welke drumbak

Gust

Ingeburgerd
Lid sinds
6 augustus 2007
Berichten
74
Locatie
Brugge
Hallo,

Ik ben op zoek naar een deftige drumcomputer. Vind het niet leuk op op de computer te prutsen en vind precies nooit wat ik echt zoek.
Het probleem waar ik vaak tegenaan loop is dat veel programma's en drumbakken precies enkel gemaakt worden om trance/techno/electro te maken.

Ik zoek iets complex (daarom dacht ik er aan om een drumbak te kopen bij circuitbenders) maar het mag tegelijk ook minimalistisch klinken (qua patronen). De klank is gewoon het aller belangrijkste er mag geen "plastic brol" uit komen...

Wie kan me helpen? :halleluja
Alvast bedankt!
 
ten eerste: gebruik de zoekfunctie eens, hier is al zooooo veel over drumbakken geschreven!
ten tweede: die "patronen" moet je zelf maken, anders kun je beter sample cd's kopen.

daarnaast raad ik je in jouw geval zeker af om een drumbak bij circuitbenders te kopen. die zijn allemaal redelijk beperkt qua geluid en veeel te duur! als je geen trance/techno/electro wilt maken maar wel electronische geluiden zoekt wat voor muziek wil je er dan mee maken?
 
iets richting ambient/alternatief/lo-fi/indie-rock. Heb al veel gezocht, probleem is dat ik telkens dingen terug vind van bovenstaande genres
 
ja dat zijn vaak de demo's maar daar moet je niet al te veel op af gaan als het gaat om de patronen, die ga je immers zelf programmeren. heb je wat voorbeelden, mp3's of youtubes van welk geluid je zoekt?
denk dat voor de stromingen die jij wilt maken effecten ook erg belangrijk zijn. wat heb je verder al aan apparatuur?

die drumdozen op circuitbenders kun je trouwens best makkelijk zelf benden...
 
Budget gaat zeker niet boven 1000 euro. Momenteel set up: juno, microkorg, mxr 185 (werkt niet goed), kaospad 3, logic pro x.

qua stijl:


 
Als ik je voorbeelden even snel beluister.. dan wil je geen drumcomputer.. maar dan wil je eigenlijk samples en/of een elektronisch drumstel.. het waren nou niet echt de drumgeluiden die ik zo uit me drumcomputers trek.
wel uit de keyboards en de romplers en het elektronische drumstel.

en tja, wat ik een goede drumcomputer vind, dat ligt aan me stemming.. ik ben behoorlijk blij met me machinedrum
en dat klinkt eigenlijk niet echt naar wat je zoekt.. tenzij je gaat samplen.. of veel tijd in je drumkits steekt (wel leuk om te doen) maargoed die zit nieuw boven je budget..
 
Wat in mij opkomt is de Korg S3. Dat is een ondergewaardeerde drumcomputer en daardoor goedkoop. Maar daar kun je wel lekker met de drumsamples spelen qua aanslag, ketel en dergelijke.



 
voor je eerste voorbeeld zou ik idd samples (eventueel loops) of een electronisch drumstel aanraden voor het tweede voorbeeld zou je eventueel een gecircuitbende drumcomputer kunnen kopen maar met slim gebruik van effecten ( distortion, bitcrushers etc) behaal je dat effect ook wel en ben je veel flexibeler.
 
Ik gebruik eigenlijk al sinds begin jaren 90 gewoon een sampler voor al mijn drumwerk. Sinds 1999 is dat een MPC2000 geworden.
Voordeel: ultieme flexibiliteit kwa drumgeluiden. (waarbij de bron de laatste paar jaar niet eens meer een drum is....)

Nadeel: Je zal zelf je drumgeluiden bij elkaar moeten gaan zoeken.
 
Die korg s3 klinkt inderdaad verrassend leuk. Zou een mpc 500 iets voor mij zijn dan? Of andere versie. (500 kom ik tegen aan wel zeer gunstig prijsje op het net)
 
Back
Top