MPC reparateur gezocht

nielsderckx

chaoz please...
Lid sinds
22 juni 2009
Berichten
629
Locatie
weert
hallo allemaal, ik heb hier een MPC2000xl met een ingebouwde zip750 drive.

De zip drive is ooit door een vriend van me ingebouwd, maar heeft eigenlijk nooit gefunctioneerd. Het apparaat is daarna een beetje in de vergetelheid geraakt.

Ik wil er nu iets mee gaan doen, of weer gaan gebruiken, of verkopen.
Daarvoor wil ik m in orde hebben, dus óf de zip drive werkend, óf vervangen door bv een cardreade oid.

weet iemand van jullie een reparateur die me hiermee zou kunnen helpen?

alvast bedankt.
 
Ik zou je wel de cardreader willen adviseren, dat werkt veel beter dan scsi. Verder wel goed ind e gaten dat je het laatste os erop zet als de cardreader optie kiest. Reparateur heb ik helaas niet voor je.
 
ik ban idd meer van het kaliber dat aan de binnenkant van het apparaat allemaal draadjes en spannende dingen ziet waar ik nix mee kan ;)
 
Ik ben ook zo iemand...

En ik wil ook binnenkort mijn MPC60-I na laten kijken en wellicht nieuw OS en SCSI in laten bouwen...
Dus ik houd me ook aanbevolen voor een reparateur...!
 
Als je er geen verstand van hebt kun je inderdaad er maar beter van af blijven.
In de MPC-series kun je je zelf vrij gemakkelijk "bezeren" aan de wat hogere spanningen (220 tot 400 Volt).
Het heeft hier niets met twee onhandige linkerhanden te maken.
Ik heb best verstand van auto's maar als er iets is met die van mij dan ga ik er toch even mee naar de garage. Die hebben de know-how en de routine om eea snel te herstellen.

Voor herstellingen aan MPC's kun je bij mij terecht zolang de voorraad onderdelen strekt.
Inderdaad moet je eerst wel even de juiste OS laden. Met de originele OS werkt alleen een Zipdrive tot 100 MB.
Met de OS die je hier vindt kun je in ieder geval tot 250 MB.
http://www.dlse.nl/downloads/synthdownload.html
Hopelijk werkt dit bij jou.
Succes. :okdan:
 
:okdan: thanx mike!
ik ga er mee aan de slag, mocht het niet werken laat ik je wat weten iig.
 
Back
Top