switchen tussen patterns met synced TR-808

Eklektric

Ingeburgerd
Lid sinds
4 mei 2009
Berichten
51
Het lukt me niet om te switchen tussen patronen op de 808 wanneer hij gesynced is met ableton. Het lijkt alsof hij enkel de eerste stap blijft spelen heel snel. Wanneer hij niet gesynced is kan ik wel switchen tussen patronen in manual play mode.
 
In pattern write mode synced hij wel dat is het rare. Ik gebruik een d tronics midi <> sync convertor die een midi clock ontvangt vanuit ableton (via fireface geluidskaart)
 
waarschijnlijk bedoel je pattrn a naar b waarschijnlijk.
 
nee ik zou gewoon graag tussen patronen kunnen switchen met de toetsen 1 tot 12 in Manual Play Mode..
 
ohh je zegt dat dit niet werkt, je kan nog de switch proberen, achterop bij de dync switch om deze om te zetten.

het kan zijn dat de knop niet goed zit afgesteld en dat de streep zit bij de manual play mode en dat de actuele richting nog staat op writemode 2... ik zit alleen maar te gissen.

ben eigenlijk nu ook wel benieuwd wat je ziet. zie je patronen (drum snare hihat)die je in kunt programmeren in deze manual play mode?.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb het gevonden! ik had blijkbaar de verkeerde uitgang genomen van de dtronics convertor. Deze heeft 2 uitgangen. Eentje met midi thru+sync out en eentje met enkel sync out. Hij moest dus in de 2e zitten wat wel logisch is eigelijk :) domme fout van mij, toch bedankt voor de hulp!
 
Back
Top