Sustain pedaal werkt averechts

Makoeba

Nieuwkomer
Lid sinds
15 april 2011
Berichten
5
Locatie
Rotterdam
Hallo collega's,
Wie kan mij helpen. Normaal gesproken, bij indrukken v/h sustainpedaal
heb je sustain, maar op mijn ensoniq ts 10, werkt het andersom, dus na
loslaten. Wat doe ik verkeerd?

Groet. Makoeba. 8>
 
Sustain pedaal werkt averechts
Hallo collega's,
Wie kan mij helpen. Normaal gesproken, bij indrukken v/h sustainpedaal
heb je sustain, maar op mijn ensoniq ts 10, werkt het andersom, dus na
loslaten. Wat doe ik verkeerd?

Groet. Makoeba. 8>
 
Is er een switch op de pedaal om de werking om te keren?

Zo niet kan je meestal op de synth zelf de polariteit omkeren, meestal door de synth op te starten met de pedaal ingedrukt.
 
Je doet in ieder geval niets verkeerd: bij Ensoniqs is de werking van de pedalen precies omgekeerd, het pedaal moet juist geen contact maken om hem als "ingedrukt" te zien. Misschien dat die tip van Eddy werkt, en als niet dan zul je een pedaal moeten scoren dat omschakelbaar is.
 
je kunt ook de stekker erafhalen en "omgekeerd" er weer aan solderen
 
je kunt ook de stekker erafhalen en "omgekeerd" er weer aan solderen

Lijkt mij dat dit niet werkt. Het veranderd namelijk niets aan de werking van de switch. Die blijft Normally Open of Normally Closed.
 
hmmja, ik ben niet erg wakker vandaag, klopt, helpt natuurlijk niet... ik geloof dat mijn nordje detecteert waneer je m inschakelt, hoe het pedaal werkt; als je bij inschakelen het pedaal ingedrukt houdt, werkt ie andersom
 
Switch

Switch

Vrijwel altijd zit er in het pedaal een microswitch met zoals eerder genoemd en maak of verbreek kontakt. Normaly closed/ normaly open.
Het is dan een kwestie van één draadje op het ander kontakt solderen en de functie wordt dan gekeerd.
Je hoeft niet bang te zijn iets op te blazen of zo, want dat kan in dit geval niet. Hoe je het ook aansluit.

Succes
 
meestal werkt ingedrukt aanzetten wle bij die shizzl idd
 
je topictitel wekte trouwens bij mij de indruk dat je sustain-pedaal juist als een noot-afkapper werkt :)
 
Omkering van de polariteit is vanuit de TS-10 zelf onmogelijk. Net nog nagezocht in de handleiding en op het apparaat zelf. Ik heb nooit bij deze beperking stilgestaan, omdat ik altijd pedaaltjes van Ensoniq erop had aangesloten.
 
Back
Top