V-synth XT vs Windows8

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.091
Locatie
België
Dag luitjes,

Ik heb me een nieuwe pc aangeschaft, met daarop Windows8.
Maar het probleem is dat Roland geen updates heeft op zijn V-synth XT voor Win8.

Dus kan ik'm niet draaiende krijgen op mijn pc.

Ik heb de drivers van de Windows GT ook geïnstalleerd, ik heb de drivers van Windows 7 geïnstalleerd, niets wat helpt. Hij herkent'm gewoonweg niet.

Wat kan ik nu doen ?

Thanks alvast.
 
hey man, dank je wel voor mee helpen te denken.

Ik ben al op die pagina geweest, en zoals je kunt merken staat de V-synth XT niet meer tussen de lijst.
De V-synth GT driver had ik al geïnstalleerd, maar deze werkt niet.

Probleem dus nog niet opgelost :(
 
Gadverdamme, idd, ik zag bovenaan groot staan V-Synth XT, maar onderaan in het lijstje is die idd heimelijk niet aanwezig.

Ik ga nog eens kijken of ik wat voor je kan vinden in de diepe krochten van internet :).


En toen kwam ik je alweer tegen op Rolandclanforum :D.

Daar wordt gezegd dat je niet de W7, maar de Vista drivers zou kunnen proberen.

Hoop dat 't gaat werken.
 
Hoe heb je die drivers geinstalleerd?

Via de "Install unsigned drivers" procedure?

Of "gewoon" via update driver en toen de vista driver aangewezen?

(heb zelf helaas geen W8, weet niet precies hoe dat daar in zijn werk gaat, in W7 kan je vrij eenvoudig handmatig unsigned drivers installeren)

http://www.tabletroms.com/forums/vi...how-install-unsigned-drivers-windows-8-a.html

http://www.makeuseof.com/tag/how-can-i-install-hardware-with-unsigned-drivers-in-windows-8/

Gaar probleem zeg, en dat met zo'n duur apparaat.

Hoop dat Roland er wat aan gaat doen voor je!
 
gewoon via update driver.. maar dan geeft ie een foutmelding over het besturingssysteem.. grr.

Ja man, zo'n duur ding en dan kun je'm niet meer upgraden.. Echt wel jammer.

Thans, van harte bedankt om mee helpen te zoeken, appreciate it !! ;)
 
Je kan die foutmelding over verkeerd besturingssysteem overrulen met een speciale procedure (tenminste, op W7 kan dat).

Is me ook gelukt ooit met chipset drivers voor FireWire.

Weet niet hoe technisch je bekend bent met Windows, maar wellicht heb je hier nog wat aan;

http://dhakshinamoorthy.wordpress.com/2012/05/14/installing-an-unsigned-driver-in-windows-8-x64/

Nadat je dit gedaan hebt, kan je via configuratiescherm handmatig een apparaat toevoegen en dan de door jou gewenste Vista driver proberen te laden.

good luck!
 
Hey Silver,

Ik heb vanalles en nog wat geprobeerd, maar het lukt gewoonweg niet.

Ik heb wel mail gekregen van de Roland Support Belgium :

"Op dit moment is de er nog geen Win 8 driver voorzien voor de V-synth XT. Ik geef je aanvraag wel door aan japan in de hoop dat ze deze alsnog maken. In de tussentijd kun je steeds werken met een externe MIDI/audio interface zoals bijvoorbeel de Roland Duo-capture UA-22. deze biedt dezelfde magelijkheden zij het dan via een omweggetje."

Die UA22 kost 150 euro, dus dat ga ik niet kopen. Dan maar wachten tot de driver uitkomt zeker :(
 
Dan maar wachten tot de driver uitkomt zeker

Dat wordt lang wachten vrees ik.
Ik had hetzelfde probleem met de VariOS.
Die is na XP nooit meer ondersteund en dat is uiteindelijk één van de redenen dat ik hem steeds minder ging gebruiken en hem uiteindelijk heb weggedaan.
 
128 euro voor Windows 7.. ik word er niet goed van, haha..

Ik weet nu echt niet wat te doen.

Zou ik de V-synth XT verkopen ? Zoja, hoeveel zou ik nog mogen vragen ? Wetende dat de V-synth wel een begeerd toestelletje is dat ze niet meer maken. Nieuwprijs : 2.000 euro.
 
Misschien kan je toch gratis downgraden Jan, ligt een beetje aan je licentievorm begrijp ik.



Er is genoeg over te vinden met google, wel ff goed doornemen of je wel binnen de regeling valt.
 
thanks man !

Ik heb dat filmpje bekeken (en't vervolg erop), maar dan moet je zitten knoeien in je partities.. en dat durf ik niet.

Heb ook gekeken op die site : de meesten verkopen hun V-synth XT tussen de 1.100 en de 1.300 euro.. dat is me eerlijk gezegd veel te weinig.

Ik zal mijn pc-man eens telefoneren, kijken wat die zegt.

:frons:
 
Back
Top