Bass synthesizer

hitman

Ouwe rot
Lid sinds
11 januari 2003
Berichten
940
Locatie
Utrecht
Mede forumers,

Ik ben op zoek naar een goed klinkende bass synthesizertje. Het voornaamste is dat er verschillende bass sounds in zitten maar andere sounds mogen ook wel. En dan met name pad sounds en lead. (en toetsen geen module, daar heb ik er al een stel van)
Hebben jullie enig idee tussen welke ik zou kunnen kiezen?

Dank,
Niels
 
Een juno 6

Een juno 6

Bass pads top

Maar smaken verschillen
 
Ik ken hem niet, zijn broer de -60 heel goed maar van wat ik nog weet van die klanken zou ik die nu net niet vinden. En zoals je zegt, smaken vershillen.
Ik heb Roland Lucina en de Alesis QS6 maar de laatste heeft teveel andere klanken die ik niet gebruik. Ik had zelf de roland gaia in gedachte, ik kan hem bij dirk witte bij mij om de hoek nog ee keer proberen.
Maar ik denk dat hier gasten zitten die hier meer kennis van hebben.

Tnx
 
Obrheim SEM.
 
Heerlijk apparaat maar ik zoek iets wat ook toetsen heeft, normale afmeting.
 
moog phatty
of heel chiq :
taurus 3
eigenlijk zijn er wel erg veel mogelijkheden
 
Wellicht de NOvation Bass Station

nov_bsk.jpg


Wellicht is dit ook nog een optie (geen ervaring mee):

mophokb.jpg


Maar er zij wel erg veel mogelijkheden en natuurlijk sterk budget afhankelijk :eureka:
 
Ik moet zeker de prijs in de gaten houden, anders had hier ws een Oasys gestaan. En ik wil alles zo compact mogelijk houden. Ik ben al aan het kijken naar een grot koffer waar ik mijn modules in kan stoppen en mijn hardware synths. Mijn rack zit al vol, en ik heb twee stands, voor de Alesis en mijn rack.

Ik moet alles met o.v. Vervoeren, heb geen auto. Dus daar zit ik ook mee, alle (bijna dan) genoemde apparaten zijn al in mijn hoofd geweest en ik moet boven genoemde zaken toch in de gaten houden.

Ongeveer 300 euri's. Word het meer dan gaat hoogstwaarschijnlijk de Alesis weg. Ik mis dan wel 5 oktaven maar je kan niet alles hebben. Wil ik ook niet meer.
Ik had zelf de Roland Gaia in gedachte maar ik ben er niet zeker van. Ik had de keuze tussen de Gaia en de Lucina en heb toen voor de Lucina gekozen.
 
voor het dubbeltje op de eerste .. en zo. als je 5 jaar eerder was geweest had je zoiets nog kunnen hebben. maar ja das is niet meer jammer. dat is natuurlijk niet jouw schuld. je kan nog wel gaan voor een sh-101 of iets dergelijks. anders even vintage synths daar staan ze allemaal op een lijn. je kan ook en echte bassgitaar kopen die zijn tegenwoordig wel heel erg goedkoop.
 
Basgitaar? Ja, maar wacht even. Die heb ik gehad. Ging niet. Ben meer van de toetsen dan van de snaren. Maar ik ben echt op zoek naar een toetsending, sh-101 ken ik, ben je iets te lang bezig met veranderen van geluid.
Polyfoon, toetsen, niet al te zwaar en ik ben een echte hollander, ondanks dat ik wat duits, italiaans en indo bloed in me heb, gaat het ook om het budget. :maffia:
Als ik daarvoor mijn alesis qs6 en korg 03r/w qeg moet doen, dan moet dat maar.
 
Mopho keyboard. AN1x. MS2000(r).
 
Ik moet zeker de prijs in de gaten houden, anders had hier ws een Oasys gestaan. En ik wil alles zo compact mogelijk houden.
Dan zou ik ernstig overwegen om je bestaande collectie rompler-modules ( TG55, Emu Proteus2 XR, Korg 03r/x) te dumpen voor een Motif ES Rack of zo. Je krijgt er hoogstwaarschijnlijk niet genoeg voor terug, maar je gaat omhoog in geluidskwaliteit, en omdat de Motif ook genoeg FX heeft in multitimbrale modus zou je die ME50 en Virtualizer ook nog misschien kunnen verkopen.

Ik had zelf de Roland Gaia in gedachte maar ik ben er niet zeker van. Ik had de keuze tussen de Gaia en de Lucina en heb toen voor de Lucina gekozen.

Het zijn twee heel verschillende apparaten en ik zou geen van beiden kiezen voor bas. Maar ik mag hopen dat je wel met de Lucina rondloopt, anders is het ook een beetje verspilde moeite.

edit: Mopho is effectiever dan Pulse en de Voyager is allesbehalve portable. Als je geen fatsoenlijke molded koffer er voor hebt is vervoer geen pretje.
 
Back
Top