Wie kan dit voor mijn dochter naspelen of vocal verwijderen ?

Freelander

Ouwe rot
Lid sinds
31 oktober 2011
Berichten
3.152
Locatie
Kop van NH
Beste muzikale lezer,

Mijn jongste dochter en ik zijn op zoek naar de orkestband (oneerbiedig karaoke genoemd) van "Ik ben er niet" van de musical "Droomlucht". Het origineel schijnt gecomponeerd te zijn door Martin Lingnau.

Mijn dochter moet over twee weken auditie doen en het zou haar enorm helpen als zij hiervan een orkestband heeft.

Hier is de muziek het duidelijkste : https://www.youtube.com/watch?v=r7GzL8ujois

alhoewel zij geen Vajen v.d. Bosch is, komt zij aardig in de richting (zeg ik als trotse pappa) en heeft ze momenteel een kleine rol in "hij gelooft in mij" en binnenkort "Moeder ik wil bij de Revue"

Ik heb op YT wel een pianostukje gevonden, maar dat is een eigen versie en wijkt teveel af van het origineel waarin het vocale een belangrijke rol heeft. Deze bedoel ik: https://www.youtube.com/watch?v=raxm3fhNYVw

Wellicht ken je iemand die deze vaardigheid heeft om dit na te spelen of de apparatuur heeft om de stem eruit te filteren ...

We horen het heel graag !
 
Laatst gewijzigd:
Wat je kan proberen is de stereotrack verdelen over 2 mono sporen en hard pannen.
En dan 1 spoor uit fase zetten. Als vocal wcht mono is doof je die op die manier uit
Soms werkt dat best goed
 
Wat je kan proberen is de stereotrack verdelen over 2 mono sporen en hard pannen.
En dan 1 spoor uit fase zetten. Als vocal wcht mono is doof je die op die manier uit
Soms werkt dat best goed

Oeps, dat kan ik niet... ik heb niet de apparatuur daarvoor alsook de vaardigheid.
Wel bedankt voor het meedenken !
 
Beste mensen,

Is er iemand in staat om van de bijlage het vocale eruit te filteren ?
 

Attachments

  • Vajen Van De Bosch - Ik Ben Er Niet.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 166
Je zou deze meneer http://www.cammermans.nl/ eens kunnen vragen, die is vrij muzikaal.
(nee dit ben ik niet zelf, maar het is een oud klasgenoot, die vroeger ook altijd met muziek bezig was)
 
ik heb hem even door de vocal remover van audacity gehaald.\
geef ff je email adres...

( schrik niet, het gaat wel anders klinken)

wag ff, hier issie...:D

97044



:koffie:
 

Attachments

  • Vajen Van De Bosch - Ik Ben Er Niet1.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 169
Laatst gewijzigd:
ik heb hem even door de vocal remover van audacity gehaald.\
geef ff je email adres...

( schrik niet, het gaat wel anders klinken)

wag ff, hier issie...:D

97044



:koffie:

beter dan het orgineel.. hehe
 
ik heb hem even door de vocal remover van audacity gehaald.\
geef ff je email adres...

( schrik niet, het gaat wel anders klinken)

wag ff, hier issie...:D

97044

:koffie:

Dankjewel voor de moeite. Het is een beetje flanger/phaser effect :-) Begrijp dat dit erg lastig is.

Zal vanavond eens luisteren in hoeverre dat nog aanwezig is als m'n dochter erbij gaat zingen...
 
Dankjewel voor de moeite. Het is een beetje flanger/phaser effect :-) Begrijp dat dit erg lastig is.

Zal vanavond eens luisteren in hoeverre dat nog aanwezig is als m'n dochter erbij gaat zingen...

Dit is het side effect dat deze truuk met zich meebrengt.. helaas. Maar dit is echt de enige manier om met de bestaande opname van de lead naar de achtergrond te werken..
Het lijkt er ook een beetje op dat de MP3 encoding op Youtube ook niet al te best is..
Ga ff kijken of ik em van spotify kan af slurpen.. die zit op 320kb.. dat kan al e.e.a. schelen.. I´ll be back :)
 
Ben ik weer....:)
 

Attachments

  • Ik was het niet.mp3
    5,9 MB · Bekeken: 182
Laatst gewijzigd:
Ben ik weer....:)

Echt ontzettend bedankt zeg, wat goed !!! :halleluja

Ik en m'n dochter zijn hier héél erg blij mee en als ik je wat verschuldigd ben, laat het mij absoluut weten. (dan durf ik het i.i.g. nog een keer aan je te vragen)

Natuurlijk wil ik alle "meedenkers, doeners en lezers" bedanken voor hun betrokkenheid.

Volgende week zondag 15 juni zal ze deze orkestband gaan gebruiken in in de voorrondes van http://alkmaarstalent.nl/

MacGyverGear, je bent natuurlijk van harte welkom en de entree+consumpties zijn voor mijn rekening (en anders hou je die tegoed)

Top !
 
Back
Top