Field Recorder, Hoe en Wat?

Noiseflux

Zwarte Ruis
Lid sinds
24 januari 2010
Berichten
982
Locatie
Zevenaar
Beste leden van het Synthforum,

Nu ik sinds kort met een opleiding sounddesign ben begonnen heb ik besloten dat ik een portable fieldrecordertje wil kopen. Nu ben ik dus compleet nieuw op dat gebied en ik hoop dan ook dat mensen me hier tips kunnen geven of hun ervaringen met bepaalde merken/types kunnen delen. Ik heb er maximaal zo'n 150 euro voor over. Elke tip is welkom!

Discuss :D
 
Cool, klinkt erg goed! Deze hou ik in de gaten.
 
Iets duurder, maar ik kan de Olympus Ls-10 enorm aanbevelen. Een heel fijn, compact en goedklinkend apparaatje met een erg lange batterijduur!
 
Iets duurder, maar ik kan de Olympus Ls-10 enorm aanbevelen. Een heel fijn, compact en goedklinkend apparaatje met een erg lange batterijduur!

Die ligt helaas wel echt buiten mn budgetrange, toch bedankt! :okdan:
 
Zoom H2 is met je budget wel de aanrader ja

... en ik vind um fijn om mee te werken
Als je kan, kijk dan ook naar het siliconen "condoom-jasje" om je handling noise te verminderen ;)

"windscherm" zit er bijgeleverd :)
 
Laatst gewijzigd:
Beste leden van het Synthforum,

Nu ik sinds kort met een opleiding sounddesign ben begonnen heb ik besloten dat ik een portable fieldrecordertje wil kopen. Nu ben ik dus compleet nieuw op dat gebied en ik hoop dan ook dat mensen me hier tips kunnen geven of hun ervaringen met bepaalde merken/types kunnen delen. Ik heb er maximaal zo'n 150 euro voor over. Elke tip is welkom!

Discuss :D


Ik doe zelf ook aan sound design en gebruik daarbij de Zoom H2. Het is een prima dingetje waarmee je ook 360 graden kunt opnemen.
 
... maar ik hoop dat de ingeboude normalizing uitgezet kan worden. ...
Normalizing doe je toch altijd na de opname, nooit tijdens? Wil je het niet, dan doe je het gewoon niet, of zie ik dat geheel verkeerd? Zie [Manual Zoom H2 pagina 54]

Wout
 
Normalizing doe je toch altijd na de opname, nooit tijdens? Wil je het niet, dan doe je het gewoon niet, of zie ik dat geheel verkeerd? Zie [Manual Zoom H2 pagina 54]

Wout


Klopt!
 
Heb zelf een Pocketrak CX van Yamaha bij feedback in de aanbieding voor 119 euro, voor mij wel een handig apparaat licht simpel en een heel lange batterijduur. Perfect voor oefeningen. Als dat ding voor dat geld ergens nog in de aanbieding is is het zeker een aanrader.
 
ow fijn dat normalizing uit kan, had alleen de frontpage specs gelezen en ken opname dingetjes waarbij dat niet kan. erg vervelend.
Bij de Zoom H2 dienen zulke functies eerst geactiveerd te worden, dus staan normaal uit.
ja wout, je hebt dat toch op les van me geleerd.
Ik heb inderdaad ooit een cursus bij je gevolgd.
maar zou eventueel voor de normalize een noise reduction doen ipv daarna.
dat zou hier wat ruis schelen;)
De H2 heeft geen noise reduction. De voorgestelde werkwijze is daarom beter op een computer te doen, bijvoorbeeld met behulp van Sound Forge.

Maar een zeer handig hulpstuk bij de H2 is de 'microfoon' statief adapter, zodat het geheel goed opgesteld kan worden.

Wout
 
Back
Top