Nieuwe synth: enig advies welgekomen.

Ik moet zeggen weinig van workstations te weten, maar indien je ook de sampling optie wil gebruiken is naast werkgeheugen ook de manier van opslag van belang (kan je de samples ook in de synth opslaan [flash memory of zo]) of moet je die steeds inlezen van een externe bron). De Motif XF (flashmemory cards) en Kronos (solid state hard disk) kunnen dat kennelijk beide, maar voor goedkopere/oudere versies als je tweedehands zou gaan is dat minder zeker en iets om in het oog te houden. Joris
 
Als je voor 1 instrument gaat voor vele jaren koop dan nieuw en het beste.

Hou er rekening mee een "lite" model kopen en binnen 1 jaar verkopen om dan toch voor 1 van de 2 te gaan die je nu voor ogen hebt....kost ook wat....

Wat maakt het uit €2000 of €3500. ten belope van 10jaar geef je €150 per jaar meer uit voor de duurdere, €3 per wekelijkse repititie/concert :D



Ben je van plan om voor een home studio te gaan met 10 synths en 30 rackunits aan effecten etc. is 2de hands een betaalbaardere optie :L

Naar mijn weten doen alle high end korgs tot aan de trinity (1995) aan dezelfde microtuning.

Denk de hele motif reeks doet ook aan dezelfde microtuning.

Zoals Joris al aangeeft, Solid state drives (flash)zijn een dikke +
Hard drives draaien en gaan graag stuk, floppys ...aaaaargh;{, cd drives :r

:mega:
 
Geloof dat de Motif reeks niet dezelfde microtuning heeft.
De Motif XS heeft "user tunings" maar de anderen niet geloof ik.

Roland heeft ook microtuning trouwens (12 notes per octaaf)
 
Back
Top