TR 707 error?

Intranet

Ingeburgerd
Lid sinds
1 februari 2011
Berichten
33
Hallo iedereen,

Ik zette vandaag voor het eerst in een week tijd m'n Roland TR 707 aan en het scherm doet zeer vreemd. De geluiden doen het allemaal nog maar doordat ik niet kan zien wat ik doe, is het lastig om met het apparaat te werken. Op het plaatje zie je het probleem. Of is dit (hopelijk) iets heel doms wat zo te verhelpen is?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt.

Groeten,

Sander
 

Attachments

  • foto.JPG
    foto.JPG
    130,4 KB · Bekeken: 102
Update: nu is er opeens niet meer op beeld te bekennen... Ook niet als ik een pattern heb gemaakt.
 
Update: nu is er opeens niet meer op beeld te bekennen... Ook niet als ik een pattern heb gemaakt.
Dat probleem heb ik ook gehad en is erg vervelend. Boemtsjak vertelde me dat zo goed als zeker de display driver/chip verrot was en het repareren minimaal eur.75 kostte. Het display incl. chip heb ik onlangs vervangen met eentje uit een gesloopte 707 en sindsdien geen problemen meer mee gehad. Het is helaas geen standaard chip die het display aanstuurt. Als je een display en chip uit een gesloopte 707 weet te vinden is het zo vervangen (4 kabeltjes lossolderen en 2 weer vastzetten)....

Succes ermee! :okdan:
 
Bedankt voor het antwoord. Maar waar haal ik dat nou weer vandaan, haha. Waar kan je hem laten repareren voor die 75 euro dan eventueel?
 
Geen punt joh, de TR-707 is eigenlijk 1 grote error. De mijne heb ik gesloopt...

de set tr-707/727 is wel een van de leukste drum bakken zo swingen joh.

EDIT:ohh nee dat moet ik natuurlijk niet zeggen.
 
Back
Top