Wie kan dit voor mijn dochter naspelen of vocal verwijderen ?

Hey, blij dat het resultaat bevalt. Het is gewoon een aloude truuk, zoals Fjoesz al aangaf in post 3 en dezelfde als j.baars heeft gedaan.. niets magie :) Wel is het bronmateriaal allesbepalend voor het eindresultaat.

Vrees dat ik niet bij de uitvoering aanwezig kan zijn maar natuurlijk ontzettend veel succes met de uitvoering.. hou dit draadje wel in de gaten hoe de uitvoering verlopen is :) :mega:
 
Ben ik weer....:)

Klinkt inderdaad erg goed! :okdan:

De truuk is bekend en kan soms goed werken; maar ik kreeg ook dat fasing effect. Wist niet dat dat kon liggen aan de kwaliteit van de MP3 encoding.

Kun je de link geven van die betere origineelversie, zodat ik daar de bewerking nog eens op kan uitvoeren? Bedankt!
 
Laatst gewijzigd:
Nogmaals beste muzikanten, we zijn errug content ! en fijn dat jullie hier aan de posttafel hebben gezeten :okdan:

Ik zal zeker na de 15e een update geven hoe e.e.a. verlopen is.
 
Ik zal zeker na de 15e een update geven hoe e.e.a. verlopen is.

:okdan:

Klinkt inderdaad erg goed! :okdan:

De truuk is bekend en kan soms goed werken; maar ik kreeg ook dat fasing effect. Wist niet dat dat kon liggen aan de kwaliteit van de MP3 encoding.

Kun je de link geven van die betere origineelversie, zodat ik daar de bewerking nog eens op kan uitvoeren? Bedankt!

Hey, 'n link heb ik helaas niet.. maar hierbij de onbewerkte 320kbs versie.

Ik had gewoon het linker en rechter kanaal mono opgenomen in mijn DAW en beiden centraal qua pan. en 1 in tegenfase natuurlijk.. maar audacity doet diezelfde truuk idd..
Sommige insrumenten die centraal mono gemixed zijn vallen dan wel tegen elkaar weg en je krijgt een vaak een overvloedige sloot met fx.. maar dit is goed te doen idd :)
 

Attachments

  • Ik Ben Er Niet.mp3
    5,9 MB · Bekeken: 160
Laatst gewijzigd:
Als je de stem nog verder weg wilt werken, kun je een paar hele diepe en niet al te brede cuts plaatsen rond 500 en 1000 Hz. Dat verdwijnt er ook wel wat instrumentaal, maar misschien klinkt het iets beter.
 
:okdan:



Hey, 'n link heb ik helaas niet.. maar hierbij de onbewerkte 320kbs versie.

Ik had gewoon het linker en rechter kanaal mono opgenomen in mijn DAW en beiden centraal qua pan. en 1 in tegenfase natuurlijk.. maar audacity doet diezelfde truuk idd..
Sommige insrumenten die centraal mono gemixed zijn vallen dan wel tegen elkaar weg en je krijgt een vaak een overvloedige sloot met fx.. maar dit is goed te doen idd :)

Bedankt! :mega:

Ja, nu is dat fasing-effect inderdaad weg!

Ik heb het overigens niet met Audacity gedaan maar met mijn eigen software; voor details zie https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1735211&postcount=542
 
kan je nagaan wat voor een kutkwaliteit dat eigenlijk is, mp3 op 128 kb

iik heb vaak ook ongewenste tremolo effecten, waar ik dan niet echt om gevraagd heb....

:koffie:
 
Beste mensen,

Wederom heb ik een soortgelijke vraag om het vocale gedeelte uit een nummer te kunnen filteren OF iemand die dit kan naspelen...
of live kan meespelen op 13 mei 's-avonds in Alkmaar, maar ik realiseer mij dat dat wel heel veel is gevraagd :) (het is ook weer voor mijn dochter)

Het gaat om een nummer van Theo Nijland "Laat Maar", zie hieronder drie vrijwel identieke versies.







Ik vraag veel en verwacht niets... en stel alle moeite zeer op prijs.

Hartelijke groet Rob
 
Als er zoveel van afhangt (een carriëre?) wordt het misschien tijd om een pianist in te huren, bijv. een conservatoriumstudent of zo. Het is nog maar kort dag.
 
Dankzij je PB maar weer even de trukendoos ingedoken :D

Youtube is qua MP3-coding altijd wat vaag met de al oude audio-tegenfase truuk... het klinkt dan een beetje.. ehm tja.. waterig ofzo.

Vond wel een versie op Spotify maar gezongen door een zanger.. aangezien ik daar 320kbs heb, die maar gedaan. :) Het resultaat is niet echt om over naar huis te schrijven..
Denk ook dat de Youtube links ook niet echt gaan werken aangezien veel essentieel begeleidingsmateriaal centraal gepanned is.. resultaat is dan een grote galmbak..

De versie die ik heb gebruikt had toch nog een redelijk stereobeeld qua instrumentarium :) Dit is de link op spotify
spotify:track:0Jrw3rWFoZ3YElp0Ev1m78

Best I can do :)
http://we.tl/V0aXKS1eBW
 
Je hebt helemaal gelijk... er hangt niet erg veel van af maar er zijn wel afspraken gemaakt. Mijn dochter heeft wel "een beetje" talent (maar dat vind natuurlijk iedere vader) en staat nog aan het begin van haar carriere (met haar 12 jaar)
 
@macguyver, leg die stereo truc eens uit? ben wel benieuwd hoe je dat doet...

Ehm niet echt heel spannend.. Je zet links en rechts in tegenfase op een mono bus .. Resulstaat is het verschil van links en rechts maar wel mono dus :D

Was ook al uitgelegd in dit draadje dacht ik :)
 
Je hebt helemaal gelijk... er hangt niet erg veel van af maar er zijn wel afspraken gemaakt. Mijn dochter heeft wel "een beetje" talent (maar dat vind natuurlijk iedere vader) en staat nog aan het begin van haar carriere (met haar 12 jaar)
Herkenbaar. Mijn dochter is ook 12 en heeft theaterambities. Ze zit nu op een goeie theaterschool: €500 per jaar. Daar krijg je ook wel wat voor, echt goeie docenten en vooral een ingang in "het wereldje". Maar lastig, want teveel pretentie kan het plezier ook vergallen.
 
Thanks man, ik heb het net heel even gehoord, maar zit op m'n werk.... dus een beetje "lastig hier".

Vanavond ben ik erg laat thuis maar ik zet m dan even op de hoofdtelefoon.

Nogmaals dank en voor je reactiesnelheid :)
 
Hoop dat ze er iets mee kan.. maar het resultaat is hier beduidend minder dan bij de vorige opname.
Als er een CD opname zou zijn van een zangeres zou het resultaat sowieso beter zijn. Niet alleen door die MP3 artifx maar ook doordat er in een studio meer gedaan wordt qua stereobeeld.
Een Pianist on-stage is ook maar een Piano die dan toch weer centraal gepanned is.

De versie die ik gebruikt heb is overigens ook de enige op spotify.. anders had ik natuurlijk wel een zangeres versie gebruikt ;)
 
Herkenbaar. Mijn dochter is ook 12 en heeft theaterambities. Ze zit nu op een goeie theaterschool: €500 per jaar. Daar krijg je ook wel wat voor, echt goeie docenten en vooral een ingang in "het wereldje". Maar lastig, want teveel pretentie kan het plezier ook vergallen.

Het is heel erg lastig... zeker als 12 jarige met gemaximaliseerde speelbeurten (wetgeving)
Ze heeft vorig jaar (alle 24 speelbeurten) gespeeld in Hij gelooft in mij en Moeder ik wil bij de Revue en gaat in juni spelen bij de familie von Trapp (Sound of Music)
Kost ook allemaal geld en als je een boel daarvan meeneemt, kan je ver komen... (klassemaatschappij ?)

Nu vragen ze haar bij een aantal lokale evenementen, ook erg leuk en leerzaam natuurlijk maar er worden ook eisen gesteld. (en Stage Entertainment ziet dit als een speelbeurt, dus eerst in onderhandeling)

Zolang mijn dochter het zelf leuk blijft vinden, vind ik het prima.
 
Back
Top