, en elkaar verrijken met wat info. (:
Harmonics worden mijn 1ste punt op de agenda, daar is denk ik heel wat te winnen.
Inderdaad, niet alleen kick design is interessant maar ook zeker het sound design. Wat die dubstep pioneers af en toe voor elkaar krijgen is op zijn minst vooruit strevend.

En Sander02, power starvation is nieuw voor mij dus bedankt voor de suggestie. Ik ga het eens googlen!

Ik wil alvast iedereen die zijn bijdrage heeft gedaan bedanken, niet alleen mijn bakje onderzoek voer is weer bijgevuld maar ook mijn motivatie is weer rising. Thankss a lot!
 
Back
Top