Werkende Atari met Notator/Creator ?

Allert

Sonar Traffic
Lid sinds
8 augustus 2002
Berichten
1.120
Locatie
Utrecht
Hi,

Ik heb wat unieke notator/creator files gevonden die ik graag via midi in m'n mac wil overpompen. Wie van jullie heeft er nog een werkende Atari met Notator of Creator ? En zou ik langs mogen komen om deze files over midi mijn mac in te krijgen ?

Er zit enige urgentie bij omdat ik het materiaal mogelijk wil gebruiken bij een show in oktober...

[Ja het is oud Human Beings materiaal, maar hou het stil he ?]

Groetjes,
Allert
 
Beste Allert,

Zelf heb ik nog een atari staan (naast logic) voor cubase, ik heb wel originele notator met dongle
maar zal vanavond even kijken of deze nog werkt.
Laat ik je weten!!
 
Ja okey, je ziet maar,
k heb hier ook een atari ste met notator staan,,
Als je de diskettes kunt inlezen en doormailen???
Dan kan ik 't wel terug op diskette zetten en inlezen op de atari met notator
en der een Midi file van maken,als notator dat kan !!??

'k woon wel te Duffel / Belgie,,

Der is anders ook wel een versie van notator die op den atari emulator draait...
:) :)
 
Hey Stephen,

Ik zal eens kijken of ik die files kan inlezen hier, Notator zou wel midi files moeten kunnen maken. Ik ben verder een mac mens, hoe zit dat met die Notator voor Atatri emulator ? Heb wel een ouwe PC staan hier dus wie weet...

Groetjes,
Allert
 
http://www.atarimusic.net/
bij warez/midi

Oeps, de link lijkt ni meer te werken !!??
'k heb geen idee dat ik 'm nog ergens heb liggen.



Zelf heb ik de originele dongle en diskettes,
de manual heb ik eens uitgeleend, en jammer genoeg nooit meer terug gezien...
 
Laatst gewijzigd:
Helaas, de mac leest ze niet en voor Notator heb je echt de dongle nodig, anders werkt i niet. Dus mailen gaat niet lukken. Ik heb mijn hoop nu ff op turbo2tone gevestigd!
 
Aah, thanks for the linkage, dat ga ik ff op m'n pc aan de praat proberen te krijgen!
 
Helaas, de mac leest ze niet en voor Notator heb je echt de dongle nodig, anders werkt i niet.

Viola: PB anders maar !! :) :)

Steam-Notator.jpg
 
Ben nu bezig te proberen de files van de disks af te krijgen met Gemulator explorer. Spannond!
 
Gemulator xplorer doet t niet. Floppy ~Imager zou t wel moeten doen maar werkt alleen met interne floppy drive. En ik heb een usb floppy drive. Iemand in Utrecht Lunetten met een PC met interne floppydrive en internet aansluiting waar ik langs kan komen vandaag ?
 
Kun je je Midi-poorten aanspreken via die emulator ?
Kortom, wat kun je met Midi nog doen daarop ?
tja, dat weet ik ni, maar dat zal - naar mijn midi timing normen - gene vette zijn !!
maar omzetten naar .mid lijkt te lukken
 
Last edited by a moderator:
Zo dan!!!
Eerst dacht ik, is er nou niemand (met atari) die wil helpen?..
Thuis gekomen is er toch een en ander geregeld hahaha
Maargoed, notator 3 werkt hier prima incl dongle.
Ik werk in Almere dus als je wilt kan ik een kopie maken en dan
heb ik nog een 1040st die je zo mag lenen samen met dongle uiteraard.
Maar of dat interessant is laat ik aan jou over!

Vr gr
 
Bericht door een moderator:
Link verwijderd. Het delen van gekraakte software (hoe oud ook) is hier niet toegestaan.
 
Stephen, bedankt ook, heb ondertussen de juiste disk tools en de files van de originele floppys af weten te krijgen. Pfoe ! Dank aan de buurman met PC met ingebouwde floppydrive :)
Die emulator werkt ook aardig, alleen houd notator vrij gauw op met afspelen en de timing houd idd ook niet over. Saven als .mid gaat wel, maar alleen losse patterns lijkt t, niet over meerdere lagen (A, B, C, D) en niet het arrangement...
Dus dat word nog wat werk. Ga waarschijnlijk nog wel met Turbo2tone's aanbod aan de slag.
 
Ja okey, graag gedaan,,maar dat heeft me wel een strafpunt opgeleverd.... :(:(

Anders kan ik via multi channel midi recording zoals Bars&Pipes op Amiga
of ook cubase met wat trukjes denk 'k,
je notator projects wel eens afspelen met een atari en notator,
en dan opnemen met Bars&Pipes of Cubase

Mss dat de timing dan ni meer 100,00 % Origineel is,
maar dat kun je wel fixen met quantize achteraf in de DAW denk 'k

:) :)
 
Back
Top