MusicWiki zoekt artiesten / bands die hun biografie op de wiki zetten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nee, dit is een wiki voor muziek gerelateerde dingen, als mensen bijvoorbeeld op [jouw artiestnaam] zoeken op google dat ze dan op een biografie pagina van jou komen.
Het hoofddoel van deze wiki is om zo'n groot mogelijke database te hebben van muziek theorie en dat soort dingen, akkoorden , muziek notatie (unieke content) etc.
 
Het hoofddoel van deze wiki is om zo'n groot mogelijke database te hebben van muziek theorie en dat soort dingen, akkoorden , muziek notatie (unieke content) etc.

Heeft weinig tot niks te maken met

Namens MusicWiki.nl zoeken wij artiesten / bands die een biografie van zichzelf op de wiki zetten.
 
het is zoals gezegd een wiki met muziek gerelateerde dingen, als je bijvoorbeeld op google zoekt op akkoord wisselingen dat je dan op een artikel op deze wiki uitkomt. Ook als je bijvoorbeeld zoekt op een bandnaam dat je dan op deze wiki uitkomt.
 
Aha, dus het gaat erom dat mensen die op een bandnaam zoeken op die website terecht komt.
Dus eigenlijk maken de bands met hun naam en hun zoek hits reclame voor de website als het ware, ookal zijn er heel veel mensen die zoeken op de bandnaam maar totaal geen interesse hebben in muziektheorie (ik speel even advocaat van de duivel).

Ik denk dat die twee dingen niet echt aantrekkelijk zijn om aan elkaar te koppelen, er is geen link.
Er zijn geen luistervoorbeelden bijvoorbeeld en geen links naar mp3 shops om tracks te kopen.
Daarnaast lijkt het erop dat je moet concureren met discogs die dat allemaal wel heeft en een stuk uitgebreider is en al jaaaren de standaard is.

Wat heeft musicwiki de bands precies te bieden wat ze niet al ergens anders krijgen (met veel meer bezoekers) ?
 
Niel nu kun je beroemd worden, grijp je kans.
Eens kijken of mijn band : "de oldschool zombie terroristen" ook gewardeert word op die site.
 
ja mag als muzikant ook je bio op Wikipedia zetten.
als er voor alles een speciale wiki zou zijn zie je door de bomen het bos niet meer.

verder moet ik niel gelijk geven , er is niks wat andere sites nog niet bieden die veel
meer bezoekers hebben , maar juist minder.

het is ook Nederlands , dus niet toegankelijk voor de rest van de wereld.
waarmee je veel fans meteen uitsluit.

en verder staat alle muziek theorie toch allang gewoon op de echte Wiki ?
 
Wij proberen unieke content te leveren in begrijpelijk nederlands, wat voor veel mensen te begrijpen is.
Op een informele schrijf wijze dus (ook niet te informeel, het moet gewoon goed begrijpbaar zijn).
Daarnaast vinden we het gewoon leuk om onze kennis te delen met anderen, en deze artikellen steeds weer te kunnen verbeteren.
We zijn pas net begonnen (1 dag geleden) en we zullen elke dag 1 a 2 artikellen plaatsen.
Er is ook een hyves aangemaakt http://musicwiki-nl.hyves.nl/
 
Ik zie dat de "Privacybeleid" en "Voorbehoud" lege pagina's zijn... wat is de juridische status van dingen geupload worden? Is dat geregeld ergens? Wie of wat is de rechtspersoon achter "musicwiki"?

Ook als je bijvoorbeeld zoekt op een bandnaam dat je dan op deze wiki uitkomt.

Denk je niet dat de gemiddelde band liever heeft dat je met een Google search op hun eigen website terecht komt i.p.v. die van iemand anders?

Wij proberen unieke content te leveren in begrijpelijk nederlands

Waarom heet de site dan "musicwiki" en niet "muziekwiki"?
 
Ik geef niel gelijk,
teveel websites die je aanbieden om een profiel te maken.. en dat zorgt voor verspreiding van je eigen fans..
en om eerlijk te zijn, teveel bijhouden voor de muzikant zelf...
 
Nou ja, we hopen iniedergeval dat we mensen kunnen helpen met unieke makkelijk te begrijpen content die wij op de wiki plaatsen, en hopen dat mensen er wat aan hebben, want daar doen we het voor.
 
analogman, waar hou jij je toch allemaal mee bezig.

Good advice: focussen dude, focussen.
Of je eindigt met een vat vol matig tot slecht (uitgewerkte) "projecten".


Ik vind die ondernemingszin aanstekelijk en herken het bij mezelf ook hoor, maar een man kan niet alles tegelijk.
Leer kiezen, en verspil je tijd niet aan projecten die er op papier al "matig" uitzien.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top