Ableton Live midi probleem!

rolandxp80

JFRY
Lid sinds
23 juni 2010
Berichten
679
Locatie
Eindhoven
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc met Ableton Live 8 Suite en Cubase LE AI Elements 6. Maar Ableton ontvangt op een of andere manier geen midi. In de preferences staan wel de midi in/uitgangen in die ik gebruik, maar ze staan in het oranje en doen niks. Ook usb-midi werkt niet. Alle kabels zijn goed aangesloten, geluidskaart is goed geïnstalleerd, dus het zou moeten werken. Cubase ontvangt echter wel midi, maar de midi-uitgangen zijn niet actief en ik krijg geen geluid in cubase binnen. De geluidskaart is trouwens een M-Audio Audiophile 2496. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen en hou ik het kan oplossen? Ik hoor het graag.
 
Heb ik al gedaan. Ik denk dat het probleem bij Cubase ligt omdat de kaart en de drivers werken (cubase ontvangt namelijk midi) en de instellingen in Ableton hetzelfde zijn als bij mijn vorige pc.
 
Je beschrijft meerdere problemen. Mbt de midi problemen met ableton:

Ken je ableton een beetje?

* Heb je een midi track aangemaakt?
* Zie je in de midi track bij midi from / all channels staan? (wel ff input / outputs aanzetten)
* Zie je wel wanneer je op het keyboard van je computer tikt naast all channels een groen metertje uitschieten?
* Heb je de midi track op armed staan?
* Heb je de midi track op monitor staan?
 
@SilverBullit76: Ja

@spriet2000: Ik werk inmiddels al zeker 2 jaar met Ableton en ik heb er al vele tracks mee gemaakt. Delta AP midi staat niet bij midi from en midi to in de midi tracks. Dat is namelijk wat ik voor elkaar probeer te krijgen. Dat van het computerkeyboard zal ik nog wel proberen. Ik laat het weten.
 
Hmm kan het niet meer helemaal volgen nu :), gebruik je beide programma's tegelijk, via ReWire ofzo?

Of heb je in beide programma's apart van elkaar verschillende problemen?
 
Hmm kan het niet meer helemaal volgen nu :), gebruik je beide programma's tegelijk, via ReWire ofzo?

Of heb je in beide programma's apart van elkaar verschillende problemen?

Ik gebruikte op mijn vorige pc alleen maar Ableton en toen had ik nog geen Cubase. Op de nieuwe pc staan Ableton en Cubase, maar ik gebruik eigenlijk alleen maar Ableton. Ik wil als eerst het probleem met Ableton oplossen en dat is dat ik geen midi binnenkrijg.
 
als je beide programma's start zal de tweede als rewire slave starten. rewire neemt dan de routing van audio en midi voor zijn rekening. dit is voor veel beginners best pittig ik zal je dus eerst aan raden om signaal routen in cubase en ableton los te leren voordat je gaat rewiren. sorry heb verder niet het topic gelezen
 
De drivers zijn geinstalleerd nadat Cubase en Ableton zijn geinstalleerd. Het enige programma wat ik me kan bedenken dat naast Ableton gebruik kan maken van de midi poorten is Cubase. Het OS is Windows 7 64bit. Heeft het er misschien iets mee te maken dat Ableton nog op 32bit draait en Windows op 64bit? Cubase is namelijk ook 64 bit.
 
Je kan het proberen.

* Of je drivers zijn stuk/incompatibel met het OS.
Heb je je device manager in Windows even gecontroleerd?

* Je kan kijken met een ander programma of het dan wel werkt.
Bijvoorbeeld MIDI OX. http://www.midiox.com/
Dan weet je of het een OS probleem is of specifiek Ableton.

* Of een of andere midi controller software wordt gestart zonder dat je het weet.
Dit kan je nakijken door schoon te starten of je services te inspecteren.
http://support.microsoft.com/kb/929135

Ik zou eerst eens kijken met Midi ox en een hele simpele midi setup.

Wat bedoel je dat USB midi ook niet werkt btw?
 
Back
Top